Pagina 1 van 2

Cilinderbus

Geplaatst: vr 25 dec, 2009 15:13
door luukblaster
Kan je in de cilinder van een blaster zo een 240cc cilinderbus persen?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YAMAHA-2 ... ccessories
Zo een dus.

Groeten Luuk

Re: Cilinderbus

Geplaatst: za 26 dec, 2009 13:11
door michaelcross
luukblaster schreef:Kan je in de cilinder van een blaster zo een 240cc cilinderbus persen?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YAMAHA-2 ... ccessories
Zo een dus.

Groeten Luuk
laat hem boren tot 240cc dan heb je tog hetzelfde denk ik tog

Re: Cilinderbus

Geplaatst: za 26 dec, 2009 13:20
door AdlyRS
als je hem laat opboren beteknt dat je nog maar een dun wandje overhoud wat betekent dat die een stuk sneller warm zal lopen......

gr

Re: Cilinderbus

Geplaatst: za 26 dec, 2009 16:31
door michaelcross
AdlyRS schreef:als je hem laat opboren beteknt dat je nog maar een dun wandje overhoud wat betekent dat die een stuk sneller warm zal lopen......

gr
aaa ok da wist ik nie kheb da nooit moeten doen ik heb eens een phanton cilinder op mijn quad gestoken en dat bolde goed 250cc

Re: Cilinderbus

Geplaatst: zo 27 dec, 2009 12:06
door mx jake
Groeten Luuk[/quote]
laat hem boren tot 240cc dan heb je tog hetzelfde denk ik tog[/quote]

om een cilinderinhoud te krijgen van 240cc moet je de cilinder 7.5mm groter boren
dan is er niet veel van de cilinder over

ik betwijfel ook of het kan
waarom zouden ze ander 240 cilinders verkopen


de foto op de link, is alles behalve voor blaster

http://vitosperformance.com/atv_parts/p ... 248&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
deze is beter

Re: Cilinderbus

Geplaatst: wo 30 dec, 2009 14:59
door raptor350
indd, ten eerste , een blaster cilinder kan je niet opboren tot 240cc , dan blijft er niets meer over van uw cilinderhemd.
ten tweede: Het aantal cc zegt niet zoveel ! Die 240cc kits hebben totaal verschillende poort timingen en wat extra poorten ook.

standaard blaster cilinder : 66mm , max. uitgeboord = 68mm ( grotere zuigers zijn er niet beschikbaar )

Re: Cilinderbus

Geplaatst: wo 30 dec, 2009 18:32
door luukblaster
Ja die foto is idd een bus voor een 4 takt maar dat is alleen de foto. En zoals je op de foto van mx jake ziet zitten er daar ook nog fluiters naast de uitlaatpoort dus de poorten en de timingen zijn waarschijnlijk ook anders. Maar komt er veel kijken bij het persen van zo'n bus. We hebben een pers dus we kunnen het wel maar is het erg moeilijk ofzo.

Re: Cilinderbus

Geplaatst: do 31 dec, 2009 01:18
door raptor350
Een bus persen in een cilinder is niet zo duur hoor in een revisiebedrijf.
Ik ben zeer tevreden over Stichelmeyer in Ninove ! :applaus: :buig:

Re: Cilinderbus

Geplaatst: vr 01 jan, 2010 09:02
door mx jake
bij een 2takt is het een heel ander verhaal
de porten moeten na het inpersen exakt overeen komen
daar heb je bij een raptor cilinder geen last van

Re: Cilinderbus

Geplaatst: vr 01 jan, 2010 20:44
door luukblaster
Ja dat is dus eigenlijk de vraag hoe zorg je er voor dat de poorten perfect overeenkomen. En als er trouwens ook nog fluiters bij de uitlaatpoort zitten moet je die dus ook bij boren/frezen. Maar is het lastig om zelf een bus te persen want ik heb verhalen gehoord over vloeibare stikstof over de bus en de cilinder zelf heetstoken en dan in elkaar persen. Is de bus trouwens al gehoond als je hem koopt of moet die nabewerking er ook nog bij komen.

Re: Cilinderbus

Geplaatst: zo 03 jan, 2010 16:57
door mx jake
bij een 4takt is alleen de buitenmaat exakt op maat
na het persen moet hij dus nog inwendig op maat worden gemaakt

bij een 2takt is de bus ingegoten, die kan je er niet uitpersen, maar moet uitgeboord worden op de exakte maat van de nieuwe bus
te zuim, en hij kan gaan draaien in de cilinder (of hij lekt koelvloeistof, alleen bij een waterkoeling)
te krap, en je cilinder barst open tijdens het persen
daarna ook de binnekant op maat maken

Re: Cilinderbus

Geplaatst: zo 03 jan, 2010 17:19
door luukblaster
Ow je moet dus eerst de oude wand eruit boren en dan kan je die nieuwe bus erin persen. Waar kan je dat boren laten doen en wat kost dat ongeveer?

Re: Cilinderbus

Geplaatst: ma 04 jan, 2010 17:36
door raptor350
luukblaster schreef:Ow je moet dus eerst de oude wand eruit boren en dan kan je die nieuwe bus erin persen. Waar kan je dat boren laten doen en wat kost dat ongeveer?
in elk revisiebedrijf. Ik ben zeer tevreden over stichelmeyer.
Brusselsesteenweg 531
9402 Meerbeke
Tel : 054-33 15 09

Hij kan u zeggen wat dat kost ;-)

Re: Cilinderbus

Geplaatst: ma 04 jan, 2010 19:11
door mx jake
ieder bedrijf die cilinders kan bewereken (boren en hoonen) kan dus ook nieuwe bussen plaatsen

alleen snap ik niet goed wat je er mee wil
als je een cilinder laat tunen ben je vast een stuk minder kwijt

Re: Cilinderbus

Geplaatst: ma 04 jan, 2010 22:37
door luukblaster
Niet als hij vastgelopen is :wink: . Ik kan nog een keer laten honen ik zit nou op 67,75 of kan ik dan nog 2x.