Pagina 1 van 2
Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 10:38
door Beemer118
Hey,
Ik ben op zoek naar een tweede hands Raptor 660. En ook had ik een vraagje waarom die niet meer gemaakt worden?
Zijn er soms mensen die het aan of af raden om zo'n model te kopen. Graag de positieve en negatieve meningen hierover.
Dus laat jullie maar gaan, ik zou graag een quad kopen en wil zeker infomatie van jullie krijgen. Ook mogen er andere merken en modellen voorgesteld worden zodat ik toch met een deftige quad kan rijden.
Mvg sam
Re: Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 11:02
door Jason McCoy
Heb binnenkort wel een 660 te koop. Moet alleen nog even netjes cshoongemaakt worden. Is een SE van 2005. Blok helemaal gereviseerd. Rekeningen ter inzage erbij
Re: Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 12:02
door Jeroen1991
Waarom wordt het Ford T-model niet meer gemaakt? Gewoon omdat er nieuwere versies komen...
Voor de rest, de 660's zijn meestal al redelijk oud, dus je kan pech hebben door slijtage of gewoon ouderdom, heeft vaak ook de nodige roest etc. Of hij kan nog perfect lopen, of gereviseerd zijn..
Ik heb er eentje van 2002, vorig jaar occasie gekocht (of een jaar eerder..), heb enkel nog de stator kapot gehad, 300 euro, zijn zowat de grootste uitzonderlijke motorische kosten geweest..
Die van 2001 hebben wel problemen met schakelbak gehad, maar sommigen zeggen dat die wat nu nog rijden dat al opgelost/gerepareerd moet zijn ondertussen..

Re: Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 13:28
door Jazzy
Hij wordt niet meer gemaakt omdat hij opgevolgd is door de Raptor 700. Als je nu nog een Raptor 660 vind dan is deze minimaal 7 en maximaal 12 jaar oud. De 660 is grotendeels gebasseerd op de techniek van de Blaster en Banshee, quads uit de vorige eeuw. De kans op een quad met problemen en slijtage is dan ook groot.
De opvolger heeft een aluminium frame, inspuiting ipv. carburateurs, betere remmen, achterbrug, etc. Als je een snelle sportquad wilt dan zou ik kijken voor een 700 uit 2006/2007.
Re: Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 15:57
door Jason McCoy
Ben ik wel met Jazzy eens maar niet helemaal.
Ik rijd zelf een 700 en persoonlijk denk ik dat ik niet zo erg langzaam ben. Als mn maat op zn 660 meerijd dan rijd i rondjes om je heen.
Alleen idd t zijn wat gadateerde technieken allemaal. Maakt ze overigens wel oerdegelijk. Alleen de kunst is een goeie 660 te vinden waarvan je zeker weet dat i 100% goed is en dat is bijna niet te doen. Of hij moet door een goeie dealer onderhouden zijn die het hele verhaal kan ondersteunen.
Re: Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 16:09
door Beemer118
Die zou toch alleen maar moeten dienen voor op de baan. Dus vette wielen en verlagen en verbreden, dat voor de buitenkant.
Re: Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 16:12
door Jason McCoy
In dat geval gaat het hele verhaal van vering enzo niet op. Maar zoals ik zei binnenkort heb ik er 1 te koop
Re: Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 19:27
door Jazzy
Ik ben niet met je eens dat die dingen oerdegelijk zijn Jason. Integendeel, dat vind ik juist het manco aan die dingen. Neem iets simpels als het spannen van je ketting. Dat gaat met het in- en uitdraaien van bouten waar je heel slecht bij kunt waardoor de koppen en moeren makkelijk slijten. ALs je het niet handig doet dan gaat het scheef en natuurlijk zit alles muurvast.

Bij een 700 is het de 4 inbusbouten een slagje los, schroevedraaier in het gat steken en een klein stukje rijden. Simpel, snel en er kan niets stuk gaan.
Dan heb je carburateurs op de 660, 2 stuks die met een rubberen spruitstuk vast zitten. Dat spruitstuk scheurt makkelijk en vervangen is een enorm gezeik omdat je er niet goed bij kunt. En dan heb je alle andere kleine dingetjes als kabels, bediening aan het stuur, elektra, etc.
Als je een goed oordeel wilt kunnen geven dan moet je er eentje kopen en er zelf op gaan rijden. Dan merk je vanzelf waarin een 660 verschilt van een 700.

