Pagina 1 van 1

Nieuw Yamaha 450 blok met "reverse" kop

Geplaatst: wo 17 jun, 2009 11:19
door SlOoT
Lijkt erop dat de jappen steeds meer gaan maken wat Cannondale al in 2001 op de markt had.

ff voor de duidelijkheid, Cannondale had in 2001 een quad op de markt met:
-432cc 4-takt met dubbele nokkenassen, reverse cilinderkop, 1 carter, draait 11.600RPM
-Volledig alu frame (super sterk)
-Hoge druk injectie met dubbele injectoren
-ECU uit de MotoGP

En in 2003 had de wedstrijd uitvoering standaard een carbon achteras.

Dus de uitspraken dat Yamaha de eerste was met een quad in de 450 klasse, dat Kawasaki de eerste quad had met volledig alu frame, dat de Raptor 700 de eerste sportquad was met injectie en dat de LTR450 de eerste quad was die standaard breedt is kloppen allemaal niet.
Ik durf te wedden dat Yamaha straks gaat beweren de eerste te zijn met een "reverse" cilinderkop :p

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Nieuw Yamaha 450 blok met "reverse" kop

Geplaatst: wo 17 jun, 2009 14:06
door mx jake
he sloot heb je een link waar je dit gevonden hebt

Re: Nieuw Yamaha 450 blok met "reverse" kop

Geplaatst: wo 17 jun, 2009 15:16
door No Limit W-tec
is al op verschillende plaatsen gekomen, zou gaan om de 2010 YZF maar wat er van waar is moet nog blijken.

Re: Nieuw Yamaha 450 blok met "reverse" kop

Geplaatst: do 18 jun, 2009 10:23
door SlOoT
De plaatjes heb ik van een Cannondale forum. Stond verder geen info bij.

Re: Nieuw Yamaha 450 blok met "reverse" kop

Geplaatst: do 18 jun, 2009 11:26
door L crosser
wat is een reverse kop ? :wink:

Re: Nieuw Yamaha 450 blok met "reverse" kop

Geplaatst: do 18 jun, 2009 12:32
door Prodigy
inlaat vooraan, uitlaat achteraan zou beter zijn voor massa centralisatie

Re: Nieuw Yamaha 450 blok met "reverse" kop

Geplaatst: do 18 jun, 2009 21:29
door zundappchef
mischien is dit nieuw voor yamaha maar dit idee is al heel oud en werd al gebruikt op honda brommers
ook werd dit gebruikt op gp motoren voor direkte ram air intake