Pagina 1 van 2
Om de hoeveel tijd "piston" vervangen?
Geplaatst: za 10 sep, 2005 21:21
door Mestdagh Alexander
Als je weet dat bij een YFZ 450 regelmatig de motor open moet voor een nieuwe pisten,ja ik weet een YFZ is een competitie machiene!
Maar hoe zit het dan met andere quads?
Om de hoeveel tijd verander je dan best eens uw piston of segmentjes?
Mijn quad: Raptor660 heb ik van vorig jaar in Februari,is dit nodig dat het blok al open moet? Zal hij hierdoor beter gaan?
Graag jullie raad en info hierover!
Grtz
Geplaatst: za 10 sep, 2005 21:28
door steefke
ik denk dat het er ook aanligt of dat ge veel baan of cross rijd
Geplaatst: za 10 sep, 2005 21:29
door Banshee-Boy
als het begint te rammele omidelijk stoppe en vervange
Geplaatst: za 10 sep, 2005 21:32
door Mestdagh Alexander
Banshee-Boy schreef:als het begint te rammele omidelijk stoppe en vervange
Tegen dan kan het mss al te laat zijn,dan kunnen de kosten ook al groot zijn! niet?

Geplaatst: za 10 sep, 2005 21:37
door Dutje#82
je kent maarten toch
bij raptor ieder jaar vindt ik zo ! gwn om motor'tje optimaal te houden !
greeeeeeeeeetz
Geplaatst: zo 11 sep, 2005 17:37
door Mestdagh Alexander
Dus het is niet echt bepaald wanneer? Of toch?
Geplaatst: zo 11 sep, 2005 17:56
door koeke
Denk dat mijne nog nooit is vervangen (tweedehands)en die is van 98.
moet ik dit dan doen of is dat ne verloren kost . hij rijd toch nog goed en soepel.
Geplaatst: zo 11 sep, 2005 18:34
door Banshee-Boy
banshee--lover schreef:je kent maarten toch
bij raptor ieder jaar vindt ik zo ! gwn om motor'tje optimaal te houden !
greeeeeeeeeetz
bij de vbm quad deed raar omidelijk gestopt en er was niks aan de rand ik vindt beetje onzin als er niks aan is je piston de vervange
Geplaatst: ma 12 sep, 2005 01:13
door Rik350
Om de 100 uur laten meten heb ik wel eens gehoord.
Geplaatst: ma 12 sep, 2005 11:45
door Ad
zolang hij goed loopt en voldoende vermogen heeft, zonder een ratelend lawaai zit je goed.
maw de eerste 15.000km zit je zeker goed !!! En normaal nog véél meer, mss niet direkt in kilometers maar wel naar de belasting gekeken in de loop der jaren dan tov een baanmachine.
Geplaatst: ma 12 sep, 2005 12:30
door No Limit W-tec
Raptor, Warrior, Raptor350,... zijn minder gevoelig. Wel is het zo dat segmenten beginnen verslijten en dat je dus compressie en power verliest.
Voor 450 zou ik zeggen max 90 uur
Geplaatst: ma 12 sep, 2005 13:10
door Ralph
Die 90 uur zal dan waarschijnlijk ook wel gelden voor de TRX450R, of niet?
Geplaatst: ma 12 sep, 2005 13:26
door No Limit W-tec
Zou dat ook voor de TRX doen, voor de meesten zal dat max. 1 keer per jaar zijn.
Bekijk het zo, nieuwe piston steken kost max 250 €, als je blok kapot rijdt zit je vlug aan het 10-voudige. Dan zou ik geen risico nemen eerlijk gezegd.
Geplaatst: ma 12 sep, 2005 15:43
door Ivoman #7
Ik ben zelf zo weg van de yfz dat ik graag 250€ per jaar meer betaal (voor een nieuw piston) dan dat ik dat niet hoef en een andere quad zou hebben
yfz - licht, krachtig, wendbaar - wat moet je meer hebben?

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 16:04
door koeke
yfz - licht, krachtig, wendbaar - wat moet je meer hebben?
Een piston die langer meegaat
