Pagina 1 van 1

word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: do 03 feb, 2011 12:18
door jk700
Hej mensen sins gistere heb ik een ltz 400 met vapor teller en nu zat ik gistere avond wat te rijden , maar de motor blijft rond de 60 graden hangen met soms 70 graden is dat gewoon normaal of moet ie tog iets warmer zijn ? Als hij stil staat word hij wel boven de 70 graden . bedankt voor juli reactie

Re: word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: do 03 feb, 2011 17:30
door Gielen_24
heb ik ook
als men pa rijd komt die nooit boven de 70°en als ik rijd staat die van gewoon constant te draaien (als ik rij is het opt welt dus goed door trekken met veel gas rijden :evil: ) met men pa is het onroad en dan maak je veel minder toeren :wink: dus ook minder warmte :D

Re: word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: do 03 feb, 2011 17:37
door jk700
ok dus niets om me ongerust om te maken :)

Re: word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: do 03 feb, 2011 18:32
door yamahakoppel
het is winter he mensen als hij rijwind van 5°C binnen krijgt koelt hij meer dan in de zomer bij 30°C
laat hem maar eens een half uur op rolantie draaien dan zal hij wel tot 90°C gaan als hij geen rijwind binnen krijgt

Re: word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: do 03 feb, 2011 20:44
door jenzie
Met de Raptor 700 zit ik nu op 65 °, met de banshee op 50 °.

Re: word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: za 05 feb, 2011 02:01
door mobydirk
hebben jullie er geen termostaat er in zitten dan?

ondangs de kou zou hij met termostaat gewoon op bedrijfs temp moeten komen
al kan het wel iets langer duren

Re: word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: za 05 feb, 2011 06:30
door jenzie
Mijn Raptor 700 heeft wel een thermostaat, de banshee heeft er geen.
Het is vrij normaal hoor dat de temperatuur niet hoger wordt door de vrieskou.

Re: word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: za 05 feb, 2011 07:18
door mx jake
dit is al een keer eerder uitgelegt

als er een thermostaat in je motor zit, met als doel de thempratuur zo constand mogelijk te houden ( met warm of koud weer, of onder hogebelasting)
zit de opnemer voor de thempratuur meestal op de verkeerde plek

voorbeeld: je gaat rijden en de motor is koud
de thermostaat is nu geheel gesloten
dus circuleert je koelvloeistof alleen door je blok (het komt niet in de radiateur)

als de motor vervolgens warmer word gaat de thermostaat langzaam open, en zal er een deel koelvloeistof door de radiateur lopen

dit word gekoeld door rijwind en gaat weer terug je blok in

als het buiten kouder is, gaat de thermostaat waarschijnlijk niet geheel open
terwijl de thempratuur opnemer van bijv trailtec aan de kant van de radiateur is ingebouw
voor een goede meteing van motorthemp zou de opnemer in je blok moeten zitten, waar de koelvloeistof rond word gepompt
als de thermostaat dicht is
kijk maar een keer onder de motorkap van je auto
de opnemer zit nooit in de radiateur of in een koelslang, maar altijd in de motor

Re: word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: za 05 feb, 2011 10:49
door JohnBeton
dat is nu eens een goede uitleg van iemand met kennis van zaken :applaus:

Re: word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: za 05 feb, 2011 15:41
door zati
thermostaat bij een raptor stuurt enkel de ventilator.
laat h'm maar eens draaien tot 102°, dan springt de ventilator aan en zal hij direkt tot 90 a 95 zakken

Re: word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: za 05 feb, 2011 17:17
door mx jake
als je het niet 100% weet kan je beter niets zeggen

Re: word niet warmer als 60 graden

Geplaatst: za 05 feb, 2011 18:02
door mobydirk
ja sorry zati mx heeft gelijk
de termostaat heeft niets met je koelvin temaken
daar heb je een termo schakelaar voor
of hij wordt geschakeld door de ecu via de temp sensor
al denk ik niet dat een raptor dat heeft