Batterij-laden-stotteren YFZ450
Batterij-laden-stotteren YFZ450
ik heb al enkele weken een probleem met mijn yfz.
hij stottert en we weten niet waar het aan kan liggen.
- trekt geen valse lucht
- geen vuil in carb
- luchtfilter+box+slang zuiver
- afstellen in orde
- bougie nieuw
nu dachten we dat het er misschien aan kon liggen omdat ik zonder lichten rij en dat er batterij problemen zijn en het opladen hiervan (stroom).
iemand een idee?

hij stottert en we weten niet waar het aan kan liggen.
- trekt geen valse lucht
- geen vuil in carb
- luchtfilter+box+slang zuiver
- afstellen in orde
- bougie nieuw
nu dachten we dat het er misschien aan kon liggen omdat ik zonder lichten rij en dat er batterij problemen zijn en het opladen hiervan (stroom).
iemand een idee?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us

- 
				bansheefreak
 - Quadrunner

hoe weet je dat de afstelling in orde is? op de dyno geweest? zo ja is ie afgesteld op basis van afr of verm curve?
en zijn de problemen daarna gekomen?
sluit je cop (bougiekap) goed aan op de bougiedraadeind?
wij hebben van alles al meegemaakt met die yamaha's, en opgelost (ook het probleem wat jij beschrijft), maar wij gaan niet over op honda

en zijn de problemen daarna gekomen?
sluit je cop (bougiekap) goed aan op de bougiedraadeind?
wij hebben van alles al meegemaakt met die yamaha's, en opgelost (ook het probleem wat jij beschrijft), maar wij gaan niet over op honda
heb ook ongeveer zoiets gehad met mijn 2004 model
op een zaterdag middag gaan rijden hele tijd goed ga voor laatste keer en ineens begint ie boven halfgas in te houden en te stotteren
ik zoeken en doen heb spanningsregelaar gewisseld accu ontstekingsspoel etc. vorigineel gemaakt nog niet goed grotere sproeier kleinere nog geen resultaat met en zonder deksel geprobeerd en uiteindelij ktijdens crossen toch maar weer eens zonder deksel probleem weg heb daarna de sproeiers vervangen door iets grotere en weg probleem heeft me veel hoofdbrekens en tijd gekost nu loopt ie weer als vanouds

op een zaterdag middag gaan rijden hele tijd goed ga voor laatste keer en ineens begint ie boven halfgas in te houden en te stotteren
ik zoeken en doen heb spanningsregelaar gewisseld accu ontstekingsspoel etc. vorigineel gemaakt nog niet goed grotere sproeier kleinere nog geen resultaat met en zonder deksel geprobeerd en uiteindelij ktijdens crossen toch maar weer eens zonder deksel probleem weg heb daarna de sproeiers vervangen door iets grotere en weg probleem heeft me veel hoofdbrekens en tijd gekost nu loopt ie weer als vanouds
yfz450r Blauw/Wit 2012

- 
				speedyke80
 - Easy Quadrider

Ik heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt op de cross, altijd met filterbak dicht gereden, het werd warm weer zoals nu en maar stotteren, dit was op de cross in noordschote, Nikolas was daar en zei me doe het filter deksel er eens af, en de problemen waren gedaan.yfz450 schreef:heb ook ongeveer zoiets gehad met mijn 2004 model
ik zoeken en doen heb spanningsregelaar gewisseld accu ontstekingsspoel etc. vorigineel gemaakt nog niet goed grotere sproeier kleinere nog geen resultaat met en zonder deksel geprobeerd en uiteindelij ktijdens crossen toch maar weer eens zonder deksel probleem weg heb daarna de sproeiers vervangen door iets grotere en weg probleem heeft me veel hoofdbrekens en tijd gekost nu loopt ie weer als vanouds![]()
YAMAHA 450 YFZ
gesponsord door:
VLS, PIRANHA RACING, TEGELBEDRIJF DAELEMANS, GRIP GEAR (seatcovers)

gesponsord door:
VLS, PIRANHA RACING, TEGELBEDRIJF DAELEMANS, GRIP GEAR (seatcovers)
- 
				blach/white
 - Quadfanaat

Hanzie had het stotteren al, toen het nog wat kouder was.
Dus ik weet niet of het aan het lucht filter deksel ligt. ( wel het proberen waard om het zonder te proberen )
Zou het probleem niet in de cdi zitten? ( even een andere proberen )
Dit was ook het geval bij een vriend van mij met een yfz

Dus ik weet niet of het aan het lucht filter deksel ligt. ( wel het proberen waard