Zelfde gaat in mindere mate op voor de Warrior en Raptor 350, Blaster en Raptor 250, Grizzly 660 tegen 700, etc.
Re: Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 19:38
door erikalbring
het grootste deel wat jazzy zegt is volgensmij ook de voornaamste reden dat yamaha gestopt is met de productie van de 660, te veel problemen, alleen is de 660 wel een stuk goedkoper te vinden als een raptor 700, maar de 700 is gewoon technisch beter afgewerkt, moderner, sneller etc
Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 20:02
door Jason McCoy
Ik heb jarenlang een 660 Jazzy. Sterker nog ik rijd er nog regelmatig mee. Mn maat heeft er 1 staan en pak pak ik nog weleens even mee om m schoon te maken enzo. Hij woont zelf een stuk weg en kan niet even heen en weer komen om te poetsen en dan weer te gaan.
Spruitstukken die kapot gaan heb ik nooit gehoord. Gewoon goed ingevet houden en er zijn geen problemen. Spannen van de ketting is ook geen enkel probleem. Al moet je wel die 2 boutjes goed bijhouden en netjes houden. Je as kan niet scheef aangezien er netjes markeringen op het verstelbare deel zitten welke je dus precies af kunt stellen. Tenvens is de elektronika op t stuur vergelijkbaar met een 700. De laatste modelen van de 660 hebben zelfs hetzelfde aanstuurding (kastje op t stuur zeg maar) als een 700. (Kan ook dat dit dan vervangen is) maar bij de mijne en die van mn maat zitten identiek dezelfde als op mn 700.
T grootste nadeel van een 660 vind ik de achteras lager die nogaleens willen verslijten. Maar dan heb je t dus wel over crossen en ruig gedrag.
Nee persoonlijk vind ik een 660 echt super fijne machienes. Maar zoals ik al zei de technieken van een 700 zijn natuurlijk een stuk beter. Dat hoor je me ook niet zeggen.
Ik snap jou uitspraken wel hoor. Maar de storingen die jij noemt ontstaan mede omdat 95% van de 660 die nog rijden zo gaar zijn als wat. Een goeie 660 moet je echt tegenaan lopen. Die zijn zeldzaam.
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Re: Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 20:34
door Jazzy
Tja, ieder heeft natuurlijk zo zijn eigen ervaringen. Mijn mening is inderdaad gekleurd door mijn eigen ding uit 2001 en de oudere modellen die ik bij anderen gezien heb. Voor mij geen 660 meer in ieder geval, al is het nog zo'n koopje. Geen 660 en geen chineesjes.
Maar goed, ik blijf bij mijn advies om voor beginners die een snelle A-merk quad willen door te sparen voor een 700. Zeker omdat een goede 660 zeldzaam geworden is en een 700 steeds betaalbaarder wordt.
Re: Raptor 660
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 21:40
door Jason McCoy
ja dat klopt. maar laat ik nou net een geheel gerviseerde 660 hebben staan hahaha
Re: Raptor 660
Geplaatst: do 06 sep, 2012 12:52
door Beemer118
Jason McCoy schreef:In dat geval gaat het hele verhaal van vering enzo niet op. Maar zoals ik zei binnenkort heb ik er 1 te koop
Hoe bedoel je? Ben niet mee.... jajaja een quad kopen om te volgen
Leg eens verder uit voor te verlagen is dat een goede optie voor op de baan?
Dus als ik de anderen mag geloven is een Raptor 700 toch nog beter en voor onderhoud ook!!!
Re: Raptor 660
Geplaatst: do 06 sep, 2012 16:20
door Jason McCoy
Voor onderhoud vind ik een 660 net zo makkelijk als een 700. Nah ja ketting spannen gaat misschien handiger.
Als je op de weg gaat rijden dan vervang je toch je vering vervangen.
Re: Raptor 660
Geplaatst: do 06 sep, 2012 16:31
door Beemer118
Als ik wil verbreden moet ik dan andere veringen steken als deze verlaagd is?