Pagina 1 van 1
4 x 4 al rijdend in en uitschakelen
Geplaatst: zo 20 jul, 2008 10:30
door red alert
Weet er iemand van jullie of je bij een outlander 800 max de 4x4 al rijdend mag in en uitschakelen en tot welke snelheid ?
Michael
Geplaatst: zo 20 jul, 2008 14:22
door smevie
met de outlander mag je niet al rijdend overschakelen in 4x4 dit moet in stilstand gebeuren.

Geplaatst: zo 20 jul, 2008 19:12
door jack dubbelu
De Canam dealer die mij de instructies heeft gegeven, heeft gezegd dat je het gewoon rijdend kunt in- en uitschakelen (wanneer je rustig rijd).
Mijn ervaring is dat je dat zonder problemen kunt doen.
Geplaatst: zo 20 jul, 2008 19:19
door smevie
bij piranha racing zeiden ze van dit niet te doen

Geplaatst: zo 20 jul, 2008 19:21
door red alert
in de handleiding is er niets over te vinden.
Geplaatst: zo 20 jul, 2008 19:26
door jack dubbelu
De dealer die ik bedoel is Quad For Fun, ik neem aan dat hij weet waar hij het over heeft
Hij moet tenslotte ook de 2 jaar garantie geven.
Het klopt, dat er niets over in het instructie boekje staat.
Geplaatst: zo 20 jul, 2008 20:02
door PeRReWePS
Brabant Quads zei bij mijn Renegade dat het in stilstand dient te gebeuren.
Is wel logisch ook... anders wordt er iets geblokkeert rijdende weg. Mijn ervaring leert dat er dan ook iets kapot moet gaan.
Geplaatst: zo 20 jul, 2008 21:28
door brutus32
canam IN STILSTAND , NOOIT al rijdend !
heeft o.a. met het visco-lok systeem te maken, geen enkele andere 4x4 met vario heeft dit systeem, dus die mag je al rijdend inschakelen
Geplaatst: ma 21 jul, 2008 08:05
door red alert
heb in de handleiding gevonden dat de 4x4 in STILSTAND moet worden ingeschakeld.

Geplaatst: ma 21 jul, 2008 11:37
door jack dubbelu
Het staat inderdaad op een stickertje op je voertuig:

Dit is alleen om claims en Amerikaanse problemen te voorkomen.
Ik heb nog even navraag gedaan bij mijn dealer en die zij het volgende:
"Wij hebben dit onderwerp voorheen al duidelijk besproken met de technische man van BRP. Dit mag gewoon rijden worden gedaan, uiteraard liever niet onder volle belasting. De viscolock staat hier los van, deze treed enkel in werkeng indien er geen weerstand op één van de wielen is. Het aangrijpmoment is echter niet direct maar hier zit wat tijd tussen daar anders bij de geringste wielslip de visclock in en uit springt wat onnodig is."
Dus conclusie:
In en uitschakelen van de 4x4
MAG tijdens het rijden, mits dit niet onder volle belasting gebeurt!!!
GEWOON VERSTAND GEBRUIKEN BIJ HET IN EN UITSCHAKELEN!

Geplaatst: ma 21 jul, 2008 11:49
door red alert
jack dubbelu schreef:Het staat inderdaad op een stickertje op je voertuig:

Dit is alleen om claims en Amerikaanse problemen te voorkomen.
Ik heb nog even navraag gedaan bij mijn dealer en die zij het volgende:
"Wij hebben dit onderwerp voorheen al duidelijk besproken met de technische man van BRP. Dit mag gewoon rijden worden gedaan, uiteraard liever niet onder volle belasting. De viscolock staat hier los van, deze treed enkel in werkeng indien er geen weerstand op één van de wielen is. Het aangrijpmoment is echter niet direct maar hier zit wat tijd tussen daar anders bij de geringste wielslip de visclock in en uit springt wat onnodig is."
Dus conclusie:
In en uitschakelen van de 4x4
MAG tijdens het rijden, mits dit niet onder volle belasting gebeurt!!!
GEWOON VERSTAND GEBRUIKEN BIJ HET IN EN UITSCHAKELEN!

Als je de werkplaatshandboek raadpleegt en een beetje van mekaniek kent mag je inderdaad de 4x4 in en uitschakelen tijden het rijden. Heb dit eens nagekeken; Toch bedankt voor de info
Geplaatst: do 04 sep, 2008 20:55
door Wooly Bully
Let er ook op dat je het niet doet in scherpe bochten al rijdend. dan draaien de assen links en rechts andere snelheden.
probeer het alleen rijdend te doen indien je rechtuit rijdt en idd zonder al te hoge, liefst na genoeg geen, belasting.
een ervaren 4x4 en 8x8 en 10x8 rijder
