Pagina 1 van 1

Harder dan 65km per uur ?

Geplaatst: ma 16 mar, 2009 21:02
door Zakie
Goede avond mannen , ik heb een vraagje heeft iemand die ooit een Adly RS50 in bezit heeft gehad of nog steeds heb, zijn quad harder dan 65km per uur kunnen laaten gaan , ik heb nu een APEX uitlaat er onder zitten (gekoght bij quadpower) als je me aub de onderdelen vertel die ik moet koopen om hem sneller te krijg dan ben ik heel erg blij.

DieselTank (Aardige gast) heeft mij verteld (op msn) dat zijn buurjongens zijn adly bij de 90km per uur heb kunnen late rijden. maar ja nu ikke nog. :crosser: :applaus: :bier:

Re: Harder dan 65km per uur ?

Geplaatst: ma 16 mar, 2009 21:19
door dieseltank
heee! :wink:

kopvlakken? ( meer compressie dus meer power)
spoelpoorten opvijlen? (meer benzine-lucht mengsel in de cilinder dus meer power)
andere rolletjes in de automaat? ( heeft met optrekken te maken_
andere carbreteur?
andere tandwielen? ( overbrengings verhouding he...)
bandenmaat? ( kan ook met snelheid te maken)

dit is zown beetje wat ik kan bedenken snel! :roll: :wink:

zoals ik al zij, ik weet niet precies wat die jonge bij me in de buurt heeft gedaan allemaal....hij zij dat hij 90 loopt maar kan ook 85 zijn zo ongeveer :wink:

Re: Harder dan 65km per uur ?

Geplaatst: di 24 mar, 2009 16:55
door AdlyRS
bel de man van tomassen motoren hij weet het je precies te vertellen mijne gaat rond de 70 op GPS
zit wel een 70cc onder
als je de vario vervangt andere koppeling en een 18mm caburateur (sproeier 110) gaat die ook wel 90 lopen
i

Re: Harder dan 65km per uur ?

Geplaatst: di 24 mar, 2009 20:40
door raptor350
dieseltank schreef:heee! :wink:

kopvlakken? ( meer compressie dus meer power)
spoelpoorten opvijlen? (meer benzine-lucht mengsel in de cilinder dus meer power)
andere rolletjes in de automaat? ( heeft met optrekken te maken_
andere carbreteur?
andere tandwielen? ( overbrengings verhouding he...)
bandenmaat? ( kan ook met snelheid te maken)

dit is zown beetje wat ik kan bedenken snel! :roll: :wink:

zoals ik al zij, ik weet niet precies wat die jonge bij me in de buurt heeft gedaan allemaal....hij zij dat hij 90 loopt maar kan ook 85 zijn zo ongeveer :wink:
kopvlakken ? bij een 50cc standaard cilinder ??? heeft totaal geen nut , en dat kan zelfs trouwens niet want anders zou de squish niet meer goed zijn waardoor hij slechter zal lopen.
Het tunen van een standaard 50cc maakt eigelijk bijna nooit iets uit , en loopt vaak slecht af. ( voor 100 euro heb je een splinternieuwe 70cc DR cilinder )

Vario rollen en tandwiel verhouding is geen tuning , dat is pure afstelling ... Dit kan je niet zomaar kiezen.

-------------------------
Tjah , ik zit in het scooter tuning milieu en je kan gw alles veranderen aan je quad. Ik heb al een aldy rs gezien die 20PK boekte op de testbank! Dat is meer dan een standaard yamaha blaster! :buig:

Alles al ontgrenst ? Kunnen 2 begrenzers in de uitlaat zitte , 1 in de demper en de andere aan de beginbocht.
vario ring er al uit ?

Wat veel verschil maakt is de vario , ik raad je een power 1 vario aan , kost 33 euro en is van dezelfde kwaliteit als malossi = 55 euro ... Maakt minimum 10 tot 15km/uit !!

gouden regel bij het tunen: alles begint en eindigd met een goede afstelling !! dit is zeker niet te onderschatten!
sproeier , vario rollen , drukveer , trekveren , voorontsteking , ... Allemaal moet dit goed afgesteld worden of je zult niet veel merken van je "tunings" onderdelen , vaak loopt je motor er zelfs slechter / trager van ! Met alle problemen / schade met gevolg

Maar het is allemaal te zien wat je wilt hé ... gewoon 90km/u rijden en goed optrekken ?

Re: Harder dan 65km per uur ?

