Renaldi nokkenassen voor YFZ, + discussie TF !
- 
				doubletracing
 - Quadracer

is dit door de vering springen?bij mij raakt hij wel de uitlaat of plastiek NIET.heb alleen last op de kippen dat de quad omhoog smijt en langs alle kanten springt,heb dit vooral bij het afremmen naar een bocht op de kippen of op snelle hobbelige stukken kan ik niet volgas geven omdat quad begint te dansen,dus een goede afstelling zou welkom zijn...bij de landing op jumps mag ik zeker niet klagen van de vering,en in tiegem waren de jumps al redelijk steil,die op de foto was een van de kleinste die er waren.
					Laatst gewijzigd door doubletracing op di 02 mei, 2006 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Dat is voor iedereen anders he, hoe het goed afgesteld staat. Het is natuurlijk niet zo dat alleen die van jou goed staat. Maar het zou kunnen dat die van doublet wat hard staat maar dat kan ik niet beoordelen.Dutje#82 schreef:nee ver van christophe.. ge rijdt veeeels te hard voel maar eens aan de mijne nu ! de rebound achteraan moet nog wat bijgeregeld worden voor de rest staat die goed !
grtzzz
- 
				yamaha king
 - Quadrunner

- Contacteer:

doublet misschien de onderste knop wat dichter draaien 
had eerst ook dat die van achter om hoog kwam en had ik hem juist open gedraait maar dat was niet goed
heb hem dichter gedaan en nu komt die niet meer omhoog van achter

had eerst ook dat die van achter om hoog kwam en had ik hem juist open gedraait maar dat was niet goed
heb hem dichter gedaan en nu komt die niet meer omhoog van achter
gesponzord door:eurol,prox racing parts,technoflex,ton maessen quads,straal bedrijf jansen,quadtunning,speed center molenaar

ik zou de rode iets dichter draaien (de high). en dan weer proberen. ook zou ik de rebound iets minder zetten omdat je zegt dat hij uitbreekt op de hobbels. het is allemaal moeilijk uit te maken van een foto hoe je quad reageert op verschillende hobbels en jumps.
vering is iets persoonlijks niet universeel. ieder heeft zijn afstelling dutje. jij rijdt bv zacht, hij hard.

vering is iets persoonlijks niet universeel. ieder heeft zijn afstelling dutje. jij rijdt bv zacht, hij hard.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us

- 
				No Limit W-tec
 - Quad GOD

- Contacteer:

Naar mijn mening mag de remklauw niet in uitlaat drukken.  Meestal controleert men dat door quad zonder veer te monteren en volledig te laten zakken.   Blijbkaar is dat niet gebeurd.  
@Christophe, je zit verre van doorspringen, dan zou platiek achterflappen haast de wielen moeten raken. Al contact genomen met oede miere ?
@Dutje, ben je zeker dat je je vering goed warm hebt gereden voor de start ?
@Frankie, zit wel iets van in, maar op mijn leeftijd en met mijn bedenkelijk talent heb ik goede vering nodig om te compenseren

@Hanzie, kleine correctie op rebound, je moet rebound telkens verminderen met 2-3 klikken tot je (op vrij zwaar parcours) quad plots in je achterste krijgt. Dan keer je één klik met een keer terug totdat je het niet meer hebt. Is geen gulden middenweg zoeken, rebound moet zo zacht mogelijk zodat vering zo veel mogelijk kan incasseren en wielen zo lang mogelijk ondergrond volgen.

@Christophe, je zit verre van doorspringen, dan zou platiek achterflappen haast de wielen moeten raken. Al contact genomen met oede miere ?
@Dutje, ben je zeker dat je je vering goed warm hebt gereden voor de start ?
@Frankie, zit wel iets van in, maar op mijn leeftijd en met mijn bedenkelijk talent heb ik goede vering nodig om te compenseren
@Hanzie, kleine correctie op rebound, je moet rebound telkens verminderen met 2-3 klikken tot je (op vrij zwaar parcours) quad plots in je achterste krijgt. Dan keer je één klik met een keer terug totdat je het niet meer hebt. Is geen gulden middenweg zoeken, rebound moet zo zacht mogelijk zodat vering zo veel mogelijk kan incasseren en wielen zo lang mogelijk ondergrond volgen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team

Moet je daarom eerst TechnoFlex half afbreken dat niets werkt, je uitlaat gedumpelt is enz... om daarna gewoon effe te bellen en alles komt toch in orde... 
volgens mij draai jij wat teveel met de wind mee, dan is dat goed en dat slecht en 2dagen later is het in 1 keer weer allemaal goed (zonder te testen!)

maargoed ben blij dat het in orde komt

volgens mij draai jij wat teveel met de wind mee, dan is dat goed en dat slecht en 2dagen later is het in 1 keer weer allemaal goed (zonder te testen!)
maargoed ben blij dat het in orde komt
DQT Racing Team

- Quadracer 74
 - Quadrunner

- Contacteer:

Weet je wat ik weet éé, dat je vering zeer moeilijk af te stellen is op een mclb plein, remkippen liggen veel te kort en te hoog.
Vering doet veel, maar ik heb een volledig seizoen met een standaard kawasaki ksf 250cc gereden en ik kon podiumplaatsen behalen.
Een volledig jaar met een YFZ met standaard a-armen en standaard voorveren en er waren er veel die met goede veren zaten en niet mee konden.
Nu heb ik ohlins van voor en scheelt een pak, kan vlugger naar de bochten en al gaan. Maar is zeer moeilijk om vering perfect te krijgen op mclb, da weet ik.

Vering doet veel, maar ik heb een volledig seizoen met een standaard kawasaki ksf 250cc gereden en ik kon podiumplaatsen behalen.
Een volledig jaar met een YFZ met standaard a-armen en standaard voorveren en er waren er veel die met goede veren zaten en niet mee konden.
Nu heb ik ohlins van voor en scheelt een pak, kan vlugger naar de bochten en al gaan. Maar is zeer moeilijk om vering perfect te krijgen op mclb, da weet ik.
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468

viewtopic.php?f=41&t=29468
- 
				No Limit W-tec
 - Quad GOD

- Contacteer:

MCLB blijft toch incasseren, idd.  Maar vering kan toch heel wat helpen, zeker op de iets snellere stukken.

www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be

- 
				Fré
 - Quad Expert

Ja sorry Frank inderdaad, domme schrijffout van me, ik bedoelde inderdaad een schokdemper met langere ingedrukte lengte. Andere schokdemper dus, zoals je zegt.Frank MB schreef:Kortere veer lijkt mij heel stom om te doen, want dan gaat je veer over zijn bereik heen met alle gevolgen van dien. Dat is geen oplossing. Enigste oplossing is een nieuwe goede schokdemper te krijgen met de juiste maten want deze schokdemper is niet goed dat is duidelijk.
White LTZ-450 - powered by MSD -