Pagina 1 van 2
V-force 3 membraam blaster?? hoe monteren?
Geplaatst: za 07 feb, 2009 12:07
door dieseltank
hee,
ik doe bijna alleen maar crossen met mijn blaster en ben mischien vanplan om lid te worden van de crossbaan in de buurt...
ik ben sireus aan het twijfelen om een V-force 3 membraam voor mijn blaster te kopen.(kan ik kopen bij iemand voor
€80,-)
wat zijn hier de voor en nadelen van?
ik hoor zeggen dat je wat pk's meer krijgt wat meer koppel...iets toeren verhoging...
maar hoeveel winst krijg ik..??sommige zegge dat je niks voelt andere zeggen weer van wel?

en is het wel het geld waard om zo iets te kopen?
ik hoor jullie reactie's graag...

Re: V-force 3 membraam blaster??
Geplaatst: za 07 feb, 2009 13:42
door IzzY
dieseltank schreef:hee,
ik doe bijna alleen maar crossen met mijn blaster en ben mischien vanplan om lid te worden van de crossbaan in de buurt...
ik ben sireus aan het twijfelen om een V-force 3 membraam voor mijn blaster te kopen.(kan ik kopen bij iemand voor
€80,-)
wat zijn hier de voor en nadelen van?
ik hoor zeggen dat je wat pk's meer krijgt wat meer koppel...iets toeren verhoging...
maar hoeveel winst krijg ik..??sommige zegge dat je niks voelt andere zeggen weer van wel?

en is het wel het geld waard om zo iets te kopen?
ik hoor jullie reactie's graag...

als het een nieuwe is voor 80 euro, is het een leuke prijs,
voor een gebruikte weet ik het niet,.. de vraag is dan nog hoelang ken je ermee rijden voordat de kleppen afbreken.
merkbaar vermoge win je niet, maar hij gaat wel beter oppakken/betere gas reactie, omdat de flow beter is.
Re: V-force 3 membraam blaster??
Geplaatst: za 07 feb, 2009 16:03
door dieseltank
ja hij is wel nieuw.
originelen kleppen kunnen de krukas etc toch beschadigen als die kapot gaan?
is dat ook bij de V-force 3??
Re: V-force 3 membraam blaster??
Geplaatst: ma 09 feb, 2009 14:19
door dieseltank
upje

Re: V-force 3 membraam blaster??
Geplaatst: ma 09 feb, 2009 14:27
door airwolf
v-force kleppen zijn van glasvezel of carbon en zijn veel beter dan de origineel
bij ons gingen de originele altijd kapot
en dan heeft mijn broer v-force kleppen gestokken en die waren perfect.
qua vermogen ga je zoals izzy zegt nie veel voelen
Re: V-force 3 membraam blaster??
Geplaatst: ma 09 feb, 2009 16:21
door dieseltank
nee, dat hoor ik de heletijd zegge...
als je alleen de kleppen vervangd door v force dan voel je geen verschil...
maar, op quadfun.be zeggen ze als je gehele membraam koopt meer pk's, betere gas reactie, piek verhoging etc...
http://www.quadfun.be/shop/catalog/prod ... ts_id=5480" onclick="window.open(this.href);return false;
maar, als ik alleen membraam plaatjs vervang heb ik geen voelbaar vermogen,
maar als ik gehele membraam koop is er dan wel verschil? zoja, hoeveel verschil?
Re: V-force 3 membraam blaster??
Geplaatst: ma 09 feb, 2009 17:28
door airwolf
ik weet het nie zenne wij voelden toch niks verschil!
je gaat misschien pk's bijwinnen maar hoeveel 1 of 2 das ook de moeite nie zenne
Re: V-force 3 membraam blaster??
Geplaatst: ma 09 feb, 2009 17:34
door KrisZ400
Bij het tunen voel je echt duidelijk verschil door een hele combinatie...
Wil je achteraf verder gaan tunen zou ik zo'n volledig membraan kopen, het is altijd beter dan origineel...zeker als je dan nog een een uitlaatje enz erbij zet.
Re: V-force 3 membraam blaster??
Geplaatst: ma 09 feb, 2009 18:06
door dieseltank
tsjaa, uitlaattje etc heb ik al...
dit zou mijn volgende onderdeel worden dan... voor beter flow..en kwaliteit.
maar, dus voledige membraam zou ik dus wel iets vermogen en meer toeren maken...?
alleen de membraam kleppen verandere is alleen voor de kwaliteit?
houdoe
Re: V-force 3 membraam blaster??
Geplaatst: ma 09 feb, 2009 19:41
door IzzY
dieseltank schreef:tsjaa, uitlaattje etc heb ik al...
dit zou mijn volgende onderdeel worden dan... voor beter flow..en kwaliteit.
maar, dus voledige membraam zou ik dus wel iets vermogen en meer toeren maken...?
alleen de membraam kleppen verandere is alleen voor de kwaliteit?
houdoe
als eerste wat je leert is dat het een membraaN is en geen membraaM
je tuned niet alleen voor vermogen, zaken zoals je vermoge afgiften is ook belangrijk.
membraan zal weinig merkbare pk,s toevoege, alleen op een dyno te zien,
maar het zal wel de powerband verbetere, je wilt een zobreed mogelijk powerband hebben,
voordelen van een beter membraan;
-betere gas reactie door de flow
-bredere powerband bereikbaar
-v-force heeft carbonne klepjes, deze zulle minder snel zweven en breken, en bij breken richte ze minder schade aan.
Re: V-force 3 membraam blaster.. monteren!
Geplaatst: za 07 nov, 2009 20:02
door dieseltank
heuj,
naa een lange tijd heb ik hem toch gekocht
net ding.
alleen nu met monteren kom ik er achter dat ik iets weg moet snijden of er uit moet laten?
zie hier foto.
moet ik dat ronde ding van de membraam er uit laten? ( lijkt me gek)
of meot ik het met rood omsirkelde ding er af snijden?
foto.
gr. Dieseltank
Re: V-force 3 membraam blaster?? hoe monteren?
Geplaatst: zo 08 nov, 2009 02:14
door tjobbie
dat ronde ding zou ik laten zitten, dat zorgt voor een juiste flow, en als je deze verwijderd sluit je membraam niet meer af(pakking komt niet meer overeen met het membraanstuk) je zou eerder het omcirkelde stuk weg moeten snijden denk ik aangezien deze geen effect heeft op de flow van het nieuwe membraam(misschien wel van het oude)
let wel op dat je bij het snijden het pakkingringetje niet beschadigd.
Re: V-force 3 membraam blaster?? hoe monteren?
Geplaatst: zo 08 nov, 2009 09:28
door dieseltank
aah ok.
heb het rood gemarkeerde deel er afgesneden, past perfect nu!

Re: V-force 3 membraam blaster?? hoe monteren?
Geplaatst: wo 11 nov, 2009 11:50
door LeOke
en? als je het amerikaanse blasterforum leest hebben de meeste blasters zo'n membraam zitten en ze zeggen allemaal dat je het verschil zeker voelt!
Re: V-force 3 membraam blaster.. monteren!
Geplaatst: wo 11 nov, 2009 12:03
door Jazzy
dieseltank schreef:
of meot ik het met rood omsirkelde ding er af snijden?
foto.
Hoe noem je dat eigenlijk, als je iets omcirkelt met een rechthoek?
