Chinese rommel of gat in de markt ?!
-
Hookedcabarete.com
- Toeschouwer

- Contacteer:
Chinese rommel of gat in de markt ?!
Oke,
Ik woon sinds een jaar in de Dominicaanse Republiek en moet zeggen dat het hier uitstekend bevalt.
We verhuren een aantal apartementen voor surfers, kitesurfers en jonge actieve mensen die de vakantie in de DR komen vieren.
Voor de mensen die bij ons komen regelen we kitesurf en golfsurf lessen, hiernaast willen we eigenlijk met Atv's in de omgeving gaan rondcrossen om zo iets te laten zien van het binnenland en om lekker vies te worden natuurlijk.
De merken zoals Honda, Yamaha, Kawasaki etc. zijn opnwijs duur hierzo, rond de 10.000 dollar voor een standaard atv is geen uitzondering. Dit komt door de corrupte douane die vragen wat ze willen. Het kan voorkomen dat er 300% import tax betaald moet worden als je de zaakjes niet goewd voor elkaar hebt.
Ik heb een weg gevonden om via bepaalde mensen toch Atv's goedkoop het land binnen te krijgen.
Na me een beetje te hebben verdiept in de verschillende merken en fora kom ik erachter dat er veel negatieve reacties komen mbt de chinese Atv's. Nou ben ik in contact gekomen met een chinese fabriek die mij de Atv's goedkoop kunnen leveren. Op de foto's die ze mij sturen en wat ik op hun website tegenkom, zien de Atv's er gelikt uit.
Het klimaat hier is iets extremer dan ik Nederland en omdat we vlak bij de zee zitten oxideerd metaal hier ontzettend snel.
Ik heb me vorig jaar hier ook al eens mee bezig gehouden en volgens mij is de kwaliteit die ze aanbieden wel omhoog gegaan. Tenminste de buitenkant van de Atv's ziet er een stuk beter uit.
Nu weet ik dat de kwaliteit natuurlijk wel minder is dan van de topmerken maar wat is nou het verschil hierin.
Ook zeggen ze dat ze motors van yamaha gebruiken en de frames uit Japan halen. Zou dit kunnen of is dat alleen maar verkoop.
Zijn de chinezen geintereseerd in het ontwikkelen van goede producten voor de lange termijn of gaan ze alleen voor de snelle verkoop?
En... heeft iemand ervaring met de chinese Atv's?
http://img81.imageshack.us/img81/2048/cimg02371lt.jpg
http://img81.imageshack.us/img81/7831/cimg02427rv.jpg
Thanks, Ybo
Ik woon sinds een jaar in de Dominicaanse Republiek en moet zeggen dat het hier uitstekend bevalt.
We verhuren een aantal apartementen voor surfers, kitesurfers en jonge actieve mensen die de vakantie in de DR komen vieren.
Voor de mensen die bij ons komen regelen we kitesurf en golfsurf lessen, hiernaast willen we eigenlijk met Atv's in de omgeving gaan rondcrossen om zo iets te laten zien van het binnenland en om lekker vies te worden natuurlijk.
De merken zoals Honda, Yamaha, Kawasaki etc. zijn opnwijs duur hierzo, rond de 10.000 dollar voor een standaard atv is geen uitzondering. Dit komt door de corrupte douane die vragen wat ze willen. Het kan voorkomen dat er 300% import tax betaald moet worden als je de zaakjes niet goewd voor elkaar hebt.
Ik heb een weg gevonden om via bepaalde mensen toch Atv's goedkoop het land binnen te krijgen.
Na me een beetje te hebben verdiept in de verschillende merken en fora kom ik erachter dat er veel negatieve reacties komen mbt de chinese Atv's. Nou ben ik in contact gekomen met een chinese fabriek die mij de Atv's goedkoop kunnen leveren. Op de foto's die ze mij sturen en wat ik op hun website tegenkom, zien de Atv's er gelikt uit.
Het klimaat hier is iets extremer dan ik Nederland en omdat we vlak bij de zee zitten oxideerd metaal hier ontzettend snel.
Ik heb me vorig jaar hier ook al eens mee bezig gehouden en volgens mij is de kwaliteit die ze aanbieden wel omhoog gegaan. Tenminste de buitenkant van de Atv's ziet er een stuk beter uit.
Nu weet ik dat de kwaliteit natuurlijk wel minder is dan van de topmerken maar wat is nou het verschil hierin.
Ook zeggen ze dat ze motors van yamaha gebruiken en de frames uit Japan halen. Zou dit kunnen of is dat alleen maar verkoop.
Zijn de chinezen geintereseerd in het ontwikkelen van goede producten voor de lange termijn of gaan ze alleen voor de snelle verkoop?
En... heeft iemand ervaring met de chinese Atv's?
http://img81.imageshack.us/img81/2048/cimg02371lt.jpg
http://img81.imageshack.us/img81/7831/cimg02427rv.jpg
Thanks, Ybo
-
Hookedcabarete.com
- Toeschouwer

