Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Laat ons watertanden met de mooiste 4x4 foto's uit je collectie...
Plaats reactie
RobPt
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt, 2017 00:01
Locatie: Portugal

Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door RobPt »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sinds de dag van aflevering, 241117, wacht ik intussen al 105 dagen op mijn kenteken maar sinds de zeer verrassende mededeling van Yamaha dat het kenteken AL op 070218 (!) is aangevraagd nog maar 33 dagen dus dat valt weer reuze mee ..... :duivel2: :duivel2:

O ja, ik heb het topic gelezen over frauduleuze kentekens, VIN's enz., nou ik kan jullie mededelen dat ik 2 VIN's heb! Een van Yamaha en een van Quaddy

Rob
Laatst gewijzigd door RobPt op ma 12 mar, 2018 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door slowco »

Mooie machine!
Volgens mij echter is in Nederland een gepopt plaatje met een VIN nummer niet geldig en moet het VIN nummer in het frame geslagen zijn. Geen idee hoe het in Portugal geregeld is?
RobPt
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt, 2017 00:01
Locatie: Portugal

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door RobPt »

Het plaatje zit geheel conform de Verordening (EU) nr. 19/2011 van de Commissie van 11 januari 2011 op de juiste plaats en is zelfs verplicht! Het bevat ook alle verplichte gegevens volgens genoemde EU-verordening. En uiteraard is het 2de VIN ook in het frame geslagen n.l. in de onderste framebuis maar dan rechts.
Het VIN dat door de fabriek is ingeslagen zit formeel aan de verkeerde kant. Het VIN behoort aan de rechterzijde ingeslagen te zijn!

V.w.b. Portugal en Nederland zou er geen verschil mogen zijn omdat het een EU-verordening is, lees: EU wet! Bij EU-richtlijnen kunnen er wel verschillen zijn per lidstaat.

Ja en bedankt, inderdaad een mooie machine. Nou nog een kenteken en dan kan ik hem ook eindelijk gebruiken want met rondjes rijden op mijn eigen terrein heb ik nu wel helemaal gehad!

Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door slowco »

Ik dacht even uit je verhaal te begrijpen dat je twee verschillende VIN nummers had. Een van Yamaha en een van Quaddy.
RobPt
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt, 2017 00:01
Locatie: Portugal

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door RobPt »

slowco schreef:Ik dacht even uit je verhaal te begrijpen dat je twee verschillende VIN nummers had. Een van Yamaha en een van Quaddy.
Je hoeft niet aan jezelf te twijfelen want:
RobPt schreef: .....O ja, ik heb het topic gelezen over frauduleuze kentekens, VIN's enz., nou ik kan jullie mededelen dat ik 2 VIN's heb! Één van Yamaha en één van Quaddy
Je had het dus oorspronkelijk helemaal goed begrepen, 2 verschillende VIN's !
Alleen het VIN van Quaddy is nu geldig en komt ook op mijn kentekenbewijs te staan. Alles ook weer geheel volgens EU-regelgeving want Quaddy wordt nu als de fabrikant beschouwd. Vandaar dat ik dan ook maar spreek over mijn Yamaquaddyha. :)

Ja, zoals gebruikelijk worden werkelijk kosten noch moeite gespaard door die kliek in Brussel om het voor de burger/consument begrijpelijk te maken of te houden ....... :duivel2: :duivel2:

Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
RobPt
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt, 2017 00:01
Locatie: Portugal

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door RobPt »

Ik had het over het verschil tussen een EU-verordening en EU-richtlijn. Een voorbeeld is bijv. de EU-richtlijn over rijbewijzen, Richtlijn 2006/126/EG. Hierin valt o.a. te lezen dat het de lidstaten is toegestaan, uitsluitend geldend voor hun eigen grondgebied, bepaalde rijbewijzen qua bevoegdheden uit te breiden. O.a. in België alsook in Portugal mag je met een rijbewijs B ook op een motor rijden van max. 125cc. Alleen de voorwaarden die daarvoor gelden zijn in beide landen deels verschillend.

Nu zijn er ook een aantal EU-richtlijnen die handelen over de inrichtingseisen van motorvoertuigen. Ook hier zijn verschillen vast te stellen. Op dit forum is ook een formumlid actief die ik 'ken' van een ander Grizzlyforum en ook hij heeft zijn Grizzly laten aanpassen voor gebruik op de openbare weg. De procedure die hij heeft gevolgd wijkt totaal af van de mijne. Aan de hand van de foto's die hij heeft geplaatst is vast te stellen dat zijn goedgekeurde verlichting geheel afwijkt van mijn goedgekeurde verlichting! Echter beide zijn in overeenstemming met de EU-richtlijnen Zoals gezegd, in het geval van een richtlijn kunnen er per lidstaat verschillen zijn.

Verder valt het op dat zijn linker stuurschakelaar geheel afwijkt van de mijne. Die van mij is niet meer de originele! (linker op onderstaande foto)

Afbeelding

Hij heeft nog de override switch (zie pijl) en ik niet meer. Mijn knop voor de claxon is geïntegreerd in de schakelaar, hij heeft een aparte schakelaar. Hij heeft een lichtschakelaar met 3 standen, ik slechts twee. Een zgn. kill-switch hebben we geen van beide.

Verder is mijn voetrem middels een kabel verbonden met de vooremmen m.a.w. als ik op de voetrem trap werken ook mijn beide voorremmen. Hij heeft dat niet!

