Pagina 1 van 1
LTZ400 Keihin FCR 39mx
Geplaatst: do 14 okt, 2010 20:52
door PI3R
Wie kan mij helpen. Heb een Keihin FCR 39mx overgekocht, deze heeft hier voor ook op een ltz gezeten met volledige uitlaat lijn en zonder luchtbak deksel. Nu heb ik deze op mijn LTZ geplaatst die ook al een volledige uitlaat lijn en open luchtfilterbak heeft. Maar na een minuutje lopen is de voor bocht van de uitlaat rood gloeiend. Ik heb de blauwe schroef al in en uit gedraait maar dit heeft geen effect. Staat ie misschien nog te arm ?
Wat zou ik moeten veranderen ?
Re: LTZ400
Geplaatst: vr 15 okt, 2010 13:18
door Daniello
Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar, aangezien ik net alle topics omtrend de Mikuni TM36 en de Keihin FCR39 afgezocht heb.
Als je het "probleem" verholpen zou hebben...vermeld dan meteen even erbij welke sproeier je geplaatst hebt en hoe de quad loopt in vergelijk met de originele carburateur...
Re: LTZ400
Geplaatst: vr 15 okt, 2010 14:22
door Haagje
stop eens een grotere sproeier er in
Re: LTZ400
Geplaatst: vr 15 okt, 2010 17:21
door PI3R
Ik zal morgen eens kijken voor een andere sproeier. Hebben jullie een idee welke ik allemaal moet vervangen ? Zou een maatje groter goed genoeg zijn?
Met de choke er op word de uitlaat niet meer rood. Maar de ene zegt te arm de andere zegt te rijk. Net nog even bij mijn broer op het werk (auto monteur) gekeken maar op een gegeven moment verzoop ie volgens mij.
Re: LTZ400
Geplaatst: vr 15 okt, 2010 19:39
door PI3R
Er zit nu 165 in als hoofd sproeier. Zou 170 groot genoeg zijn ?
Moet de stationair schroef ook vervangen worden ?
Re: LTZ400 Keihin FCR 39mx
Geplaatst: vr 15 okt, 2010 20:45
door tjobbie
waarom kijk je niet gewoon naar je bougie, van de raptors gloeie de uitlaten ook als een gek, dit wil nog niet zeggen dat hij geen goede verbranding heeft.
Re: LTZ400 Keihin FCR 39mx
Geplaatst: vr 15 okt, 2010 21:10
door PI3R
Ik zal hier morgen ook even naar kijken. Maar ik kan me niet voor stellen dat het bij stationair ook goed is voor de motor, het gebeurt al binnen een minuut. Bij het rijden kan ik me het wel voorstellen dat het gebeurd.
Re: LTZ400 Keihin FCR 39mx
Geplaatst: za 16 okt, 2010 07:55
door mx jake
als je uitlaat rood word tijdens stationair draaien
heeft het dus geen zin om er een grotere hooft sproeier in te draaien
stationair sproeier zal meer effekt hebben
Re: LTZ400 Keihin FCR 39mx
Geplaatst: za 16 okt, 2010 11:50
door JohnBeton
elke quad is ook anders, het heeft geen zin om aan mekaar door te geven welke sproeier je gebruikt.
En zoals Jake zegt, als hij op rolantie te arm loopt moet je de stationair sproeier vervangen door een grotere.
Re: LTZ400 Keihin FCR 39mx
Geplaatst: za 16 okt, 2010 19:18
door PI3R
Ben vandaag bezig geweest met andere sproeiers. Maar ik krijg hem niet goed. Er zat een 165 en 48 sproeier in, heb t/m 175 en t/m 52 gedaan. Bij 52 draait ie wel veel toeren stationair, zou het nog groter moeten ? Hoe krijg ik de toeren dan omlaag de gasnaald verstellen ?
Durf geen stuk te rijden om hierna naar de bougie te kijken. Maar toen ik hem voor het eerst er uit haalde na al heel wat testen was ie zwart, volgens mij betekent dit dat hij te rijk staat. Hij poft ook een beetje als ie stationair draait. Iemand een idee ?
Re: LTZ400 Keihin FCR 39mx
Geplaatst: di 19 okt, 2010 14:42
door ronnieb
Staat dan te rijk.
Een uitlaat bocht is dun wandig, dus zal deze altijd een beetje rood oplichten tijdens stilstaan in het donker(garage).
Buiten zal het niet opvallen.
En afstellen op de rollerbank is altijd de beste oplossing, hier halen ze meestal nog wat extra paarden uit de machine.
MVG Ronald
Re: LTZ400 Keihin FCR 39mx
Geplaatst: do 21 okt, 2010 17:58
door PI3R
Inderdaad hij mag een beetje rood worden heb het even aan de lokale quad en cross zaak gevraagd maar dit hoort inderdaad zo.
Heb hem nu vrij goed afgesteld. Ben nog aan het twijfelen of ik de stationair sproeier nog een maatje groter moet doen. Morgen even stukje rijden en naar de bougie kijken.
Hij loopt nu als de brandweer, heb hem alleen nog maar in het donker uitgeprobeerd en ben er nog niet mee gaan crossen maar tot nu toe kan ik zeggen WAT EEN VERSCHIL. Ik vind het vermogen echt merkbaar. Als ik nu gas geef schiet ie er direct van door. Tot nu toe mijn besten update voor de motor.
Re: LTZ400
Geplaatst: do 04 nov, 2010 15:47
door Daniello
Daniello schreef:Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar, aangezien ik net alle topics omtrend de Mikuni TM36 en de Keihin FCR39 afgezocht heb.
Als je het "probleem" verholpen zou hebben...vermeld dan meteen even erbij welke sproeiers je geplaatst hebt en hoe de quad loopt in vergelijk met de originele carburateur...
Dit hierboven geaccentueerde rood wilde ik nog even weten + ik vroeg me af...is het verschil écht zó groot?
Filpmje

Re: LTZ400 Keihin FCR 39mx
Geplaatst: zo 07 nov, 2010 15:45
door PI3R
Heb nu een 48 stationair sproeier en een 175 hoofd sproeier er in zitten.
Vind het verschil echt merkbaar, hij is niet 2 x zo snel geworden maar hij pakt beter sneller op toeren vooral onderin is ie sterker. Ik vind het in ieder geval de moeite waard.
Zal eens kijken of ik een keer een filmpje kan maken.
Re: LTZ400 Keihin FCR 39mx
Geplaatst: zo 07 nov, 2010 16:01
door Daniello