Pagina 1 van 2

bigborekit kfx400

Geplaatst: ma 28 feb, 2005 21:20
door ~JoAcHiM~
Ik heb een vraagje.
We weten allemaal dat de cilinder van de yfz (en waarschijnlijk ook de trx450)
rapper verslijt dan deze van de z400.
De 450's pistons zijn lichter gemaakt
en hebben veel minder contactvlak dan de z400 piston; en presteren mede daardoor beter...

Mijn vraag is nu: als ik een bigbore 440 of 450 piston
van athena, wiseco of andere steek.
Heb ik daarmee dan ook zo'n piston dat ik om de;
wat was't 90uur; moet vervangen?

grtz Joachim

Geplaatst: ma 28 feb, 2005 21:21
door peet #77
een goei vraag dat wil ik ook wel weten of we rapper moeten vervangen of niet

Geplaatst: ma 28 feb, 2005 21:23
door Ludovic 250
ja zal in ieder geval sneller moeten veranderen aangezien je je motor gaat opdrijven en dus zwakker maakt maar om de hoeveel uur dit is zou ik niet weten

Geplaatst: ma 28 feb, 2005 21:35
door ~JoAcHiM~
Maar 90 uur vind ik veel te rap en te kostelijk.
Ik heb nog van die periodes gehad dat ik iedere
dag gaan rijden was. Als ik die uren zou optellen
kom ik al na een paar maanden gemakkelijk aan
die uren. Dat is dus onbetaalbaar...

k'heb hem nu al anderhalf jaar en al vééél meer uren
gereden en niet altijd op het gemak, nooit eigenlijk :P .
Gisteren is de motor open gegaan en de piston ziet er
nog zeer goed uit.

Geplaatst: ma 28 feb, 2005 21:44
door No Limit W-tec
Athena is geen 440 of 450 maar een 435 cc kit.

Denk niet dat het zoveel verschil zal maken, piston van de 435 is nog steeds niet te vergelijken met de miniscuule piston van de YFZ.

Geplaatst: ma 28 feb, 2005 21:46
door No Limit W-tec
~JoAcHiM~ schreef:Gisteren is de motor open gegaan en de piston ziet er
nog zeer goed uit.

Piston moet er niet goed 'uitzien', als je motor open is moet je alles gaan meten, afmetingen van cylinder, afmetingen van piston, speling op segmenten,... en vergelijken met de de limieten die in de servicemanual staan. Op zicht kan je daar niets van zeggen.

Trouwens, zoals jij veel rijdt had ik in jouw geval zeker een andere piston gestoken, als je blok toch open ligt komt het toch niet op die 100-150 € voor een piston en ben je weer op je gemak.

Geplaatst: ma 28 feb, 2005 21:48
door peet #77
zou da veel uitmaken moest er een kit onder steken

Geplaatst: ma 28 feb, 2005 21:48
door Teunie
De bigbore kit van Athena is geloof ik met Cilinder erbij, en dan blijft de wand even dik als standaard, dus weinig risico.

Denk dat je niet vaker zult moeten vervangen maar spreek niet uit ervaring.

Geplaatst: ma 28 feb, 2005 21:50
door peet #77
Teunie schreef:De bigbore kit van Athena is geloof ik met Cilinder erbij, en dan blijft de wand even dik als standaard, dus weinig risico.

Denk dat je niet vaker zult moeten vervangen maar spreek niet uit ervaring.
als het met cilinder en al is zal da wel beter zijn denk ik
als ik iets verander zoek ik een hogedruk piston steken iets goedkoper denk ik

Geplaatst: ma 28 feb, 2005 21:54
door No Limit W-tec
Met hogedruk win je niet zoveel, enkel wat meer onderin, maar niet echt veel pk winst.

Als je echt veel pk's bij wil moet je cc's bijsteken.

Ahtena is een mooie kit met cylinder, piston en al die degelijk is. Boren zonder cylinder te veranderen is om problemen vragen op den duur.

Geplaatst: ma 28 feb, 2005 21:59
door peet #77
wat kost zo iets een kit

Geplaatst: di 01 mar, 2005 10:41
door ~JoAcHiM~
No Limit YFZ schreef:
~JoAcHiM~ schreef:Gisteren is de motor open gegaan en de piston ziet er
nog zeer goed uit.

Piston moet er niet goed 'uitzien', als je motor open is moet je alles gaan meten, afmetingen van cylinder, afmetingen van piston, speling op segmenten,... en vergelijken met de de limieten die in de servicemanual staan. Op zicht kan je daar niets van zeggen.

Trouwens, zoals jij veel rijdt had ik in jouw geval zeker een andere piston gestoken, als je blok toch open ligt komt het toch niet op die 100-150 € voor een piston en ben je weer op je gemak.
Hij is opgemeten geweest, ken er zelf niet veel van. Heb het alleen verkeerd uitgedrukt met 'goed uitzien'.

Je had waarschijnlijk gehoord van dat probleem met die hotcams en dat decompressiesysteem. Na enkele opzoekingen op internet zijn de twee hotcams erin gegaan en er zijn geen startproblemen.

Geplaatst: di 01 mar, 2005 10:49
door ~JoAcHiM~
No Limit YFZ schreef:Athena is geen 440 of 450 maar een 435 cc kit.

Denk niet dat het zoveel verschil zal maken, piston van de 435 is nog steeds niet te vergelijken met de miniscuule piston van de YFZ.
Dus volgens jou is de athena piston nog slijtvast tov de yfz piston.
Is dat ook zo met de andere merken? k'zou het liefst naar 450 gaan.

Geplaatst: di 01 mar, 2005 10:53
door ~JoAcHiM~
peet schreef:wat kost zo iets een kit
Het gaat al rap naar de 500€ denk ik met aangepaste cilinder en voor die athena nog een schepje meer.

Ik denk dat je mag rekenen op een pk of 5 met een goede bigbore of is het meer?

Geplaatst: di 01 mar, 2005 11:22
door ~JoAcHiM~
athena 435 kit:
Afbeelding
Includes: brand new Athena aftermarket cylinder, Forged,
moly coated 94.mm 12.3 - 1 compression piston
kit (piston,rings,pin and clips) and top-end gasket set.


wiseco 440 kit:
Afbeelding
Includes: Bored and Nikasil plated cylinder, 12.5 - 1 or 13.5-1 compression 94.5mm
Wiseco piston kit(piston,rings,pin and clips)
and cometic gasket set(head and base gasket).


wiseco 450 kit:
Afbeelding
Includes: Bored and Nikasil plated cylinder,
13-1 compression 95mm JE piston kit
(piston,rings,pin and clips) and cometic
gasket set (head and base gasket).