Afbeelding

Ben er nog niet achter of deze modificatie door Quaddy is uitgevoerd. En zo ja, waarom?. In ieder geval spreken we in beide gevallen over een Grizzly 700 EPS MY18 bestemd voor de Europese markt.

Opm: dat ik niet aangeef welk forumlid het betreft heeft slechts als reden dat het aan hem is om dat evt. te vertellen. Niet aan mij!

Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door WJB#222 »

die rem modificatie is een ingreep van quaddy
mijn suzuki ltr450 (omgebouwd door valenti racing) had dit ook!
eerste wat ik er af gehaald had toen :lol:

geen idee waarom ze dit doen zal wel met de keuring in bepaalde landen te maken hebben
2017 raptor 700 SE
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door Yair »

De laro is ook van jou?
_____________________________
Afbeelding
RobPt
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt, 2017 00:01
Locatie: Portugal

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door RobPt »

Yair schreef:De laro is ook van jou?
Nee, die Land Rover Defender Td5 110 Hard Top is niet van mij maar van mijn vrouw :)

Show your car

Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
RobPt
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt, 2017 00:01
Locatie: Portugal

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door RobPt »

WJB#222 schreef: ....... eerste wat ik er af gehaald had toen :lol:
Ik laat het mooi zoals het is. Bevalt mij prima en een auto, óók vier wielen, remt immers ook vóór en achter tegelijk. De keuze om óf alleen de voorrem óf alleen de achterrem te gebruiken is nog steeds aanwezig. Bovendien had mijn Goldwing (zoals overigens wel meer motoren) het ook dus ik hoef nergens aan te wennen.
Ik moet nog wel even kwijt dat ik die Goldwing had aangeschaft meer als 'noodzakelijk kwaad" want wat een vreselijk geval was dat. Heeft werkelijk niets maar dan ook niets met motorrijden te maken!!!
Maar om het verhaal compleet te maken moet ik ook eerlijk zijn: hij voldeed voortreffelijk voor de reden waarom ik hem had aangeschaft, dat dan weer wel. Heb hem ingeruild op de Grizzly.

Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door Yair »

RobPt schreef:
Yair schreef:De laro is ook van jou?
Nee, die Land Rover Defender Td5 110 Hard Top is niet van mij maar van mijn vrouw :)

Show your car

Rob
Goede keuze.
_____________________________
Afbeelding
RobPt
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt, 2017 00:01
Locatie: Portugal

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door RobPt »

Yair schreef:... Goede keuze.
Ja ik ben ook heel erg blij met dat Iseki trekkertje ... :bier: :bier: :bier: :bier:

Maarruhhh... bedankt. :)

Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door yamahagrizzly2018 »

He rob, lijkt mij grizzly wel :applaus: :lol: :lol: :lol:

Die ombouwing van die handvaten is door de ombouwer gedaan zie website http://www.multi-technologie.com/ dit zijn de ombouwers. Mijn handvat is ook niet meer origineel Yamaha. In de handleiding staat dat de voetrem met je achterrem verbonden is! Dus bij jouw heeft quaddy hem op beiden remmen voor en achter aangesloten. Die override knop is inderdaad vaag dat quaddy dat niet gemonteerd heb. Wat is trouwens die oranje knop bij jouw linker been?

Over die 3 standen. Stand 1 zou stadlicht moeten zijn maar dat werkt bij mijn ook niet bij mijn is het 1: NIKS 2: DIMLICHT 3: GROOT LICHT
RobPt
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt, 2017 00:01
Locatie: Portugal

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door RobPt »

yamahagrizzly2018 schreef:...... Die override knop is inderdaad vaag dat quaddy dat niet gemonteerd heb. Wat is trouwens die oranje knop bij jouw linker been?
Ja het ontbreken van de override switch vind ook zeer vreemd! Ga ik nog wel iets op verzinnen.
Die oranje knop is om 12V op die extra 3-polige aansluiting voor de trailer te zetten. Knop is verlicht indien op "aan"

Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
RobPt
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt, 2017 00:01
Locatie: Portugal

Re: Mijn nieuwe Yamaquaddyha

Bericht door RobPt »

RobPt schreef:.... Nou nog een kenteken en dan kan ik hem ook eindelijk gebruiken want met rondjes rijden op mijn eigen terrein heb ik nu wel helemaal gehad!
Nou het zit niet echt mee met dat kenteken. Vandaag wacht ik al 161 dagen = 23 weken = 5.33 maanden = 0,44 jaren op mijn kenteken.
Intussen natuurlijk driftig aan het uitzoeken geweest wat er aan de hand is. Vooraf nog even vermelden dat mijn dealer geen enkele blaam treft!

Maar de 1ste schuldige is Yamaha Portugal. Daar hebben ze zitten slapen en pas op 080218 de aanvraag voor een kenteken ingediend (het aanvragen van het eerste kenteken is bij een nieuw voertuig de verantwoordelijkheid van de importeur!) Dat was dus 3 maanden (!) nadat ik de Grizzly had aangeschaft. Vervolgens heeft de IMT ("RDW") de termijn van 60 dagen die voor een eerste aanvraag staat, laten verlopen. En nu is er door Yamaha Portugal ca. 3 weken geleden opnieuw een aanvraag ingediend.

Ben benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren. Van de 2de termijn van 60 dagen zijn er intussen alweer zo'n dag of 20 verstreken.

Duidelijk dat ik niet echt vrolijk wordt van dit alles!

Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
Plaats reactie