Pagina 1 van 2

Cascade Throttle Lever (gashendel)

Geplaatst: za 23 jul, 2005 14:02
door Ivoman #7
Item: Cascade Thumb Throttle lever Assembly (gashendel)
(Banshee, Blaster & YFZ450)

Winkel: Quadtuning
Website: www.quadtuning.nl
Prijs: 67€

Tevredenheid product:

Doel:
Duimmoeheid tegen gaan.

Functie:
Doordat de hendel langer is dan de originele hendel zorgt het voor een groter slagboomeffect.
Je hoeft aldus minder hard te duwen en houdt het langer vol.

Design/Kwaliteit:
Machined & Polished Billet Aluminium
Vercroomd,
met gaatjes in de hendel (esthetisch en/of gewichtsvermindering)

Installatie:

* Remove Thottle Cap.
* Remove Cable from Throttle Arm.
* Remove Nut, Washer, Spacer, Spring and Remaining Throttle Arm Assembly.
* Remove old Nylon Bushing.
* Remove Bottom Dust Seal and Bushing, If Any.
* Slide New Lever Assambky Up into Throttle Body.
* While holding Lever from underneath, push Bushing down over Shaft.
* Re-install all applicable Parts
* If tors system is deactivated, you may omit spring

De installatie is eenvoudig en vrij voor de hand liggend.
Wat jij in kort moet doen:

het gasdekseltje losdraaien,
een moertje (die de hendel vasthoud) los draaien,
de oude hendel eruit halen samen met een ijzeren ringetje onderaan en een plastic buisje binnenin,
die vervang je dan door het nieuw plastic buisje en ijzeren ringetje en monteer je samen met de nieuwe hendel
maak het moertje vast
en zet het gasdekseltje er weer op.


Je kan onmogelijk fout monteren.

Voordelen:
+ je zal lang geen last meer hebben in je duim
+ je kan langere ritten aan

Nadelen:
- de hendel staat iets verder verwijderd van het handvat als voorheen (zie foto 3)
( maar: dit leek slechts een nadeel te zijn bij installatie. Tijdens het rijden merk je er weinig of geen nadeel bij)


Foto's:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

:arrow: Voor geen geld in de wereld wissel ik deze nieuwe terug voor de oude, stroeve, harde, lastige hendel terug :!: :wink:

Geplaatst: za 23 jul, 2005 18:54
door kane
mooi gashendeltje :lol:

Geplaatst: za 23 jul, 2005 19:42
door wantjes #9
mooie review!
zal ik me ook nog eens plaatsen, ziet er zelfs mooi uit met die gaatjes

Geplaatst: za 23 jul, 2005 21:52
door Blasty
Hebben jullie echt zoveel last dan van je duim op een Yfz :? Na ongeveer 4 keer rijden had ik er al geen last meer van :)

Geplaatst: za 23 jul, 2005 22:02
door Ivoman #7
Ik wel. ik had er toch wel last mee :? :roll: :wink:

Geplaatst: zo 24 jul, 2005 08:20
door No Limit W-tec
Meer rijden (of meer gas geven) is de boodschap :lol:

Geplaatst: wo 27 jul, 2005 15:24
door peet #77
Ivoman schreef:Ik wel. ik had er toch wel last mee :? :roll: :wink:
is zijn eerste quad had voordien geen ervaring met quad

Geplaatst: wo 27 jul, 2005 15:29
door peet #77
wel spijtig dat da niet verkrijgbaar is voor de Z400

Geplaatst: wo 27 jul, 2005 17:27
door Ivoman #7
peet schreef:wel spijtig dat da niet verkrijgbaar is voor de Z400
Is inderdaad juist, peet.
Maar Alba Action Sports heeft een Billet Thumb Throttle kit te koop staan voor de Z400. Is wel enorm duur :?
Want je koopt niet enkel de hendel...

Afbeelding

Give your thumb a break with this high quality billet thumb throttle. This assembly features a longer thumb lever for better control in the rough stuff and easier action. Works on carburetors up to 44mm for a wide variety of applications. The assembly features billet construction for great looks, a governer screw for adjusting the max throttle, and a better lever for a not so sore thumb!!!!

http://alba.buyol.com/Item/M78%2DXX.htm

Geplaatst: wo 27 jul, 2005 17:27
door doubletracing
ziet er goed uit!
bij cross heb ik ook veel last , bij supermotard is da minder omdat er niet zoveel putten en jumps zijn...

echt mooi en waarschijnlijker veel beter tegen duimlast.

Geplaatst: wo 27 jul, 2005 20:00
door yamaha king
gewoon hand gas er op is better met crossen en supermotard want je kan better bij je voorrem en win je veel tyd mee

Geplaatst: wo 27 jul, 2005 20:04
door Bartje 400
kun je nu zegge wa je wilt ma duimgas ist veiligst op een quad, hier zijn al vele discusies over geweest :wink:

Geplaatst: do 28 jul, 2005 08:38
door No Limit W-tec
Heb al verschillende mensen gehoord die een Honda duimgas op een Yamaha steken. Schijnt dat dat veel minder macht vraagt.

Eerlijk gezegd denk ik dat er maar één goede oplossing is : meer trainen ! :lol:

Geplaatst: do 28 jul, 2005 10:43
door Rik350
de weerstand zit van de hendel tot de carb lijkt mij niet veel schelen trainen ist beste denk ik ja al helpt een iets langer hefboompje ook wel iets zeker.

Geplaatst: do 28 jul, 2005 12:05
door peet #77
No Limit YFZ schreef:Heb al verschillende mensen gehoord die een Honda duimgas op een Yamaha steken. Schijnt dat dat veel minder macht vraagt.

Eerlijk gezegd denk ik dat er maar één goede oplossing is : meer trainen ! :lol:
ja nikolas trainen da is het in het begin was het ook moeilijk voor mij maar nu heb ik daar geen last meer van
Nikolas jij hebt er toch ook zo één