mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door Darkzero »

donderdag eindelijk mijn nummerplaat en papieren in orde dus eindelijk het beestje eens testen. door het weer en tijdsgebrek is dit uitgesteld tot vrijdagavond. aangezien ik nog nooit op een quad gereden heb was ik wel heel erg zenuwachtig. voordien heb ik altijd met motoren (vooral choppers) gereden.
er was heel weinig verkeer op dat moment hier in diepenbeek op de steenweg maar toch maar effe een zijstraatje opgezocht zonder auto's. wat me opviel is dat je veel meer snelheidsgevoel hebt dan op een motor. toen ik 40-50km/u reed voelde ik me al niet direct meer op m'n gemak. dit vooral omdat met de minste beweging aan het stuur ik al een gevoel had dat ik begon te slingeren. is dit normaal? is hier iets aan te doen? verbreden, verlagen, ... weet ik veel wat? ook bochten nam ik mede hierdoor heel erg traag.
dan maar effe een veldbaantje op en daar effe rijden want daar is totaal geen verkeer of wat dan ook. op het einde van het veldbaantje was een kerel aan't werken op een akker. hij stond met een andere man te praten. wat me direct opviel was dat de 2de camouflagekleren droeg en een jachtgeweer bijhad. ik stopte en wilde me keren maar die man stond al direct naast me. hij vroeg of ik hier dikwijls kwam met m'n quad. ik legde hem uit dat dit m'n eerste ritje was, dat het heel erg onwennig voelde en dat ik daarom dit veldbaantje gekozen had. hij zei me dat ik in beschermd natuurgebied zat en dat hij de veldwachter was. ik vertelde hem dat ik geen bord of wat dan ook gezien had. hij bevestigde dat er geen bord stond en hij had er ook alle begrip voor. hij vertelde me dat ik aan de andere kant van de steenweg wel rustig kon testrijden en wenste me veel succes.
dan dus maar de steenweg overgestoken en daar een beetje rondcruisen. ondertussen was ik wel regelmatig stilgevallen omdat ik echt nog moet wennen aan het schakelen en ik vertraag wel heel dikwijls door het gevoelig sturen zoals ik hierboven al zei.
toen ik 'm terug wilde starten na m'n zoveelste keer stilvallen was er geen beweging meer in te krijgen. ik hoorde de startrelais wel overuren maken maar verder niets. soms wilde de motor wel effe aanslaan als ik wat langer stopte tussen m'n pogingen om te starten. waarschijnlijk platte batterij dus? ik weet dat de quad lang heeft stilgestaan.
dan maar duwen naar huis. 't vrouwke gebeld en zei kwam me al tegemoet. haar op de quad gezet om te sturen en ik dan maar duwen. gelukkig niet ver van huis dus het viel nog mee. thuisgekomen ook geen succes met starten.
zaterdag heb ik dan de batterij eruit gehaald en aan een optimate 4 druppellader gehangen. deze gaf direct aan dat de batterij echt wel leeg was. er werd een herstelproces gestart en na een succesvolle test werd er over gegaan tot het laden.
vandaag, zondag, zie ik dat het blijkbaar goed loopt. de testprocedure is bezig en de battarij houdt blijkbaar z'n volle spanning. namiddag terug in de quad zetten en dan eens proberen te starten.
ik maak me alleen wat zorgen om het sturen. is dit echt normaal dat dit zo gevoelig is? is dit op te lossen door verlagen of verbreden of wat dan ook? ik zie mezelf echt geen 90km/u rijden op die manier om ermee te gaan werken terwijl dat echt wel de bedoeling was...
kevin_raptor_700r
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 229
Lid geworden op: za 16 jul, 2011 12:10
Locatie: tessenderlo (limburg)

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door kevin_raptor_700r »

op slechte banen kun je dat wel hebben dat hem slingerd over de weg,spoor goed afstellen verbetert dit wel.
de eerste keren dat ik reed,reed ik ook max 50 per uur omdat ik er niet gerust op was maar dit went allemaan.
rustig beginnen en snelheid opbouwen
BLACK/GREY YAMAHA RATOR 700R
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door Darkzero »

het was op een heel vlakke weg...
spoor afstellen? hoe doe ik dit?
dus verbreden, verlagen, ... geeft geen beter stuurgedrag?
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2148
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 17:43
Locatie: vliermaal

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door Gielen_24 »

als je wilt wil ik u wel effe helpen met uw spoor zoek probleem
wss zullen uw voor wielen niet goed afgesteld staan
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door Darkzero »

heel graag! wanneer heb je tijd?
maar ook m'n batterijprobleem moet eerst in orde zijn voor ik weer ga rijden. geen zin om weer te duwen...
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2148
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 17:43
Locatie: vliermaal

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door Gielen_24 »

ik kan deze namiddag wel
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door Darkzero »

net privébericht gestuurd
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 09 dec, 2012 18:38
Locatie: Guuk City

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door FloR »

Is deze quad verlaagd of staat hij nog origineel?
"Ne quad is voor janetten!"
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2148
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 17:43
Locatie: vliermaal

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door Gielen_24 »

staat nog op origineel hoogte maar moet zeggen da nieuw model LTZ is wel een monster truck tegen over het oud model :shock:
zeker 30 a 40cm grondspeling bij de kader :shock:
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door Darkzero »

dankzij gielen _24 heb ik een ritje kunnen maken vandaag. hij heeft 't spoor afgesteld en het is echt een verschil van dag en nacht. vrijdag reed ik 40-50km/u en het was echt niet te doen met het sturen. vandaag binnendoor een paar wegjes gevolgd en voor ik 't wist zat ik aan de kerk in kortessem. dan de grote weg terug naar huis en ik reed tegen 95km/u zonder problemen :-)
nog eens bedankt makker!
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2148
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 17:43
Locatie: vliermaal

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door Gielen_24 »

Da is graag gedaan ;)
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door yamahakoppel »

Kan zijn dat je batterij toch slecht is hoor misschien best een nieuwe zetten zit er nog genoeg water op een droge batterij is ook direct leeg
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: mijn eerste testritje met m'n nieuwe speeltje

Bericht door Darkzero »

heb 'm nadien nog es aan de optimate gehangen en lijkt me wel ok. wordt ook niet te warm ofzo en is ook niet zo dat sommige cellen warmer worden dan andere. batterij is onderhoudsvrij en gaat ook niet meer open dus kan niet zien hoeveel water of zuur er nog in is
Plaats reactie