Pagina 1 van 3
Piston blaster
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 15:34
door Obsession
De piston van mijn blaster is naar de kloten. Nu mijn vraag : heeft iemand een idee van hoeveel het kost om het te laten maken ?
Kan ik het zelf maken ? Ik heb heel wat werktuigen ter beschikking + iemand die automechanieker (kent ook heel wat van solo's) en ik heb het werkplaatshandboek
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 15:39
door Vincenzo
is je cilinderwand naar de haaien?
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 15:47
door Obsession
ik weet het niet ik heb hem nog niet open gehad.
Ik was daarstrak naar piranha-racing geweest en dacht da mijn reeds kapot ware maar die zei da het daar nie aan kon ligge en da waarschijnlijk mijn piston kapot is
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 15:49
door Vincenzo
vertel eens wat hij doet en wat hij niet doet...
alsge hem in gang trapt en hij geeft een slagje of 2 dan zijn het de reeds doet gij da niemeer dan is het iets anders en kan he idd een warmkoper zijn ofzo
hoe is het gekomen?
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 15:52
door Obsession
ik had carbu uitgekuist en mijn jetting juist gezet, en wou hem starten.
Hij starte maar sloeg terug en viel uit, gaf ik dan effe gas kreeg ik een knal in de uitlaat (juist of er lucht opgehoopt werd en dan plots losgelaten). Toen is ie terug uitegvallen en sindsdien kan ik hem niet meer starten. Hij doet niets meer maar ik heb nog wel steeds compressie op mijn kickstarter
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 15:55
door Vincenzo
als ge compressie hebt zou ik het eerst ergens anders gaan zoeken
kijk hebt ge alles trug in de carbu gezet en gelijk het hoort? werkt je vlottertje nog? en je kan eens naar de reeds kijken is 10min werk gewoon die 4 boutjes losdoen en ze komen er mee uit
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 16:04
door Hanzie
kan ook zijn dat je vliegwiel los gekomen is... hebben veel blastertjes, kickt je starter raar?
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 16:06
door Robby
zoals ik je uitleg hoor zijn je reeds stuk, dan doet een blaster alleen maar dat, reeds kosten ergens 20€ origineel maar als je uitlaat en luchtfilter en dergelijke hebt en dus wat meer toeren ontwikkeld zijn deze er vrij snel aan en zou ik overschakelen op boyesen of v-force systeem.
je kan ze is controleren en mogen niet meer dan 0.3mm openstaan, en terugplooien heeft echt geen zin en omdraaien helemaal niet. En anders je jetting even zetten zoals ervoor en terug testen.
Heb je je sproeier ook verandert? chek dan eens of je het platieken kapje onder je sproeier er juist hebt ingezet
Kan ook je bougie zijn => testen met nieuwe (oude kan altijd vonk geven maar kan stuk zijn)
Is dit gecontroleerd en is dat alemaal goed, dan pas zou ik kijken naar de zuiger en de cilinder
greetz van degene die niks weet
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 16:14
door Vincenzo
ik betaalde mijn reeds orrigineel van yamaha 14€
even off-topic (zeg sdsracer open jij anders eens bij tuning een topic over je warrior ik kijk hier net op je site en zie dat er daar wel het een en ander aan gedaan is...)
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 16:18
door Obsession
wat kost zo'n v-force systeem voor blaster ?? En heeft dit echt zoveel effect ??
Kick starter gaat zoals normaal
Maar nu begin ik toch te twijfelen of ik mijn vlotter er terug juist heb in gestoken. Dat zal ik nog eens nakijken en mijn reeds zijn zeker stuk heb juist snel gekeken en staan zeker verder dan 0.3mm open. Bijna 1mm.
Maar man van piranha zei dat deze niet kunnen verslijten, maar als ik het juist heb is dit toch slijtage van de reeds é
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 16:20
door Vincenzo
tuurlijk kunnen ze verslijten da is een soort kunststof en da wordt ook vermoeid als ge het 6000 keer per min open en dicht laat gaat... als ze 1mm openstaan kan dit goed de oorzaak zijn langs daar verliest hij gewoon zijn karterdruk zeker aan vernieuwing toe!!!
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 16:32
door Robby
Dumbass schreef:wat kost zo'n v-force systeem voor blaster ?? En heeft dit echt zoveel effect ??
Kick starter gaat zoals normaal
Maar nu begin ik toch te twijfelen of ik mijn vlotter er terug juist heb in gestoken. Dat zal ik nog eens nakijken en mijn reeds zijn zeker stuk heb juist snel gekeken en staan zeker verder dan 0.3mm open. Bijna 1mm.
Maar man van piranha zei dat deze niet kunnen verslijten, maar als ik het juist heb is dit toch slijtage van de reeds é
v-force koste ergens 120€ als ik me niet vergis, maar doet veel, je inlaat wordt veel groter. als ze 1mm openstaan hebben ze de geest gegeven. Boyesen en v-force gebruiken karbon, zijn flexibeler en kunnen meer trillingen aan.
greetz
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 16:45
door Obsession
heb juist naar prianha gebeld en ze zeiden dat je ze gewoon mag omdraaien en dat het geen kwaad kan. Moet ik dit nu doen of niet ??
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 16:48
door Frank MB
Vincenzo schreef:tuurlijk kunnen ze verslijten da is een soort kunststof en da wordt ook vermoeid als ge het 6000 keer per min open en dicht laat gaat... als ze 1mm openstaan kan dit goed de oorzaak zijn langs daar verliest hij gewoon zijn karterdruk zeker aan vernieuwing toe!!!
Je membraan gaat niet open en dicht hoor, dit is al vele keren getest. Je membraan gaat gewoon een stukje verder open als je meer gas geeft, het trilt wel wat maar het gaat niet open en dicht. Als je eens logisch nadenkt dan weet je dat 6000 keer open dicht eigenlijk niet kan.
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 17:11
door Vincenzo
Frank MB schreef:Vincenzo schreef:tuurlijk kunnen ze verslijten da is een soort kunststof en da wordt ook vermoeid als ge het 6000 keer per min open en dicht laat gaat... als ze 1mm openstaan kan dit goed de oorzaak zijn langs daar verliest hij gewoon zijn karterdruk zeker aan vernieuwing toe!!!
Je membraan gaat niet open en dicht hoor, dit is al vele keren getest. Je membraan gaat gewoon een stukje verder open als je meer gas geeft, het trilt wel wat maar het gaat niet open en dicht. Als je eens logisch nadenkt dan weet je dat 6000 keer open dicht eigenlijk niet kan.
ja kan da wel verstaan hoor ma trillen doet het ook en dat bedoelde ik eigelijk.
dumbass ze omdraaien gaat zeker niet!!! zul je wel zien als je nieuwe gaat halen dat je ze maar in 1 richting kan monteren plaats je ze verkeerd staan ze open... en als je ze omdraait heb het ooit geprobeerd breken ze na een paar min gewoonweg af

de oude he!