Pagina 1 van 1
barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: za 23 mei, 2015 17:58
door mhrx500
ik had een vraag over welke ik van deze 2 quad wou kopen. ik weet dat ik het best een a merk quad kan kopen maar ben nog een student dus heb het geld er nog niet voor. mijn vraag was welke ik van deze 2 beter kan halen omdat ik 1,82m lang ben en barossa een redelijk kleine quad is en wil niet of het lijkt dat ik op een kinderquad rond rijd. weet van cpi dat die groter is heb er al eens mee gereden maar kan haast nergens onderdelen voor vinden als er is kapot zou gaan en van barrossa wel. weet van cpi dat die betrouwbaar is omdat maat van mij er al een paar jaar mee rond rijd en alleen maar elektrische problemen heeft gehad verwacht trouwens van barossa zelfde kwaliteit omdat het moterblok het zelfde is.
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: za 23 mei, 2015 19:55
door Minyi
Eurhm, ik dacht altijd dat dat de cpi en barossa hetzelfde waren. Allebei een imitatie blok van honda en ik weet dat de barossa een Yamaha Blaster frame heeft ( dacht cpi ook ).
En aan een barossa heb je meestal geen verkeerde koop als je hem goed lopend koopt.
Over de grote : Ik ben 1.85 en ik kan goed met mijn barossa overweg. Twee personen gaat niet maar je gebruikt de laatste 5-10 cm van je zadel ook niet.
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: zo 24 mei, 2015 13:48
door mhrx500
tegen mij is eerst gezegd dat cpi groter is heb nog nooit een barossa zien rijden en bij mijn maat kun je wel met zijn twee zitten op zijn cpi moet wel zeggen dat hij maar 1,70 is, maar ik ga wel gewoon kijken naar barossa weet ik het direct of ik er op pas. maar ander vraag? ik weet dat er een honda rebel 250cc blok onder past maar wil er over een half jaar waarschijnlijk toch een ander blok onder leggen welk zwaarder blok is er redelijk makkelijk onder te leggen zonder te veel lassen. verder rest zelf kan ik haast alles zelf behalve goed lassen.
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: zo 24 mei, 2015 13:52
door Jazzy
Een ander blok er onder leggen is nooit 'redelijk makkelijk'. Je moet niet alleen lassen aan het frame maar ook heel creatief zijn met bijna alles wat je maar tegen kunt komen. Denk aan de plek voor de benzinetank, uitlaatbocht of spruitstuk maken, locatie tandwiel tov. achteras en kantelpunt achterbrug, elektronica, dashboard, koeling, etc.
Mijn ervaring is dat mensen die redelijk makkelijk een ander blok inbouwen niet vragen maar het gewoon doen.

Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: zo 24 mei, 2015 15:53
door mhrx500
ik bedoel eigenlijk meer van wat is al eerder gedaan niet dat ik op niet het wiel hoef uit te vinden dat ik het zo een beetje van iemand af kan kijken. heb ervaring met auto om daar een ander motor in te leggen heb daar wel eens mee geholpen maar zijn nog altijd motorswap geweest waar je zat informatie over kunt vinden of waar je onderhand alles voor kunt bestellen dat je zelf niks hoeft te maken.
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: zo 24 mei, 2015 16:32
door Jazzy
Dat ligt bij quads dus anders. Bekijk anders eens een paar van die projecten hier op het forum om een idee te krijgen.
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: zo 24 mei, 2015 16:51
door mhrx500
zal ik doen begin er toch pas aan als ik zeker weet dat het lukt binnen redelijk tijd lukt. maar kan zo niks vinden over motorswap bij barossa of cpi op een nederlands talige forum.
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: zo 24 mei, 2015 17:10
door Jason McCoy
Dat is ook logisch want waarom zou je dat doen. Een Barossa is een instap model quad, super betrouwbaar en oerdegelijk. Wil je iets snellers dan is het veel voor de hand liggender om gewoon een snellere quad te kopen. Ga je een motorswap doen dan ben je doorgaans niet meer verzekerd etc etc. Tevens daalt de waarde van de quad erg veel en dat terwijl een Barossa juist erg waardevast is
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: zo 24 mei, 2015 18:26
door Minyi
Waarom wil je een motorswap doen? Als je de barossa zat bent kun je hem weer verkopen voor nagenoeg hetzelfde geld en iets van een Suzuki LTZ kopen. Dat is volgens mij de goedkoopste optie.
Als je een motorswap doet dan moet je nml niet alleen de motor vervangen maar ook de remmen enzo. Die remmen die er nu op zitten zijn echt niet geschikt om sneller te gaan. En je moet hem opnieuw laten keuren als je er weer mee op de weg wil gaan, anders ben je nml niet verzekerd.
Trouwens heb je al gezien hoe je met 2 man op een cpi zit? Als je stuurt zit je best ver naar voren en de achterste zit boven de achterwielen. Als je er niet verdacht op bent ga je bij de eerste bocht gewoon rechtdoor vanwege de starre as....
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: ma 25 mei, 2015 18:47
door mhrx500
meende dat suzki ltz duurder was. motorswap wou ik later pas doen waarschijnlijk als ik zware motorproblemen heb, maar waar kun je een complete kappen set vinden van cpi kopen? want kan een cpi overkopen waarvan kappen kapot van zijn.
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: ma 25 mei, 2015 18:53
door Minyi
Je gaat schrikken van de prijs. Weet dat die van de achterkap zo rond de 350-400 euro zit. Is trouwens wel de duurste van de 3 of 2
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: ma 25 mei, 2015 19:03
door mhrx500
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: ma 25 mei, 2015 19:05
door Minyi
Re: barossa 250 cpi xs250
Geplaatst: ma 25 mei, 2015 19:08
door mhrx500
[url
http://www.ebay.de/itm/CPI-XS-250-Heckv ... 2a512a66d7" onclick="window.open(this.href);return false; ][/url]