Renaldi nokkenassen voor YFZ, + discussie TF !

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

Dutje#82 schreef:heb al altijd alles gemeld aan bart.. ask him ! heb verschillende afstelling gekregen.. geen enkel werkt !

ben op de cross tss de reeksen naar erwin van aragosta geweest (sds racing) en die heeft er eens aan gewerkt !
was al een stuk beter, moet wel nog iets bij regelen maar om me nog nooit te hebben zien rijden wist goed genoeg
wat ik wilde nadat ik hezegt had hoe ik rijdt enzo :!:

wat is kenmerk technoflex ? voelt hard aan werkt nog super ? mijn staan nu super zacht en doen het prima !

ik rijdt wat aggresief, heb het graag soepel en zacht in putten, en spring toch goed door !

grtzz
het zou mij straf lijken dat geen enkele instelling zou werken. als ik aan mijn vering draai merk je bijna elke klik.

kenmerk van technoflex weet ik eigenlijk niet? ik denk dat het van persoon tot persoon afhangt of ze hard of zacht moeten staan.

een eindeloze discussie lijkt mij. ik ben zeer tevreden over mijn technoflex veertjes en zou niet willen ruilen :D

@nikolas: welke lofzangen? als ik iets goed vind dan zet ik het bij review waar het hoort, dit kan mensen helpen met een keuze te maken. of ze naderhand tevreden zijn daar heb ik niets mee te maken, ik post wat ik goed vind, niet wat er in het globaal goed gevonden wordt.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
yamaha king
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door yamaha king »

ik denk dat er geen enkele veer goed is voor de putten van de mclb
wacht maar tot je wat verder in het jaar bent dat de harde pleinen komen
als je ziet hoeveel solo's en zijspannen over het parcour gaan niet normaal

heb in lille gereden en dit keer als 4de reeks en voelde hellemaal niks van putten en de rest wel
alleen bij neer komen slaan ze door maar dat is nog wat afstellen

tf zit zekker weten op de goede weg naar een top veer
gesponzord door:eurol,prox racing parts,technoflex,ton maessen quads,straal bedrijf jansen,quadtunning,speed center molenaar
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

rustig nu maar :) ik ga 95% zeker FAM rijden in genk dan laat ik bart eens eraan draaien en zien of het dan goed gaat !

ik vindt het gewoon spijtig dat er zoveel moeite moet gedaan worden tegen ze goed werken :)

voorveren heb ik zelf samen met erwin van sds racing goed gekregen
achterveer doet nog steeds lastig en wordt binnekort opgestuurt naar technoflex :!:

grtzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

een veer is niet op 5min afgesteld, je hebt verschillende afstellingen op verschillende terreinen als je alles echt optimaal wil hebben.

ik draai nog bijna elke week aan mijn vering om te kijken of ik het beter kan krijgen.

wat doet de achterveer verkeerd dan?
DQT Racing Team

Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

heeft buil in uitlaat, remklauw komt tegn filterkast , slaat terug op grotere putten(zodat je bijna over je quad vliegt)
dat is dus gebeurt in roosdaal.. hebben het iets water beter gekregen.. maar is nog niet optimaal !

de blauwe knop staat op 12 clicks bijna dicht (met wijzerzin draaien) en de rode knop ook !
de rebound 40 clicks opendraaien nadat je hem volledig dicht gedraait hebt met wijzerzin..

dat is de afstelling die ik geprobeert heb..

zondag is enkel de rebound aangepast !

grtzz
BERT'S RACING SHOP

Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Succes maar met afstellen :rollknik:

Ben ik blij dat het bij mij al aardig staat, ik heb er zelf weinig verstand van, dus ik hoop dat je het goed krijgt.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Dutje#82 schreef:slaat terug op grotere putten(zodat je bijna over je quad vliegt)
Is in 90 % van de gevallen slechts één reden : rebound te snel.

Volgens mij moet je gewoon nog veel leren van vering afstellen. Wat heeft het voor nut als je ander laat draaien en je op ander terrein komt en terug moet veranderen ?

1. Schrijf alle settings op alle terreinen en trainingen op, zodat je steeds kan terug keren.
2. Telkens maar één ding met een keer veranderen (ofwel rebound, ofwel hig ofwel low, ofwel voorspanning)
3. Veeeeeeel proberen
4. Ga in begin zeer grof te werk, bvb 20 klikken met een keer zodat je leert welke invloed welke knop heeft. Op den duur kan je dan gaan verfijnen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

nja ok ok.. maar heb momenteel andere dingen aan mun hooft bel je straks nog eens niko mss kan je me helpen... :cry:

rebound te snel.. dacht het niet keerde super traag terug !

grtzz
BERT'S RACING SHOP

Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ik geef nikolas 100% gelijk.

als je rebound al bijna dicht staat kan het ook zijn dat je de eerste helft van je compressie te hard hebt staan zodat de quad je omhoog duwt.
buil in je uitlaat: veer harder zetten zoals ik je al paar keer heb gezegt, ik heb het ook meegemaakt, veer harder gezet en geen probleem meer.

ik zou beginnen met alles in het midden te zetten dan zet je de rebound in het midden, de high (rode knop) en de low (blauwe knop).

dit doe je door eerst toe of open te draaien en dan de klikjes te tellen, delen door 2 en op die stand zetten.

