Pagina 1 van 1

Vlotter - lek

Geplaatst: za 16 mei, 2009 16:59
door Jack
Ik heb een raptor 660 en ken niks van de technische zaak! :)
2 weken geleden begon m'n raptor ineens te lekken.
Ik heb 'm dan binnen gedaan, en dan hebben ze de 2 (?) vlotterpinnetjes vervangen en de carburateur proper gemaakt.
Dat heeft helaas niet geholpen dus had ik 'm dezelfde dag nog terug binnen gebracht.
Nu is er een filter geplaatst na de tank zodat de vuiligheid daar blijft zitten. (als ik 't allemaal goed begrepen heb, want het is chinees voor me).
Nu vertelde de man van de winkel me dat er iets heel raar is.
De benzine moet in de vlotter volgens de officiële normen op 13mm staan.
Bij mij stond die op 21mm. Is dit recent of is dit sinds ik problemen heb...dat valt natuurlijk moeilijk te weten.
De garagist heeft dan geprobeerd het naar 13mm te brengen, maar dat lukt niet. Bij 13mm loopt de boel over. Hij heeft 't nu tot 14mm gekregen. Nu ploft soms een restje benzine in de uitlaat. Bij de officiële yamahadealer (had hij mee gebeld) zeiden ze dat zo'n verhoging onmogelijk is. Het moet volgens hun 13mm zijn.

Weet iemand hier iets van?
Ze zeiden misschien eens naar de testbank te gaan. Goed idee?
De quad staat hier nu thuis en reed daarnet eigenlijk goed, al heb ik de indruk dat hij iets trager reageert op het openen van de gas. Wel heb ik de indruk dat het lekken nog niet helemaal voorbij is. Ik riek toch nog wat en de nippel onderaan het buisje bij de carburateur is vochtig. Afwachten dus! :verymad:

PS: Het kan goed zijn dat ik enkele termen door elkaar gegooid heb dus ik hoop dat deze tekst nog ergens op slaat. :)

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: zo 17 mei, 2009 17:17
door Jack
Niemand?

Ik heb 'm vandaag weer binnen moeten doen.
Hij lekte weer.
Het vlotterniveau zal weer te hoog gegaan zijn.
Wat kan daar de oorzaak toch van zijn!? :|

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: zo 17 mei, 2009 18:32
door JohnBeton
misschien de dichtingsringetjes rond de vlotterpennen die niet meer goed afdichten ?

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: zo 17 mei, 2009 19:04
door dieseltank
JohnBeton schreef:misschien de dichtingsringetjes rond de vlotterpennen die niet meer goed afdichten ?
dat denk ik ook,

heb het bij een vorige blaster gehad die gestolen zijn,

lekte benzine, en verzoop steeds, ik moest het kraantje dicht zetten telkens en dat begon me al heeel vlug te vervelen
dus had de carb uit elkaar gedraaid en kwam tegen dat waar een rubber ringetje moest zitten, dat ze daar plakband om hadden gedraaid !? :?
heb n ringetje gehaald, koste 38 cent... en hij liep weer lekker! :wink:
geen drupje er onder

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: zo 17 mei, 2009 21:14
door Jack
JohnBeton schreef:misschien de dichtingsringetjes rond de vlotterpennen die niet meer goed afdichten ?
Hmm, ik geloof dat die ook al vervangen zijn.
Ik zal 't zo snel mogelijk eens vragen.

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: ma 18 mei, 2009 05:45
door dieseltank
Jack schreef:
JohnBeton schreef:misschien de dichtingsringetjes rond de vlotterpennen die niet meer goed afdichten ?
Hmm, ik geloof dat die ook al vervangen zijn.
Ik zal 't zo snel mogelijk eens vragen.
hebben ze t plaatje niet een keer verbogen dat hij later sluit :?

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: ma 18 mei, 2009 15:35
door mx jake
er zitten geen losse o-ringentjes op de vlotternaald

in het verleden probeerde ik ook nog wel eens de carb schoon te maken, en wat te knoeien met de vlotter hoogte, als hij over liep

tegenwordig weet ik beter
koop maar gewoon een nieuw setje (needle valve assy) dus de naald en het busje waar de naald in zit
dat rubber puntje word na een paar jaar hard, of er komt een groefje in, en wil niet meer sluiten
gevolg: slecht lopen, verzuipen, plas benzine onder je quad

het kost wel een paar centen, (1 zoon setje kost €35) en voor raptor660 heb je er dus twee nodig, maar dan bespaar je een hoop sleutel werk

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: ma 18 mei, 2009 16:55
door JohnBeton
hmm, ik ben er vrij zeker van dat die er wel inzaten bij mij...
Als het niet zo'n klote zooi was om die carburators eruit te halen bij een raptor zou ik even kijken voor je.

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: di 19 mei, 2009 09:48
door Jack
JohnBeton schreef:hmm, ik ben er vrij zeker van dat die er wel inzaten bij mij...
Als het niet zo'n klote zooi was om die carburators eruit te halen bij een raptor zou ik even kijken voor je.
Ik ga vanavond nog eens bellen naar de garage.
Ik laat 't jullie weten...

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: wo 09 dec, 2009 15:56
door raptor350
mx jake schreef:er zitten geen losse o-ringentjes op de vlotternaald

in het verleden probeerde ik ook nog wel eens de carb schoon te maken, en wat te knoeien met de vlotter hoogte, als hij over liep

tegenwordig weet ik beter
koop maar gewoon een nieuw setje (needle valve assy) dus de naald en het busje waar de naald in zit
dat rubber puntje word na een paar jaar hard, of er komt een groefje in, en wil niet meer sluiten
gevolg: slecht lopen, verzuipen, plas benzine onder je quad

het kost wel een paar centen, (1 zoon setje kost €35) en voor raptor660 heb je er dus twee nodig, maar dan bespaar je een hoop sleutel werk
waarom heb je 2 van die setjes nodig , als ik vragen mag ?

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: wo 09 dec, 2009 17:10
door Mika
660 heeft 2 carbs

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: wo 09 dec, 2009 18:03
door raptor350
Mika schreef:660 heeft 2 carbs
achzo, dat wist ik niet, 2carbs voor een 1cilinder... vreemd :p

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: wo 09 dec, 2009 19:09
door GertD
Jep da klopt en ook 2 uitlaatbuizen die uit de motor komen. Dus ik denk zelfs 4 kleppen. :D

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: wo 09 dec, 2009 19:24
door Mika
In totaal 5. 3 inlaat en 2 uitlaatkleppen. Heeft Jack echter niks aan

Re: Vlotter - lek

Geplaatst: wo 09 dec, 2009 19:36
door raptor350
en we gaan weer ontopic ! ;-)
bedankt voor de info :P