Z400/KFX Lowering Link /// UPDATE: links te koop en terug op stock! Keuze tussen blauw en zwart.
- 
				Fré
 - Quad Expert

Eventueel wel indien de testen nu 100% succesvol uitdraaien, en er interesse mocht zijn. We willen natuurlijk zeker zijn dat er geen problemen mee zijn, vandaar dat Andries en ik er nu mee zullen crossen. Dit onderdeel is een heel stuk minder arbeidsintensief dan bvb A-armen, dus interessanter voor verkoop.
Het is ook niet de bedoeling dat deze links evenveel gaan kosten als de Elka/TCS/PRM links (rond de 200 dollar), want dat vind ik het niet waard. Misschien wordt het materiaal nog veranderd (bvb 6061), de huidige link zou kunnen scheuren bij een belasting van ongeveer 2,5 ton. Het probleem is dat ik niet weet welke belasting een harde landing betekent, maar ik zal het morgen eens proberen schatten.

Het is ook niet de bedoeling dat deze links evenveel gaan kosten als de Elka/TCS/PRM links (rond de 200 dollar), want dat vind ik het niet waard. Misschien wordt het materiaal nog veranderd (bvb 6061), de huidige link zou kunnen scheuren bij een belasting van ongeveer 2,5 ton. Het probleem is dat ik niet weet welke belasting een harde landing betekent, maar ik zal het morgen eens proberen schatten.
White LTZ-450 - powered by MSD -

- 
				Fré
 - Quad Expert

ik kom nogal zotte waarden uit als ik een schatting van de belasting probeer te doen, bvb:
mijn link is iets sterker dan de standaard link, das simpel, maar dan:
als je de quad laat vallen van ongeveer 3 m hoogte (dus platte landing maw), dan zou de standaard link breken.

Akkoord dat 3 m flatlanden niet normaal is, maar toch, het verbaast me.

Dus terug naar de praktijk: vandaag nog wat meer gaan testen, heb de indruk dat ik niet meer zo hard (kan) landen als vroeger. Vroeger betekende over onze tafelberg springen (dus op het platte stuk erachter landen) een zeer hevige klap (iets dat je enkel per ongeluk wil doen). Nu is dat precies niet meer mogelijk (niet overdrijven natuurlijk). De landing blijft relatief zacht.
Standaard uitlaat is nog niks gedeukt, mijn schokdemperdichtingen zitten er nog steeds in en de link is nog niet gescheurd.
Zaterdag hopelijk naar Komen?

mijn link is iets sterker dan de standaard link, das simpel, maar dan:
als je de quad laat vallen van ongeveer 3 m hoogte (dus platte landing maw), dan zou de standaard link breken.
Akkoord dat 3 m flatlanden niet normaal is, maar toch, het verbaast me.
Dus terug naar de praktijk: vandaag nog wat meer gaan testen, heb de indruk dat ik niet meer zo hard (kan) landen als vroeger. Vroeger betekende over onze tafelberg springen (dus op het platte stuk erachter landen) een zeer hevige klap (iets dat je enkel per ongeluk wil doen). Nu is dat precies niet meer mogelijk (niet overdrijven natuurlijk). De landing blijft relatief zacht.
Standaard uitlaat is nog niks gedeukt, mijn schokdemperdichtingen zitten er nog steeds in en de link is nog niet gescheurd.
Zaterdag hopelijk naar Komen?
White LTZ-450 - powered by MSD -

Fré schreef:Idd das een goe gedacht. Westdorpe bevat ook een paar goede kippenzones, ene me grote (lang recht einde), en een paar met kleintjes (bvb na grote tafelberg)
mss best van een parcours te doen dat ik toch redelijk ken, kwestie van een beetje te kunnen vergelijken
west-dorp als het redelijk druk is ! ideaaaaal zou ik zeggen na 2-3u heb je zware kip vorming naar de bochten toe ! en vooral achter de grote tafel dat volledig stuk is gwn 1 kippenbak bijna aangelegde woops
west-dorp is een super plein om te trainen op uithouding omdat het iedere keer zwaarder en zwaarder wordt !
frè PM me wnr je gaat kom ik ook af
greeetz