Pagina 1 van 1
grizzly660 vario versleten ?
Geplaatst: do 23 okt, 2008 20:08
door raptor350
Hallo,
Men vriend heeft een grizzly660 uit 2002 en hij verminderde in snelheid, rijd nu ongeveer 100km/u op teller , en vroeger was dat 110km/u.
Hij heeft hem eens binnengedaan voor onderhoud en daar zijden ze dat zijn vario ver versleten was.
mijn vraag is nu of je zo'n vario kan reviseren ? of moet je een nieuwe kopen en wat kost dit ongeveer ?
Wat moet je precies allemaal losmaken om de vario te zien en de v-riem ? want ik zou alles eens willen controleren en indien nodig de v-riem vervangen.
alvast bedankt

Geplaatst: vr 24 okt, 2008 09:24
door cyberdrone
Wel het zou kunnen zijn dat de vario veer, rollertjes en riem verleten is ..
Persoonlijk denk ik gewoon de riem die begint te slippen, en zo een riem is niet echt duur hoor (rond de 50€ voor een gewoon type, en rond de 80€ voor heavy dutybelts) Als je een kit van veertjes en rollers nodig hebt zal dat iets duurder zijn, ik heb zo een kit van EPI gekocht (zijn iets duurder dan de standaard veren en rollers) en dat was iets minder dan 200€.
Hoe dit gedaan moet worden weet ik niet, ik heb die veer en rollertjes door mijn dealer laten doen want voor die veer het je een speciaal tooltje nodig en dat heeft 1/5uur in beslag genomen.
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 18:17
door raptor350
ok thanks
Ik ben gewoon om aan scooters te werken, en die werken ook allemaal met vario's en rollen , dus ik denk wel dat ik die rollen zou kunnen vervangen.
rollen in de vario moeten normaal gezien rond zijn , en na een tijdje , door slijtige , worden ze vierkantig. Waardoor ze nietmeer goed in de vario rollen.
Die veer weet ik niet echt wat het is ...
Dus een vario kan niet verslijten ? Naar het schijnt kan je versleten vario's reviseren door ze te laten zandstralen ?
thanks voor uitleg

Geplaatst: vr 24 okt, 2008 21:40
door cyclonedriver
hij heeft het over de veer die in de koppeling zit (achterste vario)
Geplaatst: za 25 okt, 2008 04:47
door Charger69
In mijn geval zou ik er gewoon ineens een heel nieuw set insteken. Dit is beter dan dat bepaalde nieuwe onderdelen samen moeten werken met bepaalde pude onderdelen. Maar ja dat is slechts mijn mening hé

Geplaatst: za 25 okt, 2008 09:11
door cyberdrone
Charger69 schreef:In mijn geval zou ik er gewoon ineens een heel nieuw set insteken. Dit is beter dan dat bepaalde nieuwe onderdelen samen moeten werken met bepaalde pude onderdelen. Maar ja dat is slechts mijn mening hé

Idd ik heb ook al horen zeggen dat het best is om alles samen te vervangen..
Geplaatst: za 25 okt, 2008 12:34
door raptor350
Charger69 schreef:In mijn geval zou ik er gewoon ineens een heel nieuw set insteken. Dit is beter dan dat bepaalde nieuwe onderdelen samen moeten werken met bepaalde pude onderdelen. Maar ja dat is slechts mijn mening hé

ok, maar wat bedoel je precies met alles ?
Dus ook de vario vervangen ? of gewoon de v-riem , rolletjes en die veer ? Kostprijs zonder vario rond de 200 euro ... ?
thanks

Geplaatst: za 25 okt, 2008 16:03
door Charger69
Nee ik bedoel dus zo een volledige kit met heavy duty riem, veertjes, rolletjes enz..

Geplaatst: za 25 okt, 2008 17:14
door raptor350
ow ok, en gaat de quad daarvan sneller ofzo , van zo'n heavy duty ... of gaat het gw langer mee ?
greetzzz
Geplaatst: za 25 okt, 2008 17:27
door cyberdrone
Valt een beetje te zien van kit tot kit, van sommige kan de topsnelheid minderen, maar meer koppel krijgen .. en een heavy duty belt zal minder snel doorslippen.
Geplaatst: za 25 okt, 2008 18:14
door raptor350
ok, bedankt.
deze mag close dan
