Kleding

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
bartjer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 jan, 2016 22:55

Kleding

Bericht door bartjer »

Ik ben op zoek naar passende (cross)kleding voor op de quad.
Rij voornamelijk op (nat) zand dus moet wel makkelijk uit te wassen zijn. En natuurlijk waterdicht en winddicht. :D

Eerst dacht ik zelf aan een dikke motorjas + broek en laarzen, maar dit lijkt me niet handig uit te wassen als het vuil is en een beetje onhandig? Voordeel is natuurlijk dat er in de jas schouder, rug en elleboog beschermers inzitten en dus bij een val je wel goed beschermt bent?

Tweede gedachte was een crossbroek en tshirt/trui/... Maar dit lijkt me dan weer te koud? Weet niet wat voor voering er in zit?

Zag gister toevallig iemand met een soort overall rijden? Weet niet of dit wat is?

Dus bij deze de vraag: wat draag je (indien je ook offroad rijdt, en dus vaak vuil wordt) en wat is je ervaring er mee?

Groeten.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Kleding

Bericht door Jason McCoy »

Normale croskleding is prima uit te wassen. Als jas zou je best iets duns nemen wat winddicht is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
scorpion
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 27 feb, 2013 21:19
Locatie: messelbroek

Re: Kleding

Bericht door scorpion »

heb steeds een harnas aan op de quad bij het off-road rijden.
cross helm
handschoenen
stevige motojas, met extra stukken op de bekende plaatsen.
stevige schoenen, met crossboten valt er niet te rijden, toch niet wat ik doe.
en ik draag steeds een jeans, weet dat er beter op de markt is, maar draag dat altijd.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Kleding

Bericht door Paul Snip »

Ik weet niet of je dichtbij de Duitse grens woont, maar bij de Louis in Duitsland hebben ze goedkope motorpakken. Met uitneembare voering ook nog. De broek kost 49 Euro. De jas 69 als ik mij niet vergis. Deze kleding is uitwasbaar. Wel moet je het dan weer behandelen om het weer waterdicht te krijgen. Modder kun je ook gewoon op laten drogen en eraf borstelen trouwens.

https://www.louis.de/artikel/fastway-f7 ... =149977270 Jasje

https://www.louis.de/artikel/fastway-su ... =149977270 Broek

Ik heb bovengenoemde kleding al een paar jaar. En het bevalt mij uitstekend. Als het echt koud is kun je thermoondergoed gebruiken. Of echt een dik motorpak gebruiken.
Gebruikersavatar
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 12:12
Locatie: Zolder

Re: Kleding

Bericht door jim85vol »

Of FC-moto is daar ook in de buurt. Je kan zelfs daar op internet dingen bestellen en bij hun laten leveren. En kan je nog kiezen als je het wil of niet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
peeisoke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 06 jun, 2017 18:19
Locatie: Dordogne

Re: Kleding

Bericht door peeisoke »

Paul Snip schreef:Ik weet niet of je dichtbij de Duitse grens woont, maar bij de Louis in Duitsland hebben ze goedkope motorpakken. Met uitneembare voering ook nog. De broek kost 49 Euro. De jas 69 als ik mij niet vergis. Deze kleding is uitwasbaar. Wel moet je het dan weer behandelen om het weer waterdicht te krijgen. Modder kun je ook gewoon op laten drogen en eraf borstelen trouwens.

https://www.louis.de/artikel/fastway-f7 ... =149977270 Jasje

https://www.louis.de/artikel/fastway-su ... =149977270 Broek

Ik heb bovengenoemde kleding al een paar jaar. En het bevalt mij uitstekend. Als het echt koud is kun je thermoondergoed gebruiken. Of echt een dik motorpak gebruiken.
was ook op zoek naar kleding, heb op de site gekeken (franse site) en een bestelling gedaan, zelfde jas (ander kleurtje :D ) en een andere broek
zelfde broek is momenteel niet op voorraad
alle beschermingen erbij gezocht die ik kon vinden voor broek en jas
bedankt voor de link, ben benieuwd
Plaats reactie