Pagina 1 van 1
Lekke carburateur???? wat nu?????
Geplaatst: wo 12 jan, 2005 21:41
door the old magician
Mijn grizzly heeft een lekke carb. Na een rit van 2 uur begint hij op de
oprit te sputteren. Hij lekt benzine en dit komt uit de overloop vd carb.
Mijn gedachte was natuurlijk dat de vlotters blijven hangen of vuil tussen
de gasnaald. Na een ruim uur sleutelen was ik bij de carb. maar
nu ik ben waar ik wil zijn, krijg ik met geen mogelijkheid de vier schroefjes van de vlotterbak los. Zitten die met locktide vast of zo.
Kan hierover niets vinden in manual (is zowieso onduidelijk).
Wie kan me vertellen hoe die schroefjes losgaan en wat ik daarna
ga aantreffen en waar moet ik op letten???
Alvast bedankt T.O.M.
Geplaatst: wo 12 jan, 2005 22:03
door Sg6
die vijsjes zitten indd heel goe vast. Demonteer anders uw carb en boor de kop af en steek daarna er inbusboutjes in.
Re: Lekke carburateur???? wat nu?????
Geplaatst: wo 12 jan, 2005 22:07
door epix no-fear
als niks los gaat en je hebt bijna alles geprobeert gebruik dan de
SLAG SCHROEVENDRAAIER
beetje lomp maar ik zweer erbij
Re: Lekke carburateur???? wat nu?????
Geplaatst: wo 12 jan, 2005 22:34
door Sg6
yamaha tri-z schreef:als niks los gaat en je hebt bijna alles geprobeert gebruik dan de
SLAG SCHROEVENDRAAIER
beetje lomp maar ik zweer erbij
slagschroevendraaier, we hebben er hier ook zo een. Tis de bedoeling dat de carb nog in zijn geheel is he van binnen alsook van buiten

Geplaatst: do 13 jan, 2005 00:49
door jeoentjuh
een klein ratel sleutelje met een bitje er in dan kun je veel kracht zetten
Geplaatst: do 13 jan, 2005 12:58
door Bartie
die klote vijzen van die carbu's he.
Ge draait de koopt meestal nog over ook, dan hebde totaal geen grip meer met schroeven draaier.
Geplaatst: do 13 jan, 2005 13:08
door No Limit W-tec
die vijzen hebben een vrij grote kop dacht ik. Zet er gewoon een tang en een vise grip op en draai zo los. Gaat zo klaar zijn zonder schade.
Geplaatst: do 13 jan, 2005 17:33
door kockerlox
ik heb wel eens gehoord dat je hem ook in de oven kunt leggen bij zo veel graden maar die graden weet ik niet maar dan ken je hem ook los krijgen
Geplaatst: do 13 jan, 2005 18:22
door No Limit W-tec
Ja en alle dichtingen van je carb ook gesmolten
Zou ik niet doen, gewoon de tang (niet je vrouw hé) erop zetten.
Geplaatst: do 13 jan, 2005 19:35
door the old magician
ik krijg ze echt niet los, ik heb 'm lichtjes opgewarmd met een verffohn
maar de boutjes vervormen nog en kapot draaien en dan hopen dat de
stiftjes er nog uitkomen durf ik niet aan.
Nu heeft de carb een nachtje los gelegen en vanmorgen heb ik 'm doorgespoeld via de ontluchting(drainschroef) 5x .
Eerlijk gezegd had ik de moed al opgegeven. Ik denk ik zet 'm in elkaar
en dan maar zien hoe ik 'm bij een dealer krijg ( geen trekhaak en aanhanger). Maar toen alles weer in elkaar stond en de benzinekraan
open ging,bleef de overloop droog. Dus geprobeerd te starten en zero-
problemo. Alles weer als vanouds.
Wat er gebeurt is, weet ik niet en of dit nu weer terugkomt???????
Ik heb er nog niet mee gereden( langer dan dat kwartiertje proberen).
Zou het nu toch verstandig zijn om naar een dealer te gaan????
en 'm te laten checken
Hij heeft nu net 1000km gelopen, nieuwe olie en filters zitten er al op.
advies graag, T.O.M.
Geplaatst: vr 14 jan, 2005 16:09
door adlyRocky
jeoentjuh schreef:een klein ratel sleutelje met een bitje er in dan kun je veel kracht zetten
Deze manier is echt het best gaat bij mij meestal altijd los op deze manier. Vandaag ook nog een klant gehad zoek wel he juiste bidje en
je krijgt hem er echt mee los als dit niet lukt dan is de schroef allang
verloren en de ijzerzaag erbij halen.

Geplaatst: vr 14 jan, 2005 18:13
door Frank MB
adlyRocky schreef:jeoentjuh schreef:een klein ratel sleutelje met een bitje er in dan kun je veel kracht zetten
Deze manier is echt het best gaat bij mij meestal altijd los op deze manier. Vandaag ook nog een klant gehad zoek wel he juiste bidje en
je krijgt hem er echt mee los als dit niet lukt dan is de schroef allang
verloren en de ijzerzaag erbij halen.

Altijd eerst de slagschroevedraaier nog proberen of het met een griptang proberen zoals No limit yfz zei. Zo heb ik ook mijn volledig dol zijnde schroefjes mee losgekregen.
Geplaatst: vr 14 jan, 2005 20:12
door bart
hey gerard,
als je hem naar de dealer wilt doen laat het me maar weten dan zet ik m'n wagenpark wel in om hem daar te krijgen,kleine moeite groot plezier.
bart
Geplaatst: vr 14 jan, 2005 21:23
door the old magician
bart schreef:hey gerard,
als je hem naar de dealer wilt doen laat het me maar weten dan zet ik m'n wagenpark wel in om hem daar te krijgen,kleine moeite groot plezier.
bart
He bart, alvast bedankt voor het aanbod. Ik ga het toch nog eventjes
proberen of het goed blijft want dan rij ik 'm er wel naartoe. Mijn ogen
zijn al 95 % dus binnenkort kunnen weer eens een zondagje quadten op
de budelse gronden.
Groetjes T.O.M.