Pagina 1 van 2
Sneller rijden ...
Geplaatst: za 09 apr, 2005 13:28
door Team Green
Hello
aangezien ik op mijn KFX400 goldspeed banden heb gestoken rij ik wat trager.
Nu is mijn vraag de eenvoudigste manier om terug sneller te rijden is waarschijnlijk een ander tandwiel steken vooraan ....
Nu is mijn vraag wat is aan te raden 1 of 2 tandjes meer?
Greetz Armin
Geplaatst: za 09 apr, 2005 13:39
door Bartje 400
op topsnelheid of optrekke?
Geplaatst: za 09 apr, 2005 13:41
door Team Green
wel aangezien mijn wielen wat kleiner zijn trek ik beter op maar is mijn topsnelheid wat afgenomen, en zou graag wat sneller rijden zonder al te veel verlies qua optrekken
Geplaatst: za 09 apr, 2005 13:55
door Bartje 400
best 1 tand hoger zette vooraan dan

Geplaatst: za 09 apr, 2005 15:56
door Team Green
kan je me dan ongeveer zeggen hoe snel ik dan zou gaan? nu ga ik zo'n 105 ... wat zou het verschil geven?
Ik hoop zo tot aan 130
Greetz
Geplaatst: za 09 apr, 2005 16:31
door epix no-fear
achter het klijnste tand wiel en voor het grootste dan gaat de top snelheid omhoog maar gaat het trekken minder hard
Geplaatst: za 09 apr, 2005 16:31
door Vincenzo
1 tandje hoger vooraan!
Geplaatst: za 09 apr, 2005 16:43
door Robby
of 2-3 kleiner achteraan
Geplaatst: za 09 apr, 2005 16:56
door Vincenzo
het goedkoopst is wel vooraan eentje groter nemen
Geplaatst: za 09 apr, 2005 17:01
door Rik350
Team Green schreef:kan je me dan ongeveer zeggen hoe snel ik dan zou gaan? nu ga ik zo'n 105 ... wat zou het verschil geven?
Ik hoop zo tot aan 130
Greetz
je wilt een 23.809% versnelling halen dus moet je een 23.809% zo groot tandwiel Stel je hebt nu 15 tandjes voor 15 x 1.23809 = 18.5 dat haal je dus nooit 18 a 19 tanden voor dan kan je achter nog kleiner gaan maar dan moet ik het aantal tanden weten.
Geplaatst: za 09 apr, 2005 17:14
door Fré
hmmm Rik dat gaat enkel op als je veronderstelt dat zijn toerental bij die 105km/h gelijk is aan het toerental dat hij vroeger haalde aan zijn oude topsnelheid.
Waarschijnlijk niet dus.
Nog altijd heel simpel, het forum staat er waarschijnlijk stampvol van:
banden zijn factor x kleiner geworden (neme rekenmachientje)
dus voorste tandwiel moet factor x groter worden, of achterste tandwiel factor x kleiner.
pies of keek!
Geplaatst: za 09 apr, 2005 18:04
door Sharky #3
dus als je achter kleiner gaat én vooraan groter, gaat die dan kei-snel of zo?
Geplaatst: za 09 apr, 2005 18:13
door Fré
dat gaat slechts in een beperkte mate op.
Je vermogen is de beperkende factor
Je zal op een bepaald moment zo'n danig groot tandwiel steken hebben dat je 4e versnelling net zoals je 5e vroeger aanvoelde. Om maar een voorbeeldje te geven.
Dat is dezelfde vraag als: stel ik heb nog 30 versnellingen extra bij in plaats van enkel 5, ga ik dan gigantisch veel sneller?
Waarschijnlijk niet

Geplaatst: za 09 apr, 2005 18:26
door Sharky #3
ah zo ja
maar het gaat dan toch iets sneller dan de standaard?
Geplaatst: za 09 apr, 2005 18:30
door Fré
een z400 naar het schijnt wel, heb het zelf nog niet geprobeerd.
Ik vermoed dat het bij de meeste andere quads ook zo is, maar bij de een al wat meer dan de andere