koeke schreef:Ik dacht al wel dat ik niet genoeg durfde om op mijn achterwielen te rijden, ben beetje bang hem over te trekken.
Vroeger had ik er allemaal niet bij stil gestaan maar die zotte jaren zijn voorbij
Zal eens wat gaan oefenen op een grasveld
oefenen op een grasveld vind ik toch ook niet altijd goed, soms zijn er putten of bulten in het gras die je niet kan zien en dan heb je nog meer kans om hem zeker overtrekken dan wanneer je op een effen baan rijdt, ik heb dat nog tegen gekomen met een blaster.
De schade aan je quad zal natuurlijk kleiner zijn in 't gras, dat is waar.
ik heb een lakota en deze is semi-automatisch geschakeld (dwz ik moet de koppeling niet inhouden voor te schakelen, gewoon pedaaltje omhoog en omlaag, heb zelfs geen koppeling) maar hoe kun je hier dan een wheelie mee doen?
In 2e of 3 versnelling ligt beetje aan de power die je hebt. dan door trekken terug laten zakken en dan plots gas met een ruk aant stuur dan kan je zonder koppeling wheelie trekken is sowieso beter als met koppeling die trek je helemaal aan gort met wheelies.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Rik350 schreef:In 2e of 3 versnelling ligt beetje aan de power die je hebt. dan door trekken terug laten zakken en dan plots gas met een ruk aant stuur dan kan je zonder koppeling wheelie trekken is sowieso beter als met koppeling die trek je helemaal aan gort met wheelies.
maar daar ligt het em juist denk niet dat ik zoveel power in de quad heb om dan een wheelie te trekken. eb vandaag geprobeerd op veld . voorste rem blokkeren en zot laten draaien vanacheter end an loslaten en dat lukt 10 m maar meer niet en is dit ook niet slecht vr de quad?
Rik350 schreef:In 2e of 3 versnelling ligt beetje aan de power die je hebt. dan door trekken terug laten zakken en dan plots gas met een ruk aant stuur dan kan je zonder koppeling wheelie trekken is sowieso beter als met koppeling die trek je helemaal aan gort met wheelies.
maar daar ligt het em juist denk niet dat ik zoveel power in de quad heb om dan een wheelie te trekken. eb vandaag geprobeerd op veld . voorste rem blokkeren en zot laten draaien vanacheter end an loslaten en dat lukt 10 m maar meer niet en is dit ook niet slecht vr de quad?
greetz
bedoel je eerst burnout, en dan laten schieten tot wheelie?
ik zou het niet proberen op veld, het is moeilijker omdat je wielen kunnen spinnen op het zand, en dan graak je nog moeilijker in wheelie!
ik doe het op straat!
Rik350 schreef:In 2e of 3 versnelling ligt beetje aan de power die je hebt. dan door trekken terug laten zakken en dan plots gas met een ruk aant stuur dan kan je zonder koppeling wheelie trekken is sowieso beter als met koppeling die trek je helemaal aan gort met wheelies.
maar daar ligt het em juist denk niet dat ik zoveel power in de quad heb om dan een wheelie te trekken. eb vandaag geprobeerd op veld . voorste rem blokkeren en zot laten draaien vanacheter end an loslaten en dat lukt 10 m maar meer niet en is dit ook niet slecht vr de quad?
greetz
bedoel je eerst burnout, en dan laten schieten tot wheelie?
ik zou het niet proberen op veld, het is moeilijker omdat je wielen kunnen spinnen op het zand, en dan graak je nog moeilijker in wheelie!
ik doe het op straat!
ja heb ook ondervonden dat op straat makkelijker gaat maar ben wel niet van plan om binnen 2 maanden nieuw setje banden te kopen é vergt veel van de band op straat en ben pas zestien dus zit nog bij mijne papa die daar ook ni echt tevreden mee gaat zijn als de banden afgesleten zijn
met mijn fiets kan ik perfect weelie
maar zou het met fiets makkelijker zijn
als bij quad, quad heeft 4 wiele dus gaat niet makkelijker
denk ik want met fiets moet je nog trappe bij quad alleen schakelen
hehe, ik denk dat het nog steeds afhangt van het vermogen van je quad en het lef dat je zelf hebt!
oefening baart kunst (kzeg da tegen mijn eigen ook altijd )