Pagina 1 van 1

quad valt uit, zekeringen springen...

Geplaatst: za 03 mei, 2008 21:17
door yannickdegroeve
hallo

vandaag mijn eerste probleem gehad met de quad.

was aan het rijden (tot vandaag altijd zonder eenig probleem)
plots, lichten vielen uit, boorcomputer ook... en dan de motor... (5seconden voor alles)

na wat inspectie bleek het de zekering te zijn net na de + kabel van de batterij.
ik had gelukkig nog 1, 15Ampère zekering bij dus die eringestoken.

alles werkte weer perfect...

200meter verder,
ENORM LUID geknal uit de uitlaat, geen respons meer en weer alles uit...

geen kik gaf hij nog...
iemand gebeld die met zekeringen langskwam, weer een zekering gestoken
en zonder de lichten en pinkers, toch thuis geraakt, was nog 1km ofzo...

maar dan daarnet in de garage alles eens geïnspecteerd en kon niets vinden...
start de motor draait perfect... en dan plots ik gaf effe gas en pang, zekering niet kapot maar
hij doet echt niets meer nu... geen licht of nix... zelfs met andere zekeringen... nix...

weet iemand wat dit is?
CDI ?
iets met de lichten?
...


dank bij voorbaat!
groetjes Yannick

Geplaatst: za 03 mei, 2008 22:18
door Ralph
Dan zal nu de spoel of de spanningsregelaar naar z'n grootje zijn. Er zit niet anders op dan met een multimeter alle draden na te gaan, er moet ergens een kortsluiting zitten. Pas daarna kun je de spoel of spanningsregelaar gaan vervangen.

Geplaatst: za 03 mei, 2008 22:24
door yannickdegroeve
hmm morgen eens kijken...

de spanningsregulator is dat dat ding met die koelvinnen op?
het bobijn moet iets ronds zijn neem ik aan...

groetjes en bedankt alvast

Geplaatst: zo 04 mei, 2008 11:37
door quadje
wat voor quad heb je
gr peter

Geplaatst: zo 04 mei, 2008 11:48
door boss Adly
2006 Goes 220

Inderdaad alle draden bijlangs gaan met een multimeter,

Geplaatst: zo 04 mei, 2008 11:55
door yannickdegroeve
kan het ook een apparaat zijn dat kapot is gegaan?
ik heb stroom tot op het punt van de starter regulator.

hier de link naar het elek.schema van de Goes 220
-> http://www.goes220.de/images/GOES%20-%2 ... ltplan.pdf

groetjes Yannick

Geplaatst: zo 04 mei, 2008 19:39
door Ralph
Dat zal dan wel uit je accu komen. Je zal de spoelen ohms moeten doormeten om te zien of die nog goed zijn.

Geplaatst: ma 05 mei, 2008 12:37
door yannickdegroeve
soms heb ik verbinding als ik de plus van de batterij test met de kader... dat kan toch niet normaal hé?

Geplaatst: ma 05 mei, 2008 13:09
door AlfA
Soms heb je verbinding?
Wat test je dan, spanning, weerstand, of zet je je multimeter op de 'piep' stand ?

En in't vervolg, als je zekering springt, niet zomaar vervangen, maar dadelijk gaan zoeken waarom deze springt, dit is niet zonder reden. Door telkens opnieuw een andere zekering te steken (misschien wel zwaarder?) loop je veel meer kans om meer kapot te maken.

Geplaatst: ma 05 mei, 2008 14:08
door yannickdegroeve
op weerstand.

maar ik ben momenteel bij het contact... en volgens mij zit de fout in de kabels vanaf het contact.
ben er nu mee bezig.

bedankt voor de hulp al:-)

groetjes

Geplaatst: ma 05 mei, 2008 14:12
door AlfA
Als je weerstand meet, vanop de pluspool van je batterij, hoop ik dat je de kabel bedoelt die aan de pluspool hangt, en dat je de batterij losgekoppeld hebt ?
Want weerstandmeeting gebeurt altijd spanningsloos, omdat de multimeter een kleine spanning zet over de 2 punten, hij meet de stroom die dan vloeit, en zo wordt de weerstand berekend.
Als je je batterij nog aangekoppeld hebt kan je je meter om zeep helpen hiermee.

Geplaatst: ma 05 mei, 2008 16:14
door yannickdegroeve
regulator is naar de zak en dus doet hij niets meer omdat hij stroom moet krijgen vanaf daar waarschijnlijk