utility prijs/power & fun

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Balloontwister
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jun, 2012 10:33

utility prijs/power & fun

Bericht door Balloontwister »

Momenteel ben ik actief op zoek naar een leuke quad.
En eigenlijk ben ik over 1 ding zeker het moet een Utility quad worden.
Want hij zal gebruikt worden voor 2 dingen.

Lente/zomer
Fun met de quad & geocaching
in de zomer ga ik graag wandelen, fietsen, bewegen, buiten. En gezien ik niet meer mag fietsen (rugblesure) heb ik een super nieuwe hobby = geocaching. Samen met de dochter (7 jaar) gaan we op avontuur in de velden, bossen, steden, ... noem maar op. De quad zou dan de oplossing zijn om samen nog meer leuke plaatsen aan te doen.

Ook zou ik hem gebruiken om af en toe eens naar de winkel te gaan, en rond te toeren. misschien het werk als ik dichtbij zit.

Herfst/Winter
Werk & fun
In de winter ga ik vaak in de bossen wat boompjes neerhalen met de boomzaag. bosjes opkuisen en eigenlijk actief buiten spelen met ketingzaag dus. Vaak moeten we dan ver stappen met al ons (als je meerdere kettingzagen, hebt) materiaal dat nogal doorweegt. Daarom zou ik de quad gebruiken. Dan moeten er 2 pers. op richting locatie.
evt een oud-karretje achteraan voor al het materiaal op te leggen is een optie.

Ook thuis ligt onze oprit altijd dan vol hout dat naar achter moet gesleurd worden. (met kruiwagen of motolulteur) De functie van de quad zou zijn kar achteraan en hopla die doet zijn ding. misschien dat vrouwtje en dochter dat al kunnen bereiden.

Nu dat is het doel en de reden van een quad. hij moet dus zowel voor op de weg goedgekeurd zijn als we moeten er met 2 opkunnen zitten.
hij moet wat kunnen dragen en trekhaak is echt wel nodig. veel gewicht? neen, rij liever 2x dan dat ik hem overtrek.

qua budget wil ik zeker minder dan 5000€ uitgeven. en mijn voorkeur gaat uit naar een 2e hands eigenlijk.
ter info, heb een rijbewijs B in België en ben van 1979. (dus mag met een G-plaat onbeperkt rijden)
Wil zeker een quad die sneller kan dan 50km/h liefst 60/70.

Waarom starten met een 2e hands? wel heb jaren geleden een zwaar ongeval gehad met een 50cc'tje en het resultaat is dat ik een ernstige angst iedere keer moet overwinnen op een Brommer.

A of B merk? wel geen idee, budget voor een 2e hands lijkt me haalbaar vanaf 2000 tot 3000€ als ik internet wat afschuim.
nieuw zit je snel aan 4000 tot 8500€

Mijn idee ging eerst uit naar de Yamaha Grizzly 125 of 300 maar dan kom ik over budget.
kwestie van homologatie krijg ik afhankelijk van dealer ook steeds andere info.
dat gaat van in de prijs tot 1250€ voor een homologatie-kit ?
dacht wel hem op moto-plaat en niet landbouwvoertuig.

alle tips hints en evt. aanbiedingen zijn welkom.
Laatst gewijzigd door Balloontwister op di 26 jun, 2012 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Balloontwister
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jun, 2012 10:33

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Balloontwister »

ter info, (zag dat ik het vergeten was)

Woon in België
Regio Vlaams-Brabant (driehoek "Leuven-Tienen-Aarschot")
ben van 1979
heb rijbewijs B
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Pindapotje »

Ik weet niet hoe de prijzen in België liggen, maar ik denk met de eisen die je er aan stelt toch eerder moet denken aan een Suzuki King Quad of een Yamaha Grizzly

http://link.marktplaats.nl/563271084
zoiets (alleen de laatste foto slaat nergens op, die is van een andere quad)

- Je kan er met z'n tweeen op zitten (is groot zat)
- Hij rijd hard genoeg (die van mij (king quad) gaat 120km/h)
- Kan een kar achter (power zat) en eventueel een sneeuwschuiver voorop :D voor de winter.
- Alleen de prijs tja..... daar moet je even in België informeren

Succes met je keuze
Balloontwister
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jun, 2012 10:33

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Balloontwister »

yep, een grizzly maar welk model? een 125 lijkt me net te weinig?
een 300 nieuw is net te duur en 2e hands nog niet tegengekomen.

Heeft er iemand ervaring met een 125 of 300 Yamaha Grizzly?
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Pindapotje »

Ik zou persoonlijk voor de 700cc gaan :mrgreen:
Maar een 125 lijkt mij inderdaad te licht. maar de 300cc ligt toch wel binnen het budget ? (minder dan € 5000,=)

http://link.marktplaats.nl/534426169
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Yair »

Een 125 is echt wel te weinig als je met zn 2 er opwil en gear mee en een aanhanger. Ik zou dan gewoon door sparen voor een king quad of een grizzly.

