Pagina 1 van 4

Winter jetting kfx/z400: uitlaatbocht gloeit

Geplaatst: do 09 dec, 2004 19:57
door Fré
Ben daarnet even in de vrieskou een ritje gaan maken. Over mijn bevroren duim ga ik het nu even niet hebben maar goed, dit is mijn probleempje:

Op het lange stuk toen ik aan 3/5 a 4/5 gas naar huis aan het rijden was keek ik effe in het pikkedonker naar mijn uitlaatbocht en bleek dat die een beetje gloeide. Helemaal niet veel maar toch genoeg, volgens mij, om een topic te starten.

Volgens mij ligt dit aan de jetting, want met die koude lucht zou ik misschien wel eens beter een grotere mainjet steken en misschien ook mijn naald wat verhogen?
Of is dat helemaal normaal?

Tnx! :)

EDIT: In de zomer had ik dit totaal niet. Nu dus wel een beetje, maar hij draait nog altijd super goed, geen pops of backfire, bougie is koffie met melk, nuja dat sluit een lichtjes arme toestand nog altijd niet uit zeker?

Geplaatst: do 09 dec, 2004 20:09
door Bartie
Best even nameten met de lambda sonde hé :wink:

Geplaatst: do 09 dec, 2004 20:14
door Fré
Bartie schreef:Best even nameten met de lambda sonde hé :wink:
lol twas te peizen dajje da ging zeggen :)

Geplaatst: do 09 dec, 2004 21:25
door FOR FUN
Als de originele naald er nog in zit heb je pech want die kan je niet veranderen, dat is een vaste.

Geplaatst: do 09 dec, 2004 21:32
door Sg6
zou dit echt moeten gebeuren denk je??? mijn voorbocht is na een uurke of 2 rijden schoon blauw terug

Geplaatst: do 09 dec, 2004 21:43
door Ralph
Ik draai m'n luchtschroef iets dicht, dat werkt ook wel aardig.

Geplaatst: do 09 dec, 2004 21:45
door FOR FUN
Of anders Fré we hebben het er gisteren nog over gehad de las in je voorbocht mooi wegslijpen en je hebt een betere en vluggere doorstroming van je uitlaatgassen :wink:

Geplaatst: do 09 dec, 2004 22:09
door Fré
originele naald kan je wel verhogen hoor FOR FUN, gewoon rondelletjes eronder steken. Maar kheb een DJ naald, dus dat is niet nodig, hoewel je voor fijnafstelling hier ook beter rondelletjes gebruikt.
Kvrees dat je laatste voorstel de boel nog zal verergeren (nog armer mengsel), of was dit een grapje? :)

Wat bedoel je sg6? blauw?

@ Ralph: kzal dat eens proberen, maar het probleem is wel dat mijn luchtschroef al 3.5 toeren uitgedraaid is, nog een beetje meer en ze valt eruit. En kgeloof ook dat ik meer aan de mainjet en naald zal liggen, want mijn enige motormod is een verwijderde snorkle baffle. Nu heb ik DJ naald op 3e clip, en 142.5 mainjet. of niet?

Of is dit gewoon normaal? :?

Geplaatst: do 09 dec, 2004 22:14
door Sg6
wel de kleur die inox krijgt bij opwarmen zo lichtblauw juist in de bocht (normaal hoor had ik in he tbegin ook)

Geplaatst: do 09 dec, 2004 22:16
door Fré
lichtblauw? lol nee ik het het niet over de inox verkleuring achteraf, maar over het oplichten en gloeien in het donker :)

Geplaatst: do 09 dec, 2004 22:20
door Sg6
Fré schreef:lichtblauw? lol nee ik het het niet over de inox verkleuring achteraf, maar over het oplichten en gloeien in het donker :)

:shock: ik heb dit nog nooit gezien echt waar oplichten en gloeien :shock:

Geplaatst: do 09 dec, 2004 22:25
door Fré
ja je ziet het natuurlijk ook maar terwijl je voor langer dan 2 minuten goed bijna vol gas in de koude rijdt, en dan moet je al rijdende je uitlaatbocht inspecteren, in volledige duisternis (zonder straatverlichting), anders zie ik het ook niet.

Ja let er misschien bij u ook ne keer op, nu die gekuist is zal je het wel kunnen zien als het zich voordoet :P

Geplaatst: do 09 dec, 2004 22:26
door Dutje#82
Ja alsk mijn quadje 5 min laat warm draaien is de eerste 10 cm na mijn motor van mijn uitlaat gloeiend rood !! denk je zo er moet in stekken dat er jer door zit :roll: !!!

Geplaatst: do 09 dec, 2004 22:29
door Fré
YFZ--Lover schreef:Ja alsk mijn quadje 5 min laat warm draaien is de eerste 10 cm na mijn motor van mijn uitlaat gloeiend rood !! denk je zo er moet in stekken dat er jer door zit :roll: !!!
Dit is volgens mij ZEKER abnormaal.

bij mij gaat het over een klein beetje donkerrood worden, maar in jou geval zou ik er toch iets aan doen! Met welk quadje rij je? En is er aan getuned?

Geplaatst: do 09 dec, 2004 23:05
door Bartie
Fré schreef: @ Ralph: kzal dat eens proberen, maar het probleem is wel dat mijn luchtschroef al 3.5 toeren uitgedraaid is, nog een beetje meer en ze valt eruit. En kgeloof ook dat ik meer aan de mainjet en naald zal liggen, want mijn enige motormod is een verwijderde snorkle baffle. Nu heb ik DJ naald op 3e clip, en 142.5 mainjet. of niet?

Of is dit gewoon normaal? :?
Fré je moet je luchtschroef niet meer uitdraaien maar je moet ze indraaien daardoor komt hij wat rijker te staan