Pagina 1 van 10

Z400/KFX Lowering Link /// UPDATE: links te koop en terug op stock! Keuze tussen blauw en zwart.

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:01
door Fré
De voorkant was bij ons al verlaagd door onze ophanging, enkel dat gat stond nog omhoog. Dit werd een beetje gecorrigeerd door de preloadring wat naar boven te draaien, maar veel baat had het niet.

Dus dan maar die lowering link, voorlopig enkel deze prent, aangezien de echte al onder mijn quad zit en nu vol met slijk hangt:
Afbeelding

6060 alu
INA lagertjes en dichtingen
gebruikt standaard afmetingen van lagers (i.t.t. Suzuki)
met standaard lageras te gebruiken


De quad staat nu 4 cm lager (rechts) dan standaard (links).
AfbeeldingAfbeelding


Maar de hele hefboom op de schokdemper is wel lichtjes veranderd (verbeterd!).


Ben gaan testen, heb een prop zilverpapier op mijn remklauw vastgemaakt, en ben gaan springen. Wel de remklauw komt bij relatief harde landingen NET niet tegen de uitlaat, heb serieuze sprongen gemaakt maar ik beschouw het nog niet als afgelopen en goedgekeurd. Indien blijkt dat de klauw tegen de uitlaat komt, dan steek ik busjes zodat mijn uitlaat meer naar rechts komt te staan en het allemaal geen probleem is.

Over de veerverhouding:
- mijn compressie-instelling staat op 1,5 toer van het einde, dus bijna helemaal ingedraaid
- rebound moet ik nog bijstellen op parcours, is momenteel niet van belang
- preload is geloof ik een toer naar onder gedraaid
btw, ik weeg 77 kg


Dus het is wel een feit dat die verhouding enigszins veranderd is.



Resultaat:
I think we have a winner!
Nu werkt de schokdemper tenminste, stabiliteit is weeral een heel stuk beter geworden. Ben er zeer content van!


for the record of de copycats:
lengte standaard link: 81,6 mm
lengte lowering link: 100 mm

Dus echt wel een aanrader volgens mij, maar ik ga hem eerst nog eens in Westdorpe of Komen gaan testen.


UPDATE
Alles is zoals in dit topic te lezen al op punt gesteld.
Afbeelding

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:05
door Alfredo
Ziet er mooi uit, heb je hem zelf gemaakt?

Je spreekt van links en rechts, maar ik zie enkel boven en onder. Is de bovenste de originele?

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:08
door peterrrrr
goed en mmoi bedacht je moet er maar op komen

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:09
door Skicks
wat een lekkere custom quad :)

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:10
door Fré
@ peter:
Dit is een bekend onderdeel, Elka en nog zoveel firma's waren ons voor, maar niet met standaard vering.

@ Alfredo:
Nee, heb hem zelf getekend en geassembleerd, maar niet zelf gemaakt.
Links is idd boven en rechts idd onder, afhankelijk van je schermbreedte

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:13
door peterrrrr
ow dacht dat je hem zelf gemaakt had :oops:

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:22
door Dutje#82
peterrrrr schreef:ow dacht dat je hem zelf gemaakt had :oops:
heeft hij ook gedaan :lol: je kent frè en SG6 nog niet dan 8) 8)


greeetz

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:24
door peterrrrr
banshee--lover schreef:
peterrrrr schreef:ow dacht dat je hem zelf gemaakt had :oops:
heeft hij ook gedaan :lol: je kent frè en SG6 nog niet dan 8) 8)


greeetz
huh sorry dat ik je topic stoor maar hij zegt net tegen alfredo dat hij hem nie zelf gemaakt had ?

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:25
door Fré
ja nee serieus, deze keer heb ik met mijn lui gat het plan aan die mensen gegeven, en pas mijn gezicht terug laten zien toen het klaar was :mrgreen:

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:26
door peterrrrr
hahah nou snap ik er helemaal niks meer van dus je hebt hem tog niet zelf gemaakt :lol:

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:28
door Fré
peterrrrr schreef:hahah nou snap ik er helemaal niks meer van dus je hebt hem tog niet zelf gemaakt :lol:
ah nee idd, das toch wat ik zei? Ik lieg nooit, tis Bansheelover zijn schuld! :mrgreen:

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:29
door peterrrrr
Fré schreef:
peterrrrr schreef:hahah nou snap ik er helemaal niks meer van dus je hebt hem tog niet zelf gemaakt :lol:
ah nee idd, das toch wat ik zei? Ik lieg nooit, tis Bansheelover zijn schuld! :mrgreen:
:lol: :lol:

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:30
door AlfA
Dit is iets waar ik al héél lang naar aan't zoeke ben.. standaard linkage is echt nie goe... zelfs niet met 'n Reiger veer vanachter...

had jij ook eerst dat ie vrij hard terug sloeg in de kippen? en is dat nu beter?

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:34
door Fré
AlfA schreef:Dit is iets waar ik al héél lang naar aan't zoeke ben.. standaard linkage is echt nie goe... zelfs niet met 'n Reiger veer vanachter...

had jij ook eerst dat ie vrij hard terug sloeg in de kippen? en is dat nu beter?
standaard linkage suckt! en van kippen moet ie ook al niet weten, man man dat gat heeft zijn eigen leven, het doet alles, behalve veren en absorberen.
Op kippen heb ik nog niet kunnen testen, maar de kleinere hoogte vanachter in combinatie met meer travel geven me wel goede hoop. Ik zal zo snel mogelijk op de kippen in Westdorpe die link gaan testen.

Indien goed bevonden wil ik er wel een paar extra laten maken. Iedereen heeft een andere uitlaat, dus ik zal er dan wel bij zeggen hoe diep de achterbrug komt, dat je kan weten of ie je uitlaat zal deuken of niet.
En anders doe je de test met het zilverpapier :mrgreen:

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 21:02
door No Limit W-tec
Fré, wij testen dat meestal zonder veer erin. Je haalt je achtervering eruit, haalt de veer weg (samendrukken zodat je schotel van onder kan wegnemen) en laat zakken. Dan weet je zeker dat ie niet raakt.

Mooi werkje heb je gedaan !