Ik wil de pret niet bederven maar als je last van je rug hebt is een quad wel zn goed idee dan?

En helemaal off topic maar goed xd, waarom hak je bomen om in het bos voor de lol?
_____________________________
Afbeelding
Balloontwister
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jun, 2012 10:33

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Balloontwister »

Hey Yair,
Wel de reden van quad is dus idd om ermee in de winter naar de bos te gaan idd. Yep tijdens de koude winter zagen wij hout voor de kachel. Wij ruimen bomen op locaties bij klanten en maken alles terug in orde na vaak een storm. De quad zal hier dus ook een beetje werkpaard worden.
Qua rug is het probleem van quad niet zo erg. Fietsen (mountainbike) mag niet meer en de hoofdreden is dat mijn rug en lichaam links niet meer 100% werkt (door ongeluk met moto) quad en auto is geen probleem als ik mij aan enkele regeltjes hou voor het goed gebruik v. De rug.

Misschien dat ik best wat uitkijk naar een zwaarder model maar 2e hands.
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Yair »

Ik dacht dat je gewoon het bos in ging om te zagen xd :D
_____________________________
Afbeelding
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door xScorxPiusx »

Je kan misschien 2 dingen doen

1- Met het budget van nu een grizzly (Of kodiak) 350/450 kopen (geen 300 want dat is niks het heeft alles net te kort) voor een mooi prijsje 2dehands
2-Of je spaart door totdat je naar de iets serieusere quads gaat: 550 is misschien wel goed want:
4x4 diff lock etc, grote rekken genoeg power, veel ruimte.


Ik denk zelf dat keuze 2 beter is want: op bijv een 350 is water minder ruimte minder trekkract etc
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Moerasrijder
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 apr, 2012 20:06

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Moerasrijder »

Ik heb ook een Grizz 550, Het is gewoon een 700 alleen met 120 minder cc's en een cilinder minder. voorderest is het dezelfde machine. Ook kun je dan bezuinigen door de kale 550 te kopen, dan heb je geen Power Steering maar scheelt je weer ca. 2000 euro. Voor de doelleinden waar ik de grizz voor gebruik is het een geweldige machine, ik ben Imker en ik kan een kar met 6 bijenkasten (1 kast weegt tussen de 50 en 80kg ) met gemak van A naar B brengen, zowel on als off road. Ook als speeltje in de vrije uren is er power genoeg om je te vermaken.
Minimale onderhoud is verreist aan de grizz behalve dan het schoonspuiten en het op tijd inschenken van benzine. :lol:

Misschien is dit ongewenste informatie, maar ik wou dit toch even met u delen om u te helpen een goede keuze te maken.

gr,
mark
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator

Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
Balloontwister
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jun, 2012 10:33

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Balloontwister »

hey Moerasrijder, dat is super info.
thanks. jij gebruikt dus ook een kar en wist niet dat die echt tot 750kg kon gaan trekken een 500CC.
dat is misschien wel leuk.

heb ook de hele Belgische wetgeving eens onder de loep genomen voor Quad op plaat moto/landbouwvoertuig en qua wat mag en wat niet met rijbewijzen en het lijkt me qua werktool wel interessant om naar de 500cc te gaan.
Dus ff doorsparen lijkt me aangewezen.

Qua onderhoud is het misschien ook wel heel interresant om dit te lezen.
Balloontwister
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jun, 2012 10:33

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Balloontwister »

afgelopen week-end naar een 2e hands gaan kijken.
was zwaar teleurgesteld.
vroeg 3500€ voor een oude yamaha van (denk 2001)
mooi opgekuisd maar voor de rest zag de moter er roestig en afgeleefd uit.
had precies er ook al enkele serieuze valpartijen of enkele keren overkop gaan rollen gedaan omdat alles precies niet meer 100% recht stond.

kerel gaf als info dat nu de banden ideaal waren voor op de baan omdat ze minder diep profiel hadden dan als ze nieuw waren.
(euhm voor mij stonden die rubbers kaal en moesten ze vervangen worden)

kortom, nog eventjes sparen voor de 300 of 500.
tenzij iemand een leuke 2e hands heeft en mij een tipke kan geven.
:applaus:
Gebruikersavatar
pro hauler
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:55

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door pro hauler »

Hallo,


Ik heb nog een outlander max 650 te koop staan, de prijs is wel iets hoger dan uw max prijs maar de quad is dan ook in
Nieuwstaat. Neem eens een kijkje op Kapaza en indien intresse, laat maar iets weten.
http://nl.kapaza.be/vi/65624327.htm?ca=2_s" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes,

Peter.
Balloontwister
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jun, 2012 10:33

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Balloontwister »

Sorry Peter maar een idd over budget.
Balloontwister
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jun, 2012 10:33

Re: utility prijs/power & fun

Bericht door Balloontwister »

niemand per ongeluk zo een Grizzly te koop staan?
dat is precies toch steeds mijn voorkeur, alhoewel in USA blijkbaar Suzuki 400 ofzo moet bestaan die ook wel super lijkt.
Plaats reactie