En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Nicoyota
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 jul, 2009 00:03
Locatie: Berchem, Antwerpen

En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door Nicoyota »

Lees de tekst maar eens, De SP-A is quads ni echt genegen

http://www.hannesdegeest.be/content/view/433/1/lang,be/" onclick="window.open(this.href);return false;

De acties zullen nodig blijven ... willen we kunnen rijden zoals het hoort.

Op te volgen
Solidariteit in een tijd van individualisering
ODN
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 03 jul, 2009 09:20

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door ODN »

Als men correct wil zijn moet men dan ook alle moto's, auto's, scooters en andere gemotoriseerde voertuigen verbieden.
Hun argumenten baseren ze op niets. Meestal steken ze het op geluidsoverlast.

Wel om dan toch de puntjes op de i te zetten:
- Bijna alle quads zijn aangepast aan de Europese normen wat betreft geluidsoverlast : men kan je dus op basis van dat nooit beboeten noch veroordelen.
- Roekeloos rijgedrag is niet van toepassing bij iedereen. Ook automobilisten, moto's, fietsen en zelfs voetgangers(!) kunnen roekeloos zijn. Indien je roekeloos bent is een boete terecht. Indien niet kunnen ze je daar nooit voor beboeten noch veroordelen.
- Verkeersreglementen naleven: ik zit dagelijk tientallen kilometers (soms honderden) in het verkeer en de meeste overtredingen gebeuren nog altijd door auto's of moto's. Ook fietsers lappen elke vorm van regels aan hun laars. Als je de wet naleeft kunnen ze je ook niet beboeten noch veroordelen.
- Vervuilende quads? Mijn quad verbruikt nu op dit moment 3,5 tot 4 liter per 100km en dat wil ik een auto nog wel eens zien doen...

Mijn punt is dat als je je aan de regels houdt en ze hebben je toch te pakken dat elk stukje deftig advocaat gehakt van ze maakt. Een proces voor de rechtbank verliezen ze hoe dan ook...
Als één iemand dit doet zal dat niet veel uitmaken, maar als iedereen dit doet kunnen ze dergelijke 'wetten' niet in stand houden.

Wat willen ze? Dat iedereen zijn quad weg doet en zich een 1000cc moto of een zware Harley Davidson aanschaft? Die voertuigen hoor je van gemeenten ver afkomen. Worden deze dan ook verboden?
Voor alle duidelijkheid heb ik niets tegen moto's :) ik wil gewoon de onlogische redeneringen aantonen.
Gaan ze ook vliegtuigen afschaffen? Luchtballonnen? (die maken een hels lawaai en de honden die ernaar blaffen zowaar nog een groter lawaai).

Dat ze beginnen met de rotte appels uit de mand te halen! Er zijn zoveel quadrijders die gewoon rijden voor hun plezier. En als iedereen wat verdraagzamer zou zijn zou dat ook al een stuk helpen. Natuurlijk zitten we dan met het probleem dat het land België bestuurd wordt door een heleboel onbekwame politiekers die nog niet eens weten hoe ze het moeten helpen donderen. Daarbij komt dat de politie zijn werk half tot niet doet. Ze zouden beter beginnen met daar ook eens de rotte appels uit te halen. Als men daar de rotte appels zou uithalen denk ik niet dat er nog veel in de mand zullen liggen.
Met alle respect natuurlijk voor de agenten die het wel goed menen!

We moeten ook eens aan de economie denken. Minder quads = minder productie = meer werkloosheid (in slechtste geval natuurlijk als talloze gemeenten het beginnen te verbieden). Minder quads = minder brandstofverbruik = minder inkomsten voor de staat.
Minder quads = minder defecten = minder handel in onderdelen.
enz enz enz

Ik weet niet hoe jullie erover denken maar ik begin dit landje meer dan kotsbeu te worden (dit deel toch). Ik heb altijd al plannen gehad om naar wallonië te gaan en ik denk dat het niet zo lang meer zal duren. Je moet tegenwoordig ook eens ergens naartoe proberen rijden (gelijk met wat) zonder wegenwerken tegen te komen. Men laat je rondrijden door de meest bouwvallige wegen die er zijn. Is dat dan veiligheid? Dan zijn quads toch net iets veiliger ;)
Er is een tijd geweest dat ik voor mijn werk 10km moest omrijden op een afstand van 15km!!!!!!
Gelukkig zit ik nu dikwijls in andere provincies.