Geplaatst: wo 25 mar, 2009 21:24
door art
ik ben het met raptor 350 eens
alleen zou ik wel voor A merken gaan, mijn smaak gaat dan uit naar malossi
dit was mijn blok toen ik het omgebouwd had (al zie je niet veel)
ik zat trouwens op de 16.4pk op de bank
Afbeelding

Re: Harder dan 65km per uur ?

Geplaatst: wo 25 mar, 2009 22:29
door Zakie
Nou mannen , me quad werkt all 3 dagen niet meer, hij is nu bij w-lies for een nieuwe cillinder. dus ik zie well wat er vrijdag gebeurt. maar alvast danke for jullie reacties :crosser: :bier: :applaus:

Re: Harder dan 65km per uur ?

Geplaatst: do 26 mar, 2009 18:12
door raptor350
art schreef:ik ben het met raptor 350 eens
alleen zou ik wel voor A merken gaan, mijn smaak gaat dan uit naar malossi
dit was mijn blok toen ik het omgebouwd had (al zie je niet veel)
ik zat trouwens op de 16.4pk op de bank
idd, mjah dat wereldje van scooter tuning etc is nu al zo groot geworden dat er een gigantisch aanbod is!
Ik denk even aan : Malossi , polini , power1 , stage 6 , metrakit , gilardoni , airsal, athena , .... en dit zijn enkel nog maar de merken die vooral cilinders maken , dan heb ik het nog niet over vario's , koppelingen , uitlaten etc :p
Ook de prijzen zakken daardoor , veel online shops die zeer handig zijn :P
http://www.euroscooters.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.opvoeren.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.scootparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ................

Idd, nooit namaak kopen zoals die imitatie dellorto carbs , want die zijn allemaal brol !! niets dan problemen mee :s

Kheb je ff PB gestuurd :P

greetzzzzz

Re: Harder dan 65km per uur ?

Geplaatst: za 28 mar, 2009 00:01
door art
het klopt niet helemaal wat je zegt over namaak "zooi" want als jij veel dingen van stage 6 en malossi naast mekaar houd kan je geen verschil vinden! dus namaak kan wel goed zijn, je moet alleen heel goed verglijken :idea:

en jij zegt ook polini, naar mijn ervaring heeft polini ook heel veel TROEP! ik had toen wat spulletjes van malossi en wat spulletjes van polini, en die spullen van polini waren versleten dus toen alles maar in de MHR 2000 serie gekocht en das was een wereld van verschil. vooral in kwaliteit..
maar goed dat is dan mijn mening, misschien zeggen anderen juist het tegengestelde

Re: Harder dan 65km per uur ?

Geplaatst: za 28 mar, 2009 03:18
door raptor350
art schreef:het klopt niet helemaal wat je zegt over namaak "zooi" want als jij veel dingen van stage 6 en malossi naast mekaar houd kan je geen verschil vinden! dus namaak kan wel goed zijn, je moet alleen heel goed verglijken :idea:

en jij zegt ook polini, naar mijn ervaring heeft polini ook heel veel TROEP! ik had toen wat spulletjes van malossi en wat spulletjes van polini, en die spullen van polini waren versleten dus toen alles maar in de MHR 2000 serie gekocht en das was een wereld van verschil. vooral in kwaliteit..
maar goed dat is dan mijn mening, misschien zeggen anderen juist het tegengestelde
niet veel verschil tussen stage 6 en malossi ?
Check eens de koppeling , koppelingshuis , cilinders, uitlaten ... zit echt veel verschil op hoor ;-)

tja, sommige zaken van malossi zijn beter , en in andere zaken is stage 6 dan weer beter ... :roll:
malossi is wel ALTIJD aan de dure kant!!

ja, als je het over de overrange hebt , is die van malossi idd wel beter dan die van polini ... maar hier ook terug veel goedkoper! Meeste sprinters gebruiken nu de polini vario met 9 rollen! in plaats van de MHR 2008 vario :wink:

Maar idd , je kan moeilijk zeggen wat het beste is , elk merk heeft zijn voor - en nadelen ... :buig:
Malossi is en blijft de marktleider in scooter tuning.

Re: Harder dan 65km per uur ?

Geplaatst: ma 30 mar, 2009 21:28
door art
je heb al weer gelijk:P
en de ene vin het ene merk ook beter en de ander een ander merk..
ik ben er alleen wel van overtuigd dat als je alles uit een serie (neem in mijn 50cc quad-tijdperk) de MHR 2000 serie neemt en daar alles van hebt hoef je er al niet heel veel aan te doen om er topprestaties mee te leveren. omdat het denk allemaal op mekaar afgestemt is.