Die van mij marcheert nog maar de overslag naar het motortandwiel doet hij niet.
Ben hem nu aan het demonteren om alles eens goed in te smeren want volgens mij zit de boel vast !
Komt dit vaak voor bij quads?

Als je een hard metalen geluid hoort bij het starten (het zogezegde 'overslaan')Willems David schreef:Kan het zijn dat de starter na verloop van tijd water binnen krijgt?
Die van mij marcheert nog maar de overslag naar het motortandwiel doet hij niet.
Ben hem nu aan het demonteren om alles eens goed in te smeren want volgens mij zit de boel vast !
Komt dit vaak voor bij quads?

Mij zeiden ze net het omgekeerde.Slider schreef:Ik heb gehoord dat hij kappot gaat als je de motor met de sleutel uitzet. Dan krijgt dat een fikse klap te verduren. En dan x 3000keer kan wel eens het einde betekenen ervan.
Je moet je quad uitzetten met de knop op het stuur, dan zou het niet meer kappot gaan. Bron (yamaha dealer)
Ik heb ook altijd het omgekeerde gehoord...Slider schreef:Ik heb gehoord dat hij kappot gaat als je de motor met de sleutel uitzet. Dan krijgt dat een fikse klap te verduren. En dan x 3000keer kan wel eens het einde betekenen ervan.
Je moet je quad uitzetten met de knop op het stuur, dan zou het niet meer kappot gaan. Bron (yamaha dealer)