Pagina 1 van 1
tandwielverhouding
Geplaatst: za 21 nov, 2009 20:02
door Belgian Pro
ff een vraagje, wat is de beste verhouding van tandwielen als je straat/offroad rijdt?
Ik had standaard 14/38, heb al 15/38 nu, was al mooi verschil maar zou nu achteraan naar 36 willen gaan?
Is dat een goed idee of enkel goed voor op de baan?
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: za 21 nov, 2009 20:14
door scoops
van 38 naar 36 is een iets kleinere stap dan van 14 naar 15. Ik weet niet wat je doel is met de wissel van je tandwielen, maar het kan nooit kwaad om wat te experimenteren en verschillende tandwielen in stok te hebben maar voor offroad is een hooge gearing net echt wat je zoekt
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: za 21 nov, 2009 20:17
door tjobbie
idd. is afhankelijk hoevaak je on- of offroad rijd.
onroad draai je vaak langdurig hoge toeren dus is een kleiner tandwiel achter aan te raden maar voor offroad werkt dit weer in het nadeel.
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: za 21 nov, 2009 20:31
door Belgian Pro
nu doe ik nog meer offroad dan onroad omdat ik nog geen rijbewijs heb maar zodra ik et wel heb zal ik wel meer opt straat rijden
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: zo 22 nov, 2009 14:05
door raptor350
ja, ik zit ook met dat dillema ...
Je hebt wel een 450cc, dus veel vermogen. Jij kan al wat meer spelen met je twv.
Je zult de guldenmiddenweg moeten zoeken. Ik had wel gelezen op kfx450 forum dat 14-38 echt vertand is voor op circuit.
iedereen stak er een 15-38 op, zodat ze minder snel in hoge toeren gingen. Dus hoef je ook maar later te schakelen.
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: zo 22 nov, 2009 14:11
door scoops
ik zit op 15-18 (orgineel 13-38) ook ivm met toeren, en dit is uitstekent te doen met een yfz 450
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: zo 22 nov, 2009 16:26
door raptor350
scoops schreef:ik zit op 15-18 (orgineel 13-38) ook ivm met toeren, en dit is uitstekent te doen met een yfz 450
15-18
Bedoel je niet 15-38 ?
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: zo 22 nov, 2009 16:50
door scoops
raptor350 schreef:scoops schreef:ik zit op 15-18 (orgineel 13-38) ook ivm met toeren, en dit is uitstekent te doen met een yfz 450
15-18
Bedoel je niet 15-38 ?
sorry was net uit bed idd, 15-38
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: zo 22 nov, 2009 18:23
door technoflexer
ik heb op mijn yfz 450 een 15 36 zitten maar ik ben er over aan het denken van en er een 16 tands tandwiel op te zetten vooraan
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: zo 22 nov, 2009 20:31
door Belgian Pro
technoflexer schreef:ik heb op mijn yfz 450 een 15 36 zitten maar ik ben er over aan het denken van en er een 16 tands tandwiel op te zetten vooraan
gij rijdt dan toch alleen op de baan?
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: zo 22 nov, 2009 20:34
door scoops
16-36 is niet echt een crossbaan verhouding, dus het lijkt mij dat hij juist meer op de weg zit
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: zo 22 nov, 2009 20:40
door technoflexer
scoops schreef:16-36 is niet echt een crossbaan verhouding, dus het lijkt mij dat hij juist meer op de weg zit
is ook zo ik rijdt voor het moment nog enkel op de weg met die van mij
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: zo 22 nov, 2009 21:03
door raptor350
Maar belgian pro wilt de ideale tandwielverhouding voor 50% on-road en 50% off-road

Re: tandwielverhouding
Geplaatst: zo 22 nov, 2009 21:17
door Belgian Pro
raptor350 schreef:Maar belgian pro wilt de ideale tandwielverhouding voor 50% on-road en 50% off-road

idd
Re: tandwielverhouding
Geplaatst: zo 13 dec, 2009 20:33
door Anoniem43235
Hier heb je het antwoord wat scoops mij gaf:
dat is een persoonlijke keuze, Zo rij ik bv met 15-36 en een maat van me met precies de zelfde yfz met 14-38. Als ik 80 rij maakt mijn yfz maar 5800 toeren en dat vind ik wel zo relax rijden, ga ik de baan op dan switch ik naar 14-38. Dus ik zou zeggen pas je keuze aan op je voorkeur
Ik heb nu zelf de standaard vertanding. Ik hou er wel van dat hij snel accelereert. Daarom laat ik de standaard vertanding denk ik ook staan. Ik ga nog een keer 15 voor zetten dan kan ik eens kijken wat het verschil is.
