Pagina 1 van 1

banshee afstellen ?

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 16:14
door stefke
Mn banshee krijg ik maar niet afgesteld, ik heb totaal geen idee hoe ik er moet aan beginnen, hij valt nu telkens stil op stationair toerental, draai ik de luchtinlaten bij dan blijft hij precies hangen, gevaarlijk bij het rijden, en de schroefjes voor de benzinetoevoer heb ik ook al verdraait maar dat geeft een verzuip effect wanneer hij te laag in toerental komt. Heeft iemand een idee hoe ik eraan moet beginnen?

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 16:32
door JohnBeton
is je banshee nog standaard of heeft hij andere uitlaten, luchtfilter, membranen , ... ?

Ik zou beginnen met de jetting volledig standaard te zetten, die gegevens zouden in het werkplaats handboek moeten staan, want ik ken ze zelf niet vanbuiten bij de banshee.

En van daaruit verder fijnjetten ahv kleur van je bougies.

Als je er niet zeker van bent, laat het desnoods doen bij een dealer of iemand die het zeker goed kan, want anders ga je gegarandeerd een vastloper krijgen.

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 18:50
door z400_racer

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 19:35
door JdmhatchR
Sinds wanneer doet hij dat?
Motorische veranderingen?
Met welke sproeiers rijd ge nu?

Ik heb mijn banshee carbs ook afgesteld, ben der een week mee bezig geweest iedere avond eer hij goed was :D

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 22:08
door stefke
ik heb vorig jaar mijn banshee binnen gedaan omdat de onsteking stuk was binnenin, hij heeft toen een groot nazicht gehad maar draaide toen ik thuis kwam op stationair toerental maar op één cilinder, pas als je gas gaf hoorde je de andere mee beginnen te ontsteken, ik dacht eerst dat dat normaal was maar hij begon hoe langer hoe meer achterna te knallen als ik gas gaf op de rechtercilinder, mijn banshee heeft enkel fmf uitlaat als extra, waar kan ik eventueel de standaard settings terug vinden?

Geplaatst: do 26 jun, 2008 07:54
door JdmhatchR
De hoofd sproeiers zijn volgens mij standaard 200, de stationaire 25...
Met enkel u uitlaten zou ge met u hoofdsproeiers rond de 250-260 moeten zitten :wink: (moet ge eens proberen, en van de bougie kunt ge al veel afleiden)

Maar als dat nog zo is dat hij stationair maar op 1 cilinder draait en knalt ligt het volgens mij niet aan u carbs hoor..

Geplaatst: do 26 jun, 2008 12:06
door zilladude
stefke schreef:ik heb vorig jaar mijn banshee binnen gedaan omdat de onsteking stuk was binnenin, hij heeft toen een groot nazicht gehad maar draaide toen ik thuis kwam op stationair toerental maar op één cilinder, pas als je gas gaf hoorde je de andere mee beginnen te ontsteken, ik dacht eerst dat dat normaal was maar hij begon hoe langer hoe meer achterna te knallen als ik gas gaf op de rechtercilinder, mijn banshee heeft enkel fmf uitlaat als extra, waar kan ik eventueel de standaard settings terug vinden?
heb dat ook gehad , bij mij was er toen 1 bougie stuk, dus als het dat niet is gaat het wss aan de ontsteking zelf liggen , de carbs kunnen dat normaal niet doen , wat je ook kan doen is je carbs eens uit mekaar halen en checken of alles goed zit , want als je je linkse vlotterbakje op je rechtste carb zet en omgekeerd dan werkt de choke niet meer en draait hij niet tegoei , je kan ook je bus ( dat wat in de carb steekt waar de kabel aan vast hangt) verwisseld hebben , er moet normaal in die bus aan de onderkant een afbuiging zijn , die moet aan de achterkant van de carbs zijn , dus richting achterwiel , als die verwisseld zijn staat dat aan de voorkant en dan rijd hij ook niet tegoei , dit stond allemaal in het boekje van men uitlaten ...