landbouwvoertuig

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
CedricDL
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 18:18

landbouwvoertuig

Bericht door CedricDL »

beste

ik wil een yamaha yfz 450 of raptor 350 inschrijven als landbouwvoertuig.
mijn papa is landbouwer dus dat is allemaal het punt niet.
maar ik wil er ook mee naar school, kan dat? hoeveel km mag je van de boerderij rijden?
ik heb al gehoord dat er een draailamp op moet, bestaan er kleine en toch nog sportieve draailampen?
ook mag hij maar 45km/u rijden heb ik vernomen. moet daar een begrenzer op of is dat gewoon max. snelheid?

alvast bedankt!
Bartjuh
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 03 jan, 2014 22:12
Locatie: Doorn

Re: landbouwvoertuig

Bericht door Bartjuh »

Zet het maar uit je hoofd, gaat je alleen maar problemen opleveren...
Voak buj te bange
CedricDL
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 18:18

Re: landbouwvoertuig

Bericht door CedricDL »

waarom?
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: landbouwvoertuig

Bericht door AC67 »

Bartjuh schreef:Zet het maar uit je hoofd, gaat je alleen maar problemen opleveren...
gaat je niet lukken.Als landbouwvoertuig mag je in een bepaalde cirkel van het inschrijfadres rijden,meer niet.Dus naar school gaat niet lukken tenzij je er naast woont.zwaailichtje erop?dubbel om troubles vragen.de regels zijn wat strenger geworden met lampen enz.Dus even wachten en als je een echt rijbewijs hebt een echte quad kopen.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: landbouwvoertuig

Bericht door Paul Snip »

Je mag officieel via de kortste weg van je woonhuis naar je land rijden. Zwaailamp is niet verplicht. Een afgeknotte driehoek achterop wel. Begrenzer is niet verplicht.

Er wordt heel veel misbruik gemaakt van deze mogelijkheid. Controle is er weinig. Feit blijft dat het gewoon niet bedoeld is om naar school te rijden, en een beetje rondjes in de buurt te crossen.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: landbouwvoertuig

Bericht door Jason McCoy »

Weinig gecontroleerd?? Ja op trekkers misschien maar als jij met je YFZ bij school aan komt klappen reken er maar op dan meneer agent er de 2e dag staat hoor
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: landbouwvoertuig

Bericht door Paul Snip »

Hier rijden de 16 jarigen op de meest uiteenlopende voertuigen met een driehoek. Van serieuze controle is geen sprake. Omdat de meeste agenten gewoon niet weten wat ze er mee aan moeten. Toch zeg ik ook NIET doen!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: landbouwvoertuig

Bericht door Jazzy »

Hier ook, van Volvo 440 tot VW Caddy en Unimog.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: landbouwvoertuig

Bericht door Yair »

Bij mij op de middelbare school was het altijd wie komt met de grootste trekker xd
_____________________________
Afbeelding
CedricDL
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 18:18

Re: landbouwvoertuig

Bericht door CedricDL »

Volgens mij is hier niet zoveel controle inderdaad.. maar als je ze je tegenhouden wat kunnen ze dan eigenlijk doen tegen je? Precies of ze gaan al je eigendommen uitspitten voor een 16jarige op een quad...

Ook weet ik nog niet echt welke quad ik ga kopen, ofwel een raptor 350, raptor 660, raptor 700. De quad is bedoeld voor lange afstanden op de weg maar ook eigenlijk om de koeien binnen te halen uit de wei en de koeien te gaan bekijken in de weide... Welkeen is dan de beste keuze? Ik heb ook maar een budget van 3500-4000 en en quad van 10 jaar oud, is dat wel betrouwbaar?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: landbouwvoertuig

Bericht door Jason McCoy »

Ik wil niet vervelend gaan doen maar dit is echt allemaal onzin. Op een quad ga je aangehouden worden. Als je wilt wat jij wilt dan kom je het volgende tegen. Alles autos die je tegenkomt met een 45km bord en de driehoek hebben een blok onder het gaspedaal en hebben een pin door de versnellingsbak zodat alleen de eerste 2 versnellingen gebruikt kunnen worden. Als dat er niet opzit kan hij niet gekeurd worden als 45 km auto en mag je er dus niet in rijden. Je gaat een raptor 700 nooit zo gekeurd krijgen. En al krijg je hem gekeurd en je wilt gaan crossen dan loopt dat echt voor geen meter.

