Pagina 1 van 2

LTZ400/KFX400 "Base gasket mod": DRZ-E voetpakking

Geplaatst: do 29 sep, 2005 20:03
door Fré
... na een paar weken vertraging en een lang verhaal doordat ik zonodig mijn tandwielen van de 3de versnelling moest verneuken (schadepic: http://users.pandora.be/frefre/quad/3d.jpg), nu dus eindelijk back in town.

Het was dus het moment om die dikke ltz/drz-s voetpakking door de dunnere drz-e pakking te vervangen.

diktes:
ltz/drz-s voetpakking: 0,75 mm (3 lagen)
=> compressieverhouding 11,2:1
drz-e voetpakking: 0,25 mm (1 laag)
=> compressieverhouding 12,1:1



Resultaat (seat of the pants dyno aka natte vinger ;)):

Ik ben hierover zeer tevreden, ik merk duidelijk dat er veel meer fut in mijn motor zit.
Ik heb nu elke motormod afzonderlijk gedaan: eerst luchtfiltermods, dan carb, en nu dus die pakking.
Als ik ze moet classeren van meeste effect naar minste effect dan doe ik het als volgt:

1) carb (tm36)
2) drz-e voetpakking
3) luchtfiltermod (open luchtfilterdeksel en rejetten)


Ik vind het dus echt wel een aanrader, temeer omdat de kostprijs van die pakking dus vrijwel nihil is. Je moet wel rekening houden met het feit dat je de zuigerringen en de koppakking ook moet kopen, want die moeten na het verwijderen vervangen worden. Ineens een goede gelegenheid om de gezondheid van je blok te controleren!

Geplaatst: do 29 sep, 2005 20:30
door Dutje#82
en oe gezond was het blokje dokter frè ? 8) 8)


greeetz

Geplaatst: do 29 sep, 2005 20:33
door Fré
ja tiptop in orde, was bijna nog gelijk nieuw!

enkel mijn tandwielen da was iets anders :mrgreen:

Geplaatst: do 29 sep, 2005 20:38
door Dutje#82
Fré schreef:ja tiptop in orde, was bijna nog gelijk nieuw!

enkel mijn tandwielen da was iets anders :mrgreen:
teveel brute power hè :o

mooi zo! met goedkopere dingen toch een fun beestje maken van u quadje !


greeetz

Geplaatst: do 29 sep, 2005 20:40
door Fré
nee gij geen brute power, ik moet zorgen dat ik als ik volle gas geef niet op mijn versnellingspookje terecht kom :mrgreen:

Geplaatst: do 29 sep, 2005 22:47
door Bartie
Knap,

Alle dat zal bij mij ook het volgende worden.

Geplaatst: vr 30 sep, 2005 17:55
door Sg6
aaaaah em rijdt weer
very very very nice. Next mod for me!

Geplaatst: za 01 okt, 2005 06:00
door Teunie
Is inderdaad interessante mod maar eigenlijk alleen als je het blok toch al uit elkaar hebt.
Anders vind ik het wat veel werk en risico.

Geplaatst: za 01 okt, 2005 07:53
door Fré
een carb installeren en rejetten is volgens mij een grotere miserie :mrgreen:

Geplaatst: za 01 okt, 2005 08:29
door FOR FUN
:oops: :oops: :oops: :wink:

Geplaatst: za 01 okt, 2005 08:34
door peet #77
Fré schreef:een carb installeren en rejetten is volgens mij een grotere miserie :mrgreen:
dat viel goed mee bij mij staat nu op en top die pakking doe ik ook wel nog eens

Geplaatst: za 01 okt, 2005 13:04
door Sg6
kem der vandaag ne keer mee gereden en kmoe zeggen dat ik onder de indruk was. Ge voelt schoon dat er meer fut inzit onderin. Anders gezegd hij vult de werking van de TM36 aan.

Geplaatst: za 01 okt, 2005 15:29
door Fré
kem em daarnet op ons parcourske nog wat gaan roderen, enne, wow! :mrgreen:

heb paar keer mijn achterrem moeten induwen toen ik in derde uit de bocht kwam en zijn neus het evenwichtspunt naderde :)

en der zitten zelfs nog geen cams in :mrgreen:

Geplaatst: za 01 okt, 2005 19:19
door Teunie
Fré schreef:een carb installeren en rejetten is volgens mij een grotere miserie :mrgreen:
:oops: :oops:

Geplaatst: za 01 okt, 2005 23:58
door Fré
Teunie schreef:
Fré schreef:een carb installeren en rejetten is volgens mij een grotere miserie :mrgreen:
:oops: :oops:
:mrgreen:

en, hoe is het met de headstay mount?