Pagina 1 van 2

Veringen of A-arme

Geplaatst: za 14 nov, 2009 19:06
door Belgian Pro
Als je nu zou moeten kiezen tussen Elka veren (vooraan) met piggybag, rebound of Lonestar sport a-arme +2" breder en +1" meer naar voor? Elkas = $$750 A-arms = $$499

wat zouden jullie kiezen?

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: za 14 nov, 2009 20:29
door michaelcross
Belgian Pro schreef:Als je nu zou moeten kiezen tussen Elka veren (vooraan) met piggybag, rebound of Lonestar sport a-arme +2" breder en +1" meer naar voor? Elkas = $$750 A-arms = $$499

wat zouden jullie kiezen?
alle 2 want als je bredere a-armen koopt heb je ook langere veren nodig

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: zo 15 nov, 2009 08:50
door yamahakoppel
dit is niet altijd waar bij sommige staan de veerpunt bevestiging op de zelfde plaats en bij sommige staan die verder weg ik heb op mijn warrior en de raptor 700 american star A-armen staan en alleen bij de 700 zit het punt verder naar buiten :buig: bij de warrior heb ik mijn verlagings blokjes steken omdat daar juist het punt moest verder staan :chagarijn:

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: zo 15 nov, 2009 10:33
door Belgian Pro
uhu, je hebt de gewone std travel en de long travel
ik spreek over std travel

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: zo 15 nov, 2009 12:19
door raptor350
Die andere a-armen hebben toch niet echt voordelen ? Enkel dat ze dus breder staan dan de orginele.
En mss ook sterker dan de ori's.
correct me if i'm wrong ...

Die elka's daarintegen , dat beinvloed je rijgedrag toch zeer postief :buig: , confortabeler enz.

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: zo 15 nov, 2009 13:45
door pierre
ik zou gaan voor de a-armen, hij gaat veel soepeler sturen tov spoorverbreders. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe goed je originele vering is.

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: ma 16 nov, 2009 09:51
door ronnieb
Iki zou effe doorsparen en beide nemen.
Maar dan zou ik niet die goedkope elkas nemen want die kan je niet goed instellen en zijn voor de Amerikaanse markt al te slap afgeveerd laat staan voor onze europese banen....
Je kan wel fox floats nemen want die kan je zelf aanpassen.
MVG Ronald

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: ma 16 nov, 2009 16:02
door Belgian Pro
nja beide is natuurlijk interessant he maar ik ga toch voor de a-arme gaan...
kmoet gewoon mijn vere is goed regelen en zullen het al wel veel beter doen.
fox floats zijn wel nie de goedkoopste veerkes he ;)

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: ma 16 nov, 2009 18:09
door raptor350
Welke voordelen heb je dan voor 500 dollar ? :shock:

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: ma 16 nov, 2009 18:19
door Belgian Pro
de a-arme zijn van lonestar sport (geen lt) +2" breder en +1" naar voor voor $499
dan moet ik er ook een verlengde stalen remleiding bijkopen en zo van die houdertjes $100
shipping is wrs $75
en dan hier nog import tax en douane betalen...

dat alles : 1.50 = +- 550euro als ze bij mij aan de deur staan ;)

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: ma 16 nov, 2009 18:21
door airwolf
als je aan de handelaar vraagt om een lower invoice op je doos te zetten zijn de importtaksen minder :idea:

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: ma 16 nov, 2009 18:24
door Belgian Pro
raptor350, sorry, had je zin niet goed gelezen...

voordelen:
-looks
-breder
-meer naar voor = stabieler
-lichter en wrs sterker dan origineel
-stuurt minder stroef dan spoorverbreders

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: ma 16 nov, 2009 18:24
door Belgian Pro
airwolf schreef:als je aan de handelaar vraagt om een lower invoice op je doos te zetten zijn de importtaksen minder :idea:
zijt er maar zeker van dak da al gedaan heb bij de vorige ook ;)

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: ma 16 nov, 2009 18:25
door airwolf
:wink: :wink: :wink:

Re: Elkas of A-arme

Geplaatst: wo 18 nov, 2009 19:42
door Belgian Pro
zit nu toch weer te twijfelen ...
kzou nu voor de veren gaan omdat die a-armen monteren heel wat werk is, kmoet die remleidingen veranderen ... en
hij staat maar even breed als nu met spoorverbreders...
stel dat ik me quad verkoop, dan is het bij die veren maar 2 vijzen los te doen en ze zijn eraf en ik kan ze zo verkopen...