Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel UP:Volledig filmpje

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
jumper2110
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 31 jul, 2010 15:15

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door jumper2110 »

Hoe bedoel je? Wij reden daar allemaal over, en heus niet onverantwoord :)
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door Haagje »

Snelheid 50 tot 70km per uur? ( noem ik zeer onverantwoord!)

Kijk eens op 0:40 seconden waar jullie langs bankjes komen. Dat zal niet bestemd zijn voor auto's daar?
Je zou er maar met je kind aan het wandelen zijn!
Gebruikersavatar
jumper2110
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 31 jul, 2010 15:15

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door jumper2110 »

Dat zagen we daar al van ver genoeg afkomen, en als er iemand was, reden we er heel langzaam en beschaafd aan voorbij :)
Marijn
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 956
Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 12:08
Locatie: LOMMEL

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door Marijn »

Wij reden idd totaal niet onverantwoord:)

Die weg is heel bekend, maar er komen nooit wandelaars daar:) enkel af en toe fietsers:)
En die zage we van ver aankomen:)
One life, live it !
Wesleydidden
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 11 jul, 2012 08:50
Locatie: Lommel

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door Wesleydidden »

Indd en daarbij, we hebben Niks verkeerd gedaan, want kheb geen enkel verbodsbord zien staan.
burn your rubber not your soul
yamaha R700 special edition (onroad)
Yamaha R350 (offroad)
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door Jeroen1991 »

Met alle respect voor ieders mening maar ik denk niet dat het echte moeite is om hier een discussie over te beginnen.

De feiten zijn dat er inderdaad nergens stond dat we er niet mochten komen (daar let ik persoonlijk goed op mits er een rechtszaak tegen mij loopt voor overdreven snelheid met de auto en ik me dus geen extra boete kan veroorloven).

Wat onverantwoord rijgedrag betreft denk ik dat ook iedereen daar zijn eigen idee over heeft, en het ook moeilijk te beoordelen is als je er niet bij geweest bent. Net zoals in de media en hele filmindustrie neem ik natuurlijk ook enkel de "vette" stukken eruit, waar al wat sneller gereden wordt en het betere bochtenwerk aan te pas komt.

Ik heb het filmke nog eens bekeken en we hebben welgeteld 4 minuten (daar gaat deze hele discussie over) door dit bos gereden, de snelheid bij verminderde zichtbaarheid lag tussen 30-50km/u (zelfde als dus een kind in de bebouwde kom de straat over loopt) en rechte stukken met goed zicht inderdaad 70km/u.

Maw: als we altijd eraan moeten denken dat overal ineens iemand dmv een wormgat de weg over kan schieten uit het niets, zullen we nergens meer kunnen rijden met eender welk voertuig en blijft iedereen best binnen. Een politie-agent gaf me ooit ook die uitleg van "er moest maar eens iemand overlopen", maar aan 30 kan je ook al makkelijk iemand doodrijden, als we altijd zo moeten denken zou ik mijn dorp niet uit kunnen want daar wonen allemaal kinderen die voor me in kunnen lopen. De kans dat dit gebeurt is echter zeer klein.

Daar het echter al herfst was is het ook zo dat we meestal goede zichtbaarheid was en werd er ook voldoende afgeremd bij fietsers of voetgangers en het paard in de bebouwde kom net ervoor. Als het druk was en er veel mensen zouden wandelen hadden we daar niet eens kunnen rijden.

In het algemeen, op uitzondering van dat wegske in het bos, was deze rit te vergelijken met eender welke rit met gelijkaardige quads en aantallen. Hier werd niet gekker gedaan dan andere ritten (behalve dan toen met de trikes :lol: ).

Om af te sluiten denk ik dat we het beter hierbij laten vermits deze discussie hoofdzakelijk op perceptie en persoonlijke mening gebaseerd is en dit geen einde zal kennen.

Sportieve groeten :crosser:
Yamaha Raptor 660R!
Marijn
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 956
Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 12:08
Locatie: LOMMEL

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door Marijn »

Zo is dat !!! :applaus: :bier:
One life, live it !
Gebruikersavatar
jumper2110
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 31 jul, 2010 15:15

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door jumper2110 »

Jeroen1991 schreef:... (daar let ik persoonlijk goed op mits er een rechtszaak tegen mij loopt voor overdreven snelheid met de auto en ik me dus geen extra boete kan veroorloven).
Gangster :p
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door yamahakoppel »

(behalve dan toen met de trikes ).
sorry hé dat het daar trager ging, was gezegt dat het trager ging zijn . maar wie wist dat het ZO traag ging zijn :roll: maar het stuk tot daar en terug heeft toch veel goed gemaakt :wink:

heb het hier 5 jaar geleden nog eens gezegd "zij die leven zonder zonde, werpen de eerste steen"
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Wesleydidden
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 11 jul, 2012 08:50
Locatie: Lommel

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door Wesleydidden »

@yamahakoppel: ik vond de rit super en dat Het met de trikes wat trager ging, kon jij niks aan doen. Je had het super georganiseerd, en ik heb me super geamuseerd die dag en dat is wat telt. :)
burn your rubber not your soul
yamaha R700 special edition (onroad)
Yamaha R350 (offroad)
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door Jeroen1991 »

#Yamahakoppel, dat was inderdaad ook helemaal niet als kritiek bedoelt van mij :D Die rit was ook top, ook met de trikes heb ik me goed geamuseerd met de wegkapiteins enzo, maar zo rijden we gewoon nooit als we alleen rijden he, dat bedoelde ik maar :p
Yamaha Raptor 660R!
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door yamahakoppel »

dat van die steen werpen was op iedereen die kritiek had op jullie rijstijl, niet op die trike rit :wink: ik dacht wel ziet dat ze het verkeerd gaan oppakken :roll:

gelijk je zegt als je bij jullie rit zelf mee reed, leek het anders dan die 4min film en op camera lijkt alles sneller :wink:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Karelvv
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 228
Lid geworden op: do 24 nov, 2011 23:07
Locatie: Meerbeke

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door Karelvv »

Ferm filmke jongens!
Die baan waar da jumper op kop rijd (voor op het einde van het filmke) zag er mij wel een pansj stukskn uit! :D
En de trike rit was idd zeer geslaagd yamahakoppel!
Karelvv
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 228
Lid geworden op: do 24 nov, 2011 23:07
Locatie: Meerbeke

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door Karelvv »

(ver op het einde....)*
Gebruikersavatar
jumper2110
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 31 jul, 2010 15:15

Re: Tim's Birthday ride 21/10/2012 Lommel

Bericht door jumper2110 »

Jaaaa da zijn echt zalige banen daar, komt ge praktisch gene mens tegen en die wegen zijn echt supergoed onderhouden en alles.. Het lijkt alsof ze pas nieuw zijn allemaal :p
Daar rij ik speciaal meer dan 100 km voor :buig: 8)
Plaats reactie