Wat je wilt kan gewoonweg niet, ga je gewoon zo rijden en je gooit er een driehoek op dan ben jij binnen een maand je quad kwijt want die word gewoon in beslag genomen. Je hebt deze keuze dus gewoon niet. En de heren die je hier hoort praten hebben het allemaal over hoe het jaren terug was, toen mocht je rijden waar je heen wilde. Nu niet meer en je gaat je quad kwijtraken.
Dus je hebt 2 opties, of je gaat veel risico nemen of je koopt een crosquad en gaat daarmee crossen. Anders zou toch iedereen met een agrarisch bedrijf een driehoek op zn quad gooien? Maar dat is dus niet zo
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: landbouwvoertuig

Bericht door erikalbring »

Mag alleen voor agrarische werkzaamheden gebruikt worden, de landbouwvoertuig auto's ook, in princiepe ben je strafbaar als je m voor privevervoer gebruikt, zelfde geld voor unimog's en trekkers. Beter koop je dan een brommer, kun je gewoon legaal rijden

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire X met Tapatalk
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: landbouwvoertuig

Bericht door AC67 »

Jason McCoy schreef:Ik wil niet vervelend gaan doen maar dit is echt allemaal onzin. Op een quad ga je aangehouden worden. Als je wilt wat jij wilt dan kom je het volgende tegen. Alles autos die je tegenkomt met een 45km bord en de driehoek hebben een blok onder het gaspedaal en hebben een pin door de versnellingsbak zodat alleen de eerste 2 versnellingen gebruikt kunnen worden. Als dat er niet opzit kan hij niet gekeurd worden als 45 km auto en mag je er dus niet in rijden. Je gaat een raptor 700 nooit zo gekeurd krijgen. En al krijg je hem gekeurd en je wilt gaan crossen dan loopt dat echt voor geen meter.

Wat je wilt kan gewoonweg niet, ga je gewoon zo rijden en je gooit er een driehoek op dan ben jij binnen een maand je quad kwijt want die word gewoon in beslag genomen. Je hebt deze keuze dus gewoon niet. En de heren die je hier hoort praten hebben het allemaal over hoe het jaren terug was, toen mocht je rijden waar je heen wilde. Nu niet meer en je gaat je quad kwijtraken.
Dus je hebt 2 opties, of je gaat veel risico nemen of je koopt een crosquad en gaat daarmee crossen. Anders zou toch iedereen met een agrarisch bedrijf een driehoek op zn quad gooien? Maar dat is dus niet zo
Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Precies wat ik bedoelde en met plezier mede onderteken

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
CedricDL
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 18:18

Re: landbouwvoertuig

Bericht door CedricDL »

Misschien is het dan toch niet zo'n goed idee om ermee naar school te rijden... Ik zal het nog eens navragen aan mn verzekeraar en zie dan wel wat hij zegt :) alvast bedankt voor alle waarschuwingen

Maar als ik er gewoon mee legaal wil op de weg rijden (van boerderij naar veld) welke quad zou ik dan kopen? Ik had eerst mn zinnen gezet op een yfz450 maar ik heb gehoord dat die niet zo heel goed zijn omdat doe meer onderhoud nodig heeft..

Nu heb ik op 2dehands een mooie raptor 660 gezien op 2dehands:http://m.2dehands.be/#arc/motor/motor/yamaha/184424473
Ziet dit er goed uit? Of is een quad van 10jaar te oud?
Of raden jullie me iets anders aan met een budget van 3500?
CedricDL
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 18:18

Re: landbouwvoertuig

Bericht door CedricDL »

erikalbring schreef:Mag alleen voor agrarische werkzaamheden gebruikt worden, de landbouwvoertuig auto's ook, in princiepe ben je strafbaar als je m voor privevervoer gebruikt, zelfde geld voor unimog's en trekkers. Beter koop je dan een brommer, kun je gewoon legaal rijden

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire X met Tapatalk
Een brommer kopen die maar 50km/u kan? Of een quad van 50cc? Dat zie ik nu niet bepaald zitten
Plaats reactie