suzuki 450r
vandaag zondag 29 jan 2006 zijn we dan de suzuki LT450 R wezen testen
lokakatie: maasvlakte Rdam
de eerste indruk, die ik had toen ik deze quad zag: een hele mooie machine, voor een standaard quad breed, en wat een kleine wielen hebben ze voor deze suzuki gekozen, voor20" en achter18"
maar dit is waarscheinlijk gedaan, omdat er in de USA op vrijharde ondergrond wedstrijden worden gereden
nu het rijden
als je de sleutel omdraait hoor je eerst de fuelpomp draaien, als je dan de sleutel nog een klikje verder draait gaan de lichten aan, ook als de motor nog niet draait, dan moet je de koppeling in knijpen, als extra beveiliging, en als het heel koud is, en dat was het, is er nog een soort hendeltje, zeg maar choke
de rest is zoals elke quad met Estart, op een knopje drukken
en daar kwam het beest tot leven, loopt netjes rustig, maar als je het gas aan raakt, schiet het toerental omhoog, en daalt ook weer net zo snel
het schakelen gaat heel direkt en soepel, en het suzi blok doet waar het voor gemaakt is ( racen)
na dat we eerst even een stukje mx hebben geprobeert komen we er
achter dat de vering heel hard staat, maar dat hebben we zo gelaten omdat het een demo is
ook word de vering nog wat slapper als er een poosje mee is gereden
daarna zijn we even naar het strand geweest ( mag eigenlijk niet )
en daar zijn we een beetje aan het driften gegaan en tegen de duinen omhoog aan het rijden geweest
daar merk je dat er ook voordelen aan harde veeren zitten
op vollesnelhijd kan je sturen wat je wil, de wielen blijven aan de grond
alleen moet je wel oppassen dat je niet teveel gas geeft om dat de kleine achterwielen niet zo veel, zeg maar gerust geen zijwaartse prip hebben, en voor je het weet sta je met je neus de verkeerde kant op
verder is er nog wat kommentaar op het blikegeluid van de uitlaat,
maar die zal bij veel mensen wel in de kast komen te liggen, omdat de meeste van ons er een sportdemper onderhangen
daar na hebben we nog even onder het zadel gekeken, naar het luchtfilter/huis, in het deksel van de luchtbak zitten 2 gaten van 20MM per stuk, dat is alles
daar moet deze supersport quad door adem halen
daar is ook zeker meer uit te halen
min puntjes : accu links achter de radiateur ( is niet mooi )
fuelpomp zit op een kwetsbare plek, links aan het kader/ frame
als je een keer uitschiet met je voet, kan het zomaar gebeuren dat je er tegen schopt
de eerder genoemde achterbanden en uitlaatdemper zullen vele vervangen naar eigen inzicht
plus punten : schakeld heerlijk, staat lekker breed op de wielen, goed motor vermogen (meer is altijd goed), stuurt heelijk ligt ,zit positie is zeergoed, wat moet ik meer zeggen ???
ik denk dat de mensen die deze quad willen kopen, er geen spijt van krijgen
ik ben zelf al jaren een yam rijder, en ik wist het even niet meer
foto´s volgen
greetz john&jaco met dank aan arjan v/d Ham en suzuki
lokakatie: maasvlakte Rdam
de eerste indruk, die ik had toen ik deze quad zag: een hele mooie machine, voor een standaard quad breed, en wat een kleine wielen hebben ze voor deze suzuki gekozen, voor20" en achter18"
maar dit is waarscheinlijk gedaan, omdat er in de USA op vrijharde ondergrond wedstrijden worden gereden
nu het rijden
als je de sleutel omdraait hoor je eerst de fuelpomp draaien, als je dan de sleutel nog een klikje verder draait gaan de lichten aan, ook als de motor nog niet draait, dan moet je de koppeling in knijpen, als extra beveiliging, en als het heel koud is, en dat was het, is er nog een soort hendeltje, zeg maar choke
de rest is zoals elke quad met Estart, op een knopje drukken
en daar kwam het beest tot leven, loopt netjes rustig, maar als je het gas aan raakt, schiet het toerental omhoog, en daalt ook weer net zo snel
het schakelen gaat heel direkt en soepel, en het suzi blok doet waar het voor gemaakt is ( racen)
na dat we eerst even een stukje mx hebben geprobeert komen we er
achter dat de vering heel hard staat, maar dat hebben we zo gelaten omdat het een demo is
ook word de vering nog wat slapper als er een poosje mee is gereden
daarna zijn we even naar het strand geweest ( mag eigenlijk niet )
en daar zijn we een beetje aan het driften gegaan en tegen de duinen omhoog aan het rijden geweest
daar merk je dat er ook voordelen aan harde veeren zitten
op vollesnelhijd kan je sturen wat je wil, de wielen blijven aan de grond
alleen moet je wel oppassen dat je niet teveel gas geeft om dat de kleine achterwielen niet zo veel, zeg maar gerust geen zijwaartse prip hebben, en voor je het weet sta je met je neus de verkeerde kant op
verder is er nog wat kommentaar op het blikegeluid van de uitlaat,
maar die zal bij veel mensen wel in de kast komen te liggen, omdat de meeste van ons er een sportdemper onderhangen
daar na hebben we nog even onder het zadel gekeken, naar het luchtfilter/huis, in het deksel van de luchtbak zitten 2 gaten van 20MM per stuk, dat is alles
daar moet deze supersport quad door adem halen
daar is ook zeker meer uit te halen
min puntjes : accu links achter de radiateur ( is niet mooi )
fuelpomp zit op een kwetsbare plek, links aan het kader/ frame
als je een keer uitschiet met je voet, kan het zomaar gebeuren dat je er tegen schopt
de eerder genoemde achterbanden en uitlaatdemper zullen vele vervangen naar eigen inzicht
plus punten : schakeld heerlijk, staat lekker breed op de wielen, goed motor vermogen (meer is altijd goed), stuurt heelijk ligt ,zit positie is zeergoed, wat moet ik meer zeggen ???
ik denk dat de mensen die deze quad willen kopen, er geen spijt van krijgen
ik ben zelf al jaren een yam rijder, en ik wist het even niet meer
foto´s volgen
greetz john&jaco met dank aan arjan v/d Ham en suzuki
Laatst gewijzigd door mx jake op ma 30 jan, 2006 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Mogen we als conclusie nemen dat je niet laaiend enthousiast bent over de LTR ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
ik denk niet dat hij veel sneller is als een yfz 06 als hij al sneller is
http://www.rockstarenergy.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
In de nieuwe Quad Passion staat een test en twijfelen ze ook of LTR motorisch even hard gaat als yfz en trx.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
peet #77
- Quad Expert

- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
hij zal wel hard gaan
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
peet #77
- Quad Expert

- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
dus toch 4 pk meer dan yfz dus hij zal wel vooruit gaan die quad
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
ze spreken goed over de z450, maar dat doen ze ook over de trx450, yfz450. ik zou nog even wachten voor je begint te oordelen over hoe goed de nieuwe suzuki is. niemand in europa (of weinigen) hebben hem serieus getest en al erg veel mee gecrosst, want dan komen de foutjes boven. je kan geen quad maken waarvan de eerste versie al onmiddelijk perfect is, dat was niet zo bij de yfz450, trx450 enz... de foutjes zullen boven komen, vroeg of laat. ik raad iedereen aan om nog te wachten met een z450 te kopen tot de volgende versie uit is.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us