- Contacteer:
-
BULLET-PROOF
- Quadverslaafde

-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Zeg, jij zit in Cabarete ! Dan moet je Petten en Inge kennen ! Doe de groeten van Nikolas daar ! Wij komen in sept of okt eens langs !
Vraag ne keer aan Petten of hij nog altijd kwijlt van de W-tec en de fruit de mers van Perrard

PS blijf maar van die chinese brol af !
Vraag ne keer aan Petten of hij nog altijd kwijlt van de W-tec en de fruit de mers van Perrard

PS blijf maar van die chinese brol af !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
Hookedcabarete.com
- Toeschouwer

- Contacteer:
Hebben zij toevallig een wakeboard school gehad?
Als je in de buurt bent kom je maar eens een biertje halen.
Anyway, wat is er nu minder aan de chinese atv's dan aan bv de japanse.
Is het staal van mindere kwaliteit? roest het sneller of is de motor gewoon slecht en geen yamaha zoals ze zeggen.
Zijn er ook mensen die daadwerkelijk zon chinees hebben gehad?
Is het staal van mindere kwaliteit? roest het sneller of is de motor gewoon slecht en geen yamaha zoals ze zeggen.
-
yamahakodiak
- Quadracer

Feit blijft dat de Japanse machines beter van kwaliteit zijn dan de gemiddelde Chineese ATV.
Het model wat jij laat zien is echter een van de betere!
, een in licentie gebouwd japans blok en gebaseerd op honda techniek, 5-bak met achteruit, cardanaandrijving, goede onderdelen voorziening(ook al heb ik nog geen enkele klacht over deze dingen gehoord)!
Met het bovenstaande produkt heb ik regelmatig gereden
( een maat van mij heeft er een) hij stuurt goed, rijd goed, schakeld goed etc. en doet het altijd!
Persoonlijk denk ik dat je voor de verhuur (er van uit gaande dat je een chinees produkt koopt) er een goede koop aan hebt, zeker gezien het feit dat ze bij jullie daar toch sneller van je af lopen.
Ik zou er in jouw geval voor gaan!
Succes
Het model wat jij laat zien is echter een van de betere!
Met het bovenstaande produkt heb ik regelmatig gereden
Persoonlijk denk ik dat je voor de verhuur (er van uit gaande dat je een chinees produkt koopt) er een goede koop aan hebt, zeker gezien het feit dat ze bij jullie daar toch sneller van je af lopen.
Ik zou er in jouw geval voor gaan!
Succes
In 2007...emmertje mee, schepje mee...SAHARA, HERE I AM!
-
Ivoman #7
- Quad Expert

- Contacteer:
coragjo heeft nog quads verhuurd. Hij zal je wel één en ander kunnen vertellen. Vraag hem misschien via een pb hier eens te reageren. 
Ik raad je allesinds aan verstandig voor bekende en herkende merken te kiezen. Dat zal gegarandeerd heel wat kosten en manuren uitsparen!
Ik raad je allesinds aan verstandig voor bekende en herkende merken te kiezen. Dat zal gegarandeerd heel wat kosten en manuren uitsparen!
-
Hookedcabarete.com
- Toeschouwer

