Welke quad?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Welke quad?

Bericht door TheQuadBoy »

Hallo allemaal,

Ik ben dus nieuw hier en nu wil ik een NIEUWE utility quad.
En dan wel eentje die minstends 100 km/u kan. Liefst 120 km/u.

Hebben jullie toevallig suggesties van welke quads dan in aanmerking komen?
Ikzelf dacht aan een cf moto x6, maar die kan maar 80.... :x

Greetz, en alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Boncari op di 06 sep, 2011 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Bespreking Merken en Types
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Welke quad?

Bericht door Jason McCoy »

Je hebt hier al een topic over lopen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Re: Welke quad?

Bericht door TheQuadBoy »

Jason McCoy schreef:Je hebt hier al een topic over lopen.
Nou, dat topic gaat nu beetje alle kanten op, dus vraag ik het hier maar wat duidelijker...
En hoe kan ik dat topic verwijderen?
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 574
Lid geworden op: za 03 jul, 2010 08:27

Re: Welke quad?

Bericht door XeromeX »

Alle kanten op? zijn vrijwel allemaal reacties op vragen van jou volgens mij :lol:
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Re: Welke quad?

Bericht door TheQuadBoy »

XeromeX schreef:Alle kanten op? zijn vrijwel allemaal reacties op vragen van jou volgens mij :lol:
Naja, DEZE vraag is nog niet beantwoord...

Dus laat maar horen! :applaus:
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Welke quad?

Bericht door den eddy »

De enige 4X4 die 120km/u gaat, is volgens mij enkel de can-am outlander/renegade 800. Je moet er ook rekening mee houden dat een topsnelheid van 120 niet gelijk is aan constant 120 rijden.
A motorcycle is God's gift to mankind
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Re: Welke quad?

Bericht door TheQuadBoy »

den eddy schreef:De enige 4X4 die 120km/u gaat, is volgens mij enkel de can-am outlander/renegade 800. Je moet er ook rekening mee houden dat een topsnelheid van 120 niet gelijk is aan constant 120 rijden.
Deze bedoel je?
Afbeelding

En is die betrouwbaar, kunnen er accesoires op, wat zijn de specs, prijs, etc. ??

Maar nog bedankt voor je reactie, hier heb ik wel wat aan!
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Welke quad?

Bericht door den eddy »

http://nl-be.can-amatv.brp.com/home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is een idd een outlander 800, Het gemakkelijkst is de site eens bestuderen want je hebt verschillende versies.
Zeer tevreden van, can-am is wel iets duurder van de vergelijkbare japanners.
De remmen durven wel soms wat kraken, niemand weet een oplossing (en het kan ook geen kwaad).
Het enige 'probleem' dat ik heb gehad, is het hitteschild van de uitlaat dat onlangs in twee is gebarsten (kon gewoon opnieuw gelast worden). Maar dat ligt meer aan mijn rijstijl dan aan de kwaliteit van de quad. Ik rijd namelijk 100% op de baan waarbij een rit van 200 à 300 km geen uitzondering is.


Link
A motorcycle is God's gift to mankind
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Re: Welke quad?

Bericht door TheQuadBoy »

den eddy schreef:http://nl-be.can-amatv.brp.com/home.aspx
Dat is een idd een outlander 800, Het gemakkelijkst is de site eens bestuderen want je hebt verschillende versies.
Zeer tevreden van, can-am is wel iets duurder van de vergelijkbare japanners.
De remmen durven wel soms wat kraken, niemand weet een oplossing (en het kan ook geen kwaad).
Het enige 'probleem' dat ik heb gehad, is het hitteschild van de uitlaat dat onlangs in twee is gebarsten (kon gewoon opnieuw gelast worden). Maar dat ligt meer aan mijn rijstijl dan aan de kwaliteit van de quad. Ik rijd namelijk 100% op de baan waarbij een rit van 200 à 300 km geen uitzondering is.


Link
Leuk filmpje! :applaus:
Maar ik zag wel idd dat die outlander 800 al zo'n 13000 euro kost. En dat is me teveel van het goede. En ik zal ook voor het grootste gedeelte (zo'n 80%) op asfalt rijden. En dan ben ik ook zeker van plan langere afstanden te gaan rijden. Dus die 2 a 300 km van jou zal ook bij mij aan de orde komen. En zou een cf moto x6 dan geschikt zijn voor mij? Die is met 6500 euro ongeveer toch beter betaalbaar!
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Welke quad?

