Pagina 1 van 1

nieuw met een vraag

Geplaatst: zo 04 okt, 2015 08:13
door josar
goeiemorgen middag avond :p

ben jonathan 26 uit damme
ik werk bij verhelst machines als service technieker
mn broer en ik hebben heel wat speelgoed staan om de gebuurs lastig te vallen
niet allemaal quads maar om een lijstje te maken
husq 510smr 2010
kawa kls 500
kawa kdx 250
zo een pit bike dingske :p
yamaha raptor 660
yamaha yfs 200 2takt (ben niet helemaal zeker van deze, we hebben er wel 2)

nu heeft de 660 een vastlopertje gehad, piston gebroken, heel wat vuiligheid door de blok dus, nu heb ik hem volledig open gesmeten en een 720 kit in gestoken, nu sukkel ik met die olie hoeveelheid, de blok draait heel goed, los vn een minim compressie verlies omdat er 1 klep wat lekt, maar hoe meet je nu die olie op een 660 raptor ? volgens de boek na een volledige revisie staat er 2,3 liter, maar dan meet ik nooit iets in dit reservoir dat voor de blok staat, nu heb ik alls gecontroleerd, overal olie, oliepomp werkt goed, duwt geen olie buiten, geen rook, wat doe ik verkeerd ? hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, ik zie iets over het ook denk ik :p
hier wat fotos vn de rivisie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: nieuw met een vraag

Geplaatst: zo 04 okt, 2015 10:28
door Jason McCoy
Ja je moet ook olie in dat reservoir gooien he

Re: nieuw met een vraag

Geplaatst: zo 04 okt, 2015 10:44
door Jazzy
Maar niet meer dan 2,3 liter inderdaad. Ik heb het nog even nagelezen in de Service Manual maar zie niet direct wat je hier fout aan kunt doen. Interessante vraag. :)

Welkom op het forum trouwens!

Re: nieuw met een vraag

Geplaatst: zo 04 okt, 2015 10:56
door Jason McCoy
Je hebt lucht in je leidingen. Of de boel verkeerd aangesloten

Re: nieuw met een vraag

Geplaatst: zo 04 okt, 2015 20:50
door josar
heb dus de olie wel degelijk in het reservoir gegoten, olie loopt goed door de leidingen

en zoveel kan je daar nu toch niet verkeerd aansluiten ?

ik begrijp gewoon niet hoe je daar iets kan meten, die "stijgbuis" in het reservoir is tenslotte maar een gewoon opgerold gaasje waardoor de olie toch telkens naar de bodem van de blok zakt

ben ik dan verkeerd, dat je dit alleen kan aflezen met een draaiende blok ?
dus goed warm laten draaien, paar keer goed gas geven, uit zetten en dan aflezen ?
dan nog tekent hij met de 2,3L juist aan het puntje van het staafje

Re: nieuw met een vraag

Geplaatst: zo 04 okt, 2015 21:06
door Jason McCoy
Waarschijnlijk gaat je olie niet naar je cilinderkop. Je kunt de slang die vanaf de onderkant vam het tankje naar het blok loopt dicht knijpen zodat de olie omhoog Moet. Dacht dat het bij een 660 zo werkt tenminste. Op je cilinderkop zit een schroefje die als je die eruit haalt als de motor loopt er olie uit loopt. Zo kun je zien of er olie in je kop terrecht komt

Re: nieuw met een vraag

Geplaatst: ma 05 okt, 2015 08:03
door yamahakoppel
dus al ik goed begrijp heb je 2,3L olie in het reservoir gekapt motor laten draaien en nu is het reservoir leeg dus zou uw 2,3L olie volledig in uw blok moeten zitten. dan is er ergens een olie kanaal of leiding verstopt of de leiding van motorblok terug naar uw olie reservoir waardoor de olie niet terug in het reservoir kan lopen.

denk dat een 700 wel het zelfde is als de 660 op dat gebied en giet je normaal een deel direct in het blok en een deel in het reservoir, nu heb je alles in het reservoir gegoten wat nu ook niet de grootste ramp is alleen dat hem even droog gelopen heeft zeker na die revisie is alles kurk droog

Re: nieuw met een vraag

Geplaatst: ma 05 okt, 2015 21:17
door josar
heb iedere leiding afzonderlijk losgemaakt om te kijken of er wel degelijk olie uit loopt, dat boutje bovenaan de cilinder heb ik ook gecontroleerd, komt ook olie uit

tis iets speciaals !