Z400/KFX Lowering Link /// UPDATE: links te koop en terug op stock! Keuze tussen blauw en zwart.
Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:01
De voorkant was bij ons al verlaagd door onze ophanging, enkel dat gat stond nog omhoog. Dit werd een beetje gecorrigeerd door de preloadring wat naar boven te draaien, maar veel baat had het niet.
Dus dan maar die lowering link, voorlopig enkel deze prent, aangezien de echte al onder mijn quad zit en nu vol met slijk hangt:

6060 alu
INA lagertjes en dichtingen
gebruikt standaard afmetingen van lagers (i.t.t. Suzuki)
met standaard lageras te gebruiken
De quad staat nu 4 cm lager (rechts) dan standaard (links).


Maar de hele hefboom op de schokdemper is wel lichtjes veranderd (verbeterd!).
Ben gaan testen, heb een prop zilverpapier op mijn remklauw vastgemaakt, en ben gaan springen. Wel de remklauw komt bij relatief harde landingen NET niet tegen de uitlaat, heb serieuze sprongen gemaakt maar ik beschouw het nog niet als afgelopen en goedgekeurd. Indien blijkt dat de klauw tegen de uitlaat komt, dan steek ik busjes zodat mijn uitlaat meer naar rechts komt te staan en het allemaal geen probleem is.
Over de veerverhouding:
- mijn compressie-instelling staat op 1,5 toer van het einde, dus bijna helemaal ingedraaid
- rebound moet ik nog bijstellen op parcours, is momenteel niet van belang
- preload is geloof ik een toer naar onder gedraaid
btw, ik weeg 77 kg
Dus het is wel een feit dat die verhouding enigszins veranderd is.
Resultaat:
I think we have a winner!
Nu werkt de schokdemper tenminste, stabiliteit is weeral een heel stuk beter geworden. Ben er zeer content van!
for the record of de copycats:
lengte standaard link: 81,6 mm
lengte lowering link: 100 mm
Dus echt wel een aanrader volgens mij, maar ik ga hem eerst nog eens in Westdorpe of Komen gaan testen.
UPDATE
Alles is zoals in dit topic te lezen al op punt gesteld.

Dus dan maar die lowering link, voorlopig enkel deze prent, aangezien de echte al onder mijn quad zit en nu vol met slijk hangt:

6060 alu
INA lagertjes en dichtingen
gebruikt standaard afmetingen van lagers (i.t.t. Suzuki)
met standaard lageras te gebruiken
De quad staat nu 4 cm lager (rechts) dan standaard (links).


Maar de hele hefboom op de schokdemper is wel lichtjes veranderd (verbeterd!).
Ben gaan testen, heb een prop zilverpapier op mijn remklauw vastgemaakt, en ben gaan springen. Wel de remklauw komt bij relatief harde landingen NET niet tegen de uitlaat, heb serieuze sprongen gemaakt maar ik beschouw het nog niet als afgelopen en goedgekeurd. Indien blijkt dat de klauw tegen de uitlaat komt, dan steek ik busjes zodat mijn uitlaat meer naar rechts komt te staan en het allemaal geen probleem is.
Over de veerverhouding:
- mijn compressie-instelling staat op 1,5 toer van het einde, dus bijna helemaal ingedraaid
- rebound moet ik nog bijstellen op parcours, is momenteel niet van belang
- preload is geloof ik een toer naar onder gedraaid
btw, ik weeg 77 kg
Dus het is wel een feit dat die verhouding enigszins veranderd is.
Resultaat:
I think we have a winner!
Nu werkt de schokdemper tenminste, stabiliteit is weeral een heel stuk beter geworden. Ben er zeer content van!
for the record of de copycats:
lengte standaard link: 81,6 mm
lengte lowering link: 100 mm
Dus echt wel een aanrader volgens mij, maar ik ga hem eerst nog eens in Westdorpe of Komen gaan testen.
UPDATE
Alles is zoals in dit topic te lezen al op punt gesteld.