Bericht door den eddy »

TheQuadBoy schreef: En zou een cf moto x6 dan geschikt zijn voor mij?
Die vraag kan beter beantwoord worden door CF eigenaars.
A motorcycle is God's gift to mankind
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Welke quad?

Bericht door Pindapotje »

Misschien is dit iets

http://motoren.marktplaats.nl/quads-en- ... ind=8&fs=1

Beetje lange link... 8)
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Welke quad?

Bericht door Boncari »

Als je het grootste gedeelte op het asfalt rijdt is de cf prima geschikt voor jou.

Houdt wel in de gaten dat het een b-merk is en dat je voor zwaar offroaden beter een a-merk kunt nemen, deze zijn meestal betrouwbaarder. Maar om te beginnen met quadrijden, is een b-merk ideaal. Dan kun je later alsnog een a-merk kopen.

Je zou ook nog naar de masai kunnen kijken, de A700 heeft volgens hun gegevens een topsnelheid van 100/120 km/h. De Goes is ook een prima atv voor straatgebruik, deze heeft zelfs nog een max uitvoering.

Het is dat jij zo'n hoge topsnelheid wilt, anders zou je met max 500cc ook prima uit de voeten kunnen. Dan kun je kijken naar TGB of Kymco
Vergeet niet dat er meerdere zijn die toeren met een utility, vraag anders aan hen eens hoe snel ze gemiddeld rijden. Bedenk wel dat het niet relaxed is om op topsnelheid te rijden, meestal toer je met 20km/h langzamer. Ga ook eens proefrijden om te proberen of het echt wel wat voor jou is.

Kortom, kijk ook nog naar de andere b-merken of evt naar een 2e hands a-merk.
Als je wilt weten hoe de ervaringen zijn met een quad kun je gewoon de zoekfunctie van het forum gebruiken of gewoon ff googlen (met google kan ook het forum doorzocht worden, werkt misschien makkelijker) Als er slechte ervaringen zijn met een quad dan plaatsen mensen dit wel, dit gebeurd sneller dan dat er positieve ervaringen gepost worden. ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Welke quad?

Bericht door Jazzy »

Ik heb wel eens op zo'n CF Moto gereden maar vond het één grote rammelbak, en die quad was nog niet zo heel erg oud. Ik denk dat je dan beter naar een gebruikte Yamaha of Suzuki kunt kijken, dan koop je een heel ander apparaat.

Topic verplaatst naar 4x4 trouwens, stond nu in Sport Quads.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Re: Welke quad?

Bericht door TheQuadBoy »

Hmm, nu hoor ik toch weer dat de meningen/ervaringen verdeeld zijn. Want ik heb al een keer met de zoek functie van het forum gezocht naar ervaringen van de cf moto x6, en toen zeiden ze dat de kwaliteit/prijs verhouding, de beste was!
En ik geef toch ook heel veel om betrouwbaarheid/kwaliteit. Dus komt de cf moto x6 dan nog wel in aanmerking? Eerst dacht ik namelijk dat het juist een heel goede quad is....maar dat verschilt dus per persoon....

De prijs van zo'n 6500 euro voor een quad vind ik ook al meer dan genoeg hoor.
En ik zal zo'n ding waarschijnelijk ook wel gewoon nieuw kopen, tenzij ik tegen die tijd door een quaddealer rondloop en een hele goede gebruikte zie zonder schade etc.
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Re: Welke quad?

Bericht door TheQuadBoy »

Pindapotje schreef:Misschien is dit iets

http://motoren.marktplaats.nl/quads-en- ... ind=8&fs=1

Beetje lange link... 8)
De suzuki kingquad 750 axi, dat vind ik idd ook een mooi dingetje! Maar is die betrouwbaar?
Ik heb zoiezo nog geen enkele ervaring met quads, maar onze buitenboord motor voor de boot is ook van suzuki, en nooit problemen mee gehad! Dus die quad komt misschien ook wel in aanmerking, alhoewel mijn voorkeur denk ik toch nog steeds naar de cf moto x6 gaat...Maargoed, betrouwbaarheid is ook héél belangrijk vind ik.
En anders idd een 2e hands van een a merk die ook echt betrouwbaar is, en misschien nog minstends 100 kan ofzo ook! :applaus:
Plaats reactie