Ok, genoeg zever verkocht want kan hier nog pagina's doorgaan en uiteindelijk zou ik afwijken :)
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door airwolf »

in walonie gaat dat ook komen hoor!
vorige week hebben er 2 quads door een graanveld gereden van mijn pa zijn baas! :x :x
terwijl er aan de overkant een open veld was!
blijkbaar zijn er in walonie ook hypokrieten!
David G.
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: di 07 jul, 2009 07:13

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door David G. »

Ik woon in Henegouwen,
dat deze wet hier zal komen,ben ik niet zo zeker van,in wallonie gaan ze meestal
het tegengestelde doen dan in vlaanderen,een voorbeeld,in wallonie is er geen smog (90km/u) van toepassing
terwijl ze er in vlaanderen van profiteren boetes uit te schrijven bij smogalarm.
ik woon hier nu een jaar,wat het grote verschil is met vlaanderen,is dat de mensen hier
meer verdraagzamer zijn.
ik mijn rug gekeerd naar vlaanderen,met 1 reden,de politiek maakt in vlaanderen alles stuk,
de politiek in vlaanderen heeft er zelf voor gezorgd dat er zo'n grote rivaliteit is tussen vlaanderen en wallonie,
nu ik er woonachtig ben moet ik toegeven dat ik een slecht beeld had over de walen,maar voel mij hier op 1 jaar al meer
thuis dan 28 jaar in vlaanderen gewoont te hebben.
David G.
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: di 07 jul, 2009 07:13

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door David G. »

wou ook nog even vermelden,dat er in het jaar 2008, 268 000 vlamingen naar wallonie gaan wonen zijn,
verteld wel genoeg hoe de vlaming nog trouw is aan vlaanderen.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door airwolf »

i now
ik ben maar een halve vlaming en ik voel het verschil ook tussen vlamingen en walen
en idd walen zijn veel losser
en ja de politiek is hier veel aan't stuk doen
er is maar 1 land in europa waar ze zo kinderachtig doen en das belgie!
maar als ze in walonie de mensen hun gewassen gaan beschadigen gaan er ook maatregelen genomen worden
ofwel door de boeren zelf ofwel door de politie
ODN
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 03 jul, 2009 09:20

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door ODN »

Inderdaad. En ook zijn er in Wallonië veel meer plaatsen waar je met de quad kan en mag rijden. Moesten ze het daar verbieden ligt ook een deel van hun toerisme plat (denk maar aan al die tochtjes die ze organiseren). Ik heb het dan meer over de streken van luxemburg en namen. Wat je daar zegt over verdraagzaamheid klopt volledig.
ODN
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 03 jul, 2009 09:20

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door ODN »

airwolf schreef:i now
ik ben maar een halve vlaming en ik voel het verschil ook tussen vlamingen en walen
en idd walen zijn veel losser
en ja de politiek is hier veel aan't stuk doen
er is maar 1 land in europa waar ze zo kinderachtig doen en das belgie!
maar als ze in walonie de mensen hun gewassen gaan beschadigen gaan er ook maatregelen genomen worden
ofwel door de boeren zelf ofwel door de politie
Ja, maar haal dan enkel die rotte appels eruit en straf niet iedereen uit gemakzucht.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door airwolf »

daar geef ik je gelijk in! :buig:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door tjobbie »

ik heb het volgende berichtje naar hannes of hoe die ook heet gestuurdt.
het is totaal niet prof. opgesteldt maar ik probeer te laten zien dat zelfs buitenstaanders het belachelijk vinden
wat er allemaal gaande is.

ik weet niet of jullie het respecteren wat ik gedaan heb, maar het is voor mijn gevoel een opluchting.
hi, ik kom uit nederland en ben een fervent quad fan.

nu lees ik plots dit stuk uit belgie en sta te trillen op m,n benen.



Ik vind jullie acties ronduit belachelijk!

hoe kun je nou in godsnaam alle mensen met quads die gewoon WEL aan alle

eisen voldoen en DIK belasting betalen verbannen van de openbare weg.

dit is pure discriminatie! echt echt slecht!.

sturen jullie ook alle Harley Davisons en alle amerikanen van de weg?

nee dat durven jullie niet! en geloof mij,ten eerste rijden er een stuk meer van op

de openbare weg,en ten 2e maken vele malen meer lawaai!

of is dit misschien om in een goed daglicht te komen na het voorbeeld van

Burgemeester Jansen???



Dat jullie bepaalde mensen willen aanpakken is perfect, maar scheer niet gelijk

iedereen over dezelfde kam die zich gewoon normaal aan de wet houden.

Pak gewoon degene hard aan die zich misdragen klaar.



hoogstwaarschijnlijk zal ik geen feedback krijgen op deze mail maar ik

heb in ieder geval mijn plicht gedaan.





R.shoolbred



Nederland
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door tjobbie »

oeps, zie dat ik wel een paar spelfoutjes heb gemaakt hihi :afgestudeerd:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door quadgirl82 »

tjobbie schreef:oeps, zie dat ik wel een paar spelfoutjes heb gemaakt hihi :afgestudeerd:
Daar is nog nooit iemand aan doodgegaan :D .
Vind het super dat je dit initiatief hebt genomen. :applaus: Thx
My Raptor and me, love at first sight.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door tjobbie »

zolang je me maar geen luidruchtige rondplassende nederlander meer noemt hihi :D
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door airwolf »

prachtig tjobbie!!!
thanks dude!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: En in brussel beginnen ze ook al, alle zijn ze al bezig ...

Bericht door tjobbie »

we zijn er allemaal om dezelfde mooie hobby te beoefenen dus moeten we ook wat voor elkaar overhebben toch? :wink: :bier:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Plaats reactie