dieseltank schreef:heee!
kopvlakken? ( meer compressie dus meer power)
spoelpoorten opvijlen? (meer benzine-lucht mengsel in de cilinder dus meer power)
andere rolletjes in de automaat? ( heeft met optrekken te maken_
andere carbreteur?
andere tandwielen? ( overbrengings verhouding he...)
bandenmaat? ( kan ook met snelheid te maken)
dit is zown beetje wat ik kan bedenken snel!
zoals ik al zij, ik weet niet precies wat die jonge bij me in de buurt heeft gedaan allemaal....hij zij dat hij 90 loopt maar kan ook 85 zijn zo ongeveer

kopvlakken ? bij een 50cc standaard cilinder ??? heeft totaal geen nut , en dat kan zelfs trouwens niet want anders zou de squish niet meer goed zijn waardoor hij slechter zal lopen.
Het tunen van een standaard 50cc maakt eigelijk bijna nooit iets uit , en loopt vaak slecht af. ( voor 100 euro heb je een splinternieuwe 70cc DR cilinder )
Vario rollen en tandwiel verhouding is geen tuning , dat is pure afstelling ... Dit kan je niet zomaar kiezen.
-------------------------
Tjah , ik zit in het scooter tuning milieu en je kan gw alles veranderen aan je quad. Ik heb al een aldy rs gezien die 20PK boekte op de testbank! Dat is meer dan een standaard yamaha blaster!
Alles al ontgrenst ? Kunnen 2 begrenzers in de uitlaat zitte , 1 in de demper en de andere aan de beginbocht.
vario ring er al uit ?
Wat veel verschil maakt is de vario , ik raad je een power 1 vario aan , kost 33 euro en is van dezelfde kwaliteit als malossi = 55 euro ... Maakt minimum 10 tot 15km/uit !!
gouden regel bij het tunen: alles begint en eindigd met een goede afstelling !! dit is zeker niet te onderschatten!
sproeier , vario rollen , drukveer , trekveren , voorontsteking , ... Allemaal moet dit goed afgesteld worden of je zult niet veel merken van je "tunings" onderdelen , vaak loopt je motor er zelfs slechter / trager van ! Met alle problemen / schade met gevolg
Maar het is allemaal te zien wat je wilt hé ... gewoon 90km/u rijden en goed optrekken ?