Pagina 1 van 2

tunen raptor 660

Geplaatst: do 03 feb, 2005 01:39
door Even_Life
ik wil een raptor 660 kopen en wil er vooral mee op de openbare weg rijden, ik zal waarschijnlijk voor de limited edition gaan. Maar gezien die ik ga kopen nog gehomogelieerd(zeg ik dat goed?) moet worden wil ik meteen bij de aanschaf al vast zorgen dat een aantal dingen aangepast zijn zodat ik niet met de stock "rotzooi" opgescheept zit en me dat wat euro's scheelt

ik weet iig dat ik m moet verbreden voor betere stabilteit en knipperlichten enzo
weet iemand de precieze eisen voor een quad zodat je er de weg mee op mag?

alvast bedankt iedereen

Geplaatst: do 03 feb, 2005 05:59
door Ralph
Nederland of België?

Geplaatst: do 03 feb, 2005 10:23
door Vincenzo
als het in belgië is dan zijt ge nie VERPLICHT van er knipperlichten op te zetten maar is wel handig

wat je best aan de quad verandert ja da moet je zelf weten wat je er wilt insteken: ik zou zeker al een andere acheras of verbreders achteraan steken en dan andere velgjes (maaken hem ook beetje breder) met baanbandjes. er is nog zoveel wat je kan doen...

Geplaatst: do 03 feb, 2005 12:38
door Even_Life
nederland

het is al een raptor, dus kwa vermogen hoeft het van mij neit zo ;)

Geplaatst: do 03 feb, 2005 14:00
door Vincenzo
over de nederlandse verplichtingen ben ik nie op de hoogte ma als je met het vermogen tevreden ben dan zou ik hem alleen achteraan verbreden mer verbreders is da goed en goedkoop tedoen voor op de baan echt wel noodzakelijk raptor ligt heel smal achteraan

Geplaatst: do 03 feb, 2005 16:51
door Ralph
Als je hem in Nederland op kenteken wilt hebben zal je hem gehomologeert moeten kopen.

Geplaatst: do 03 feb, 2005 20:00
door the old magician
Dit zal betekenen dat hij met de duitse TUV keuring moet komen en dan
pas krijg je bij rdw de nederlandse papieren. Dus pas op, dat ze erbij
zijn anders heb je grote problemen. Yamaha nederland levert geen type-
goedkeuring vandaar deze moeilijke constructie.
Bij rdw kun je de eisen opvragen, maar ik heb gemerkt dat het nogal
verschilt bij welke rdw je gaat.
In het algemeen : Wielen mogen niet meer dan 2 cm uit de carosserie
steken. Dus zorgen voor brede nerfbars of spatborden om de wielen
maken die net zo breed zijn als de buitenzijde band (wel lelijk).

succes ermee, T.O.M.

Geplaatst: do 03 feb, 2005 23:47
door jeoentjuh
kost ongeveer 2500 euro totaal om kenteken er op te krijgen in nl
bij deze prijs zit duitse brief en rdw keuring en belasting enz

Geplaatst: vr 04 feb, 2005 01:33
door Even_Life
@jeroentjuh, waar is dat, ik heb ergens nagevraagd en die zeiden €3100

maar dan weet ik dat alvast achter verbreden en zorgen voor brede nerfbars zodat het binnen die 2 cm blijft

weet iemand nog iets?

Geplaatst: vr 04 feb, 2005 01:37
door Rik350
Je moet dit door een dealer laten regelen gewoon door de dealer een raptor laten homologeren en dan vervolgens na de keuringen de mods laten uitvoeren dan heb je geen gezeik meer met homologatie en kan je toch de mods al voor aankoop laten plaatsvinden ipv met van die tenenkrommende oplossing als brede nerfs.

Geplaatst: vr 04 feb, 2005 02:34
door Even_Life
goed idee, dan meot ik ff kijeknw at ik het beste kan doen

Geplaatst: vr 04 feb, 2005 13:14
door jeoentjuh
Even_Life schreef:@jeroentjuh, waar is dat, ik heb ergens nagevraagd en die zeiden €3100

maar dan weet ik dat alvast achter verbreden en zorgen voor brede nerfbars zodat het binnen die 2 cm blijft

weet iemand nog iets?
als je alles zelf regeld kost het 2500 euro

Geplaatst: vr 04 feb, 2005 15:33
door Rik350
bij een normale dealer kost een raptor met kenteken ongeveer
11 a12.000 en zonder papieren is de officiele prijs 9600 geloof ik maar in het grijze circuit zijn ze wel rond de 7000 te vinden.

goede dealers zijn eventueel molenaar speedcentre, vd Ham quadcentre of Becon de links heb ik nu even niet bij de hand die plaats ik als je wil vanavond wel even.

Geplaatst: vr 04 feb, 2005 22:49
door Even_Life
ik ben aan het mikken op een goedkope uit de usa, ik heb al redelijk wat ervaring met duur spul importeren maar nog niet met quads dus dat meot ik nog ff uitzoeken
ik zoek een 2dehandse uit 2003/2004 dat scheelt al veel in prijs die hangen rond de $3500 (€2700) en meestal hebben ze dan wel wat mods ik zit dan alleen met het verzenden €400 zoiets en het homogoleren €2500

ik meot alleen kijken of er niet een dealer in nederland is met een mooie redelijk neiuwe die al gehomologeerd is zodat ikd ebelasting terug kan krijgen :D

iemand tips?

Geplaatst: za 05 feb, 2005 02:47
door Rik350
Niet importeren uit de usa die krijg je namelijk niet op papieren hier alleen als je er enkel mee wilt crossen is dit interesant de homologatie werkt met het framenr uiteraard en als ze die niet terug kunnen tracken krijg je geen papieren usa quads krijg je dus niet voor elkaar.