- Contacteer:
Ik wil ze eigenlijk niet verhuren maar meer gebruiken om een soort van tours mee te doen. Niet de normale tours voor de gemiddelde all inclusive toerist maar echt wat meer off road. De meeste van deze mensen zullen de quad echter niet tot de grens van zijn kunnen pushen.
Ook wil ik na dat ik er een of twee heb besteld om echt de kwaliteit te checken, de Atv's gaan verkopen aan mensen die ook op zoek zijn naar een alternatief voor de hier dure merken.
@ desertrat; weet jij toevallig nog meer mensen die deze Atv's hebben gereden? en weet jij toevallig waar deze verkocht worden in Nederland of Belgie?
Ook wil ik na dat ik er een of twee heb besteld om echt de kwaliteit te checken, de Atv's gaan verkopen aan mensen die ook op zoek zijn naar een alternatief voor de hier dure merken.
@ desertrat; weet jij toevallig nog meer mensen die deze Atv's hebben gereden? en weet jij toevallig waar deze verkocht worden in Nederland of Belgie?
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Hebben idd nog wakeboard school gehad, Petten doet nu rondritten met de moto voor toeristen en doet ook wedstrijden mee.Hookedcabarete.com schreef:Hebben zij toevallig een wakeboard school gehad?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
-
Hookedcabarete.com
- Toeschouwer

- Contacteer:
Hoewel ze misschien een stuk goedkoper zijn zou ik je toch aanraden om voor de bekende merken te gaan.
Naast het feit dat ze over het algemeen gewoon betrouwbaarder zijn, zijn ook onderdelen makkelijker te krijgen.
Bij normaal gebruik krijg je de bekende quads gewoon niet kapot.
Naast het feit dat ze over het algemeen gewoon betrouwbaarder zijn, zijn ook onderdelen makkelijker te krijgen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Het verschil met andere merken is ALLES. Wij hebben ook zo'n chinees ding, en echt alles wat je maar kan bedenken is al eens kapot gegaan.Hookedcabarete.com schreef:Ik weet dat een hoop mensen het niet vertrouwen maar ik zou graag willen weten waarom niet...?
Verschil met andere merk atv's etc
Na 30 minuten rijden (nieuw in krat gekocht) waren er al een aantal lagers van de aandrijfas kapot (waar voor tandwiel op zit).
Inmiddels zijn we ongeveer een 15-20 uur verder en echt alles hebben we kapot gehad. Frame is op 3 plaatsen gescheurd. Alle schokbrekers zijn gaar, achterste zelfs ontploft. Originele stuur buig je zo krom. Accu is er zelfs bijna uit gevallen, plastic onder het zadel waar accu zit helemaal door gescheurd. Achteras helemaal gaar, bussen binnenin krom, lagers kapot. As is trouwens heel dun met blikken bus eromheen zodat het heel wat lijkt... 1 motor ophanging gescheurd. Banden lopen telkens leeg. Stuurkogels lopen telkens los. Ook zit er overal speling op.
Afwerking is echt super slecht, alle ophangingen en dergelijken zijn er scheef op gelast, keerringen verkeerd om erin gezet. Hele quad is gewoon scheef. Stuurt ook nog eens vreselijk slecht, kost veel moeite om onder het rijden naar links of naar rechts te sturen en als het stuur eenmaal naar links of rechts staat is het heel moeilijk om het stuur weer recht te krijgen. Bij de kleinste onregelmatigheden slaat het stuur uit je handen. We hebben het hele voorterrein eraf geslepen en helemaal anders weer er terug op gezet, stuurt nu veel beter en we hebben de a-armen gelijk 5cm per kant verbreed.
En de motor... ...die trekt voor geen **** en er komt blauwe rook uit de uitlaat... Zit inmiddels speciaale uitlaat op en andere vertanding, loopt al iets beter.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
-
Ivoman #7
- Quad Expert

- Contacteer:
Teunie schreef:Hoewel ze misschien een stuk goedkoper zijn zou ik je toch aanraden om voor de bekende merken te gaan.
Ga voor de betere merken. Dat verdien je op termijn terug!
Ga niet voor de chinese merken. Je jaagt jezelf gegarandeerd in de kosten!