vraagje voor de kenners
Geplaatst: ma 18 mei, 2015 13:31
Hallo allemaal.
Twee jaartjes geleden ben ik op dit forum gebotst toen ik op zoek was naar een quad. ik heb me toen laten vangen door een side by side te kopen die na aankoop een kapotte versnellingsbak bleek te hebben. Hoge factuur en veel problemen later heb ik deze terug verkocht, in de tussen tijd heb ik nog steeds geen quad maar nog steeds de interesse erin.
En hierin dus mijn vraag voor de kenners, aangezien ik deze keer niet terug dezelfde problemen wil tegen komen dan twee jaar geleden.
Laat me beginnen bij het begin, vriend van me heeft een can am 800 xt waar ik regelmatig een toertje mee doe bij ons in de velden en in de modder, dus het quad rijden is me niet helemaal 'nieuw' meer. door deze rijervaring met zijn quad weet ik ook dat ik eerder naar een utility leun dan naar een full cross. Heb jaren met de motor gereden en met de jaren ouderdom kreeg ik na een paar uur op de motor toch wel last in de rug. Op de can am van mijn vriend merk ik niks door de ophanging veronderstel ik, ook niet na uurtje vettig modderen.
Nu heb ik geen xt nodig daar het zelden of bijna nooit zal voorvallen dat mijn vrouw mee zal rijden op de quad, mijn zoontje van 5 zal er veel vlugger opzitten achteraan dan zij.
Ikzelf heb beetje zitten rondkijken en ben gevallen voor de Polaris scrambler 800 XP. ben ik verkeerd als ik zeg dat dit een utility/cross mengeling is? Heeft dit type quad dezelfde vering als de can am 800 xt?
Raden jullie mij iets anders aan qua model/type? heb een budget van rond de 5000 euro.
Voor mij is het belangrijk dat ie stevig vooruit gaat in de modder en in de bossen zodat ik mijn vriend een beetje kan volgen, dat de vering onafhankelijk veert en van hetzelfde comfort level is als die van de can am 800.
Nu qua onderhoud heb ik een algemeen vraagje. ik merk in veel verkoop advertenties dat veel mensen vermelden dat ze van alles vervangen hebben en vernieuwd maar als ik dan kijk naar het aantal uren/km dat er maar mee gereden is stel ik me toch de vraag wat voor een onderhoud een quad inhoud. kijk ik aan tegen een onderhoud elke X km/uur zo ja hoeveel? wat houd zo'n onderhoud dan zoal in? Hoe snel moet een motor gereviseerd worden want dit komt je heel regelmatig tegen in de uitleg van verkopers dat de motor volledig gedaan is maar dan is die motor nog maar een jaar oud met nog geen 1000 uren erop.
Veel uitleg nu al dus even stoppen en reacties afwachten. alvast bedankt allemaal.
Twee jaartjes geleden ben ik op dit forum gebotst toen ik op zoek was naar een quad. ik heb me toen laten vangen door een side by side te kopen die na aankoop een kapotte versnellingsbak bleek te hebben. Hoge factuur en veel problemen later heb ik deze terug verkocht, in de tussen tijd heb ik nog steeds geen quad maar nog steeds de interesse erin.
En hierin dus mijn vraag voor de kenners, aangezien ik deze keer niet terug dezelfde problemen wil tegen komen dan twee jaar geleden.
Laat me beginnen bij het begin, vriend van me heeft een can am 800 xt waar ik regelmatig een toertje mee doe bij ons in de velden en in de modder, dus het quad rijden is me niet helemaal 'nieuw' meer. door deze rijervaring met zijn quad weet ik ook dat ik eerder naar een utility leun dan naar een full cross. Heb jaren met de motor gereden en met de jaren ouderdom kreeg ik na een paar uur op de motor toch wel last in de rug. Op de can am van mijn vriend merk ik niks door de ophanging veronderstel ik, ook niet na uurtje vettig modderen.
Nu heb ik geen xt nodig daar het zelden of bijna nooit zal voorvallen dat mijn vrouw mee zal rijden op de quad, mijn zoontje van 5 zal er veel vlugger opzitten achteraan dan zij.
Ikzelf heb beetje zitten rondkijken en ben gevallen voor de Polaris scrambler 800 XP. ben ik verkeerd als ik zeg dat dit een utility/cross mengeling is? Heeft dit type quad dezelfde vering als de can am 800 xt?
Raden jullie mij iets anders aan qua model/type? heb een budget van rond de 5000 euro.
Voor mij is het belangrijk dat ie stevig vooruit gaat in de modder en in de bossen zodat ik mijn vriend een beetje kan volgen, dat de vering onafhankelijk veert en van hetzelfde comfort level is als die van de can am 800.
Nu qua onderhoud heb ik een algemeen vraagje. ik merk in veel verkoop advertenties dat veel mensen vermelden dat ze van alles vervangen hebben en vernieuwd maar als ik dan kijk naar het aantal uren/km dat er maar mee gereden is stel ik me toch de vraag wat voor een onderhoud een quad inhoud. kijk ik aan tegen een onderhoud elke X km/uur zo ja hoeveel? wat houd zo'n onderhoud dan zoal in? Hoe snel moet een motor gereviseerd worden want dit komt je heel regelmatig tegen in de uitleg van verkopers dat de motor volledig gedaan is maar dan is die motor nog maar een jaar oud met nog geen 1000 uren erop.
Veel uitleg nu al dus even stoppen en reacties afwachten. alvast bedankt allemaal.