de rode knop is de high functie: die regel je voor de jumps of erg diepe hobbels. dit zie je het beste wanneer je denk dat je er door heen springt om denkt dat je quad te diep doorveert. dan zet je ze wat harder (max 2-3 kliks!). als je een parcour hebt met relatief weinig grote jumps en veel hobbels kun je altijd de high wat open draaien zodat de 2de helft van de veerweg zachter is.

de low knopt dient voor de eerste helft voor je veerweg (de rode voor de 2de helft). dit wil zeggen de kleine hobbels, bochtenwerk enz... hier hetzelfde principe. als je merkt dat je quad veel te veel naar voren buigt bij het remmen en het ingaan van een bocht zet je de low functie harder (ook hier max 2-3 kliks). denk eraan dat je de controle over de hobbels niet enkel met de low regelt maar ook de rebound is erg belangrijk!

rebound: onderste knop (zwart). snelheid van de veer bij het uitveren. ook dit is aanvoelen. als je merkt dat je quad springt over de hobbels dan staat je rebound te snel. als je merkt dat de quad niet terug komt maar gewoon doorveert op de volgende hobbel dan zet je ze wat sneller. een gulde middenweg zoeken dus!

nog enkele dingen:
je mag maar steeds max 2-3 kliks veranderen omdat de vering zich moet kunnen aanpassen. denk er ook aan dat wanneer je bv de low iets uitdraait (zachter) je eerst moet rijden eer je het verschil gaat voelen. dus niet in paniek slaan wanneer je nadat je gedraaid hebt je geen verschil voelt wanneer je erop drukt.

de bedoeling is dat je de vering zo instelt dat ze zowel controle hebben in de bocht (voldoende hard staan), zowel goed over de knippen gaan (low en rebound) en niet dichtslaan op een jump (high).
Laatst gewijzigd door Hanzie op di 09 mei, 2006 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
DQT Racing Team

Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Als je eenmaal weet wat de veer doet als je aan de knoppen draait weet je toch ook hoe je hierop quad gaat reageren, of is dat niet bij iedereen zo vanzelfsprekend?
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

nie om mij te moeien, maar je schokdemper harder draaien om een deuk in je uitlaat te verhelpen is al een slecht begin.
De enige goede oplossing is een veer met langere ingedrukte lengte. Andere veer met andere woorden.
Of goedkoper: remklauw of uitlaat verbouwen

Je weet wanneer je vering te hard staat als je constant door je vering springt, niet als je remklauw vanalles begint te raken.

De veer aandraaien is om de rijhoogte juist in te stellen.

das dan mijn gedacht e
Laatst gewijzigd door Fré op wo 03 mei, 2006 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

Fré schreef:nie om mij te moeien, maar je schokdemper harder draaien om een deuk in je uitlaat te verhelpen is al een slecht begin.
De enige goede oplossing is een veer met kortere ingedrukte lengte. Andere veer met andere woorden.

Je weet wanneer je vering te hard staat als je constant door je vering springt, niet als je remklauw vanalles begint te raken.

das dan mijn gedacht e
dat is nu het probleem in combinatie met een GT Thunder linkage, de duitse rijders van STW racing hebben hetzelfde aan de hand met hun vering en gt thunder linkage, eerst raakt de remklauw de uitlaat, (uitlaat verplaatst) dan raakt ie de plastic, enz. Technoflex werkt aan dit probleem met mijn quad en er zal spoedig een oplossing volgen.
DQT Racing Team

Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

nja.. is wel kut .. een doma in deuken :x

nouja.. ik heb hem al verplaatst !

grtzz
BERT'S RACING SHOP

Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Hanzie schreef:
Fré schreef:nie om mij te moeien, maar je schokdemper harder draaien om een deuk in je uitlaat te verhelpen is al een slecht begin.
De enige goede oplossing is een veer met kortere ingedrukte lengte. Andere veer met andere woorden.

das dan mijn gedacht e
dat is nu het probleem in combinatie met een GT Thunder linkage, de duitse rijders van STW racing hebben hetzelfde aan de hand met hun vering en gt thunder linkage, eerst raakt de remklauw de uitlaat, (uitlaat verplaatst) dan raakt ie de plastic, enz. Technoflex werkt aan dit probleem met mijn quad en er zal spoedig een oplossing volgen.

Nja dat is vaak het probleem bij gebruik van andere linkages.

Volgens mij kies je eerst de linkage, en dan laat je voor het gewenste travelbereik een schokdemper maken. In principe kan je je eraan verwachten als je een linkage hebt zitten, en je bestelt een standaard schokdemper, of ze smeren je een standaard schokdemper aan.

Omgekeerd is er natuurlijk weinig aan te doen, behalve uitlaat e.d. verschuiven zoals wij allemaal doen met onze z400 linkage.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

Dutje#82 schreef:nja.. is wel *** .. een doma in deuken :x

nouja.. ik heb hem al verplaatst !

grtzz
maar nu raakte je plastic toch?

@fré: de veer was op maat gemaakt van de linkage, daarom vinden ze het zo vreemd dat er problemen zijn met de linkage in combinatie met hun achterveer. daarom wordt nu alles opnieuw nagemeten om het op en top te krijgen. maar aan de andere kant was het ook voor hen een volledig nieuwe test om een veer te maken op de GT Thunder linkage. komt allemaal dik in orde, zondag testen :applaus: :tongduim:
DQT Racing Team

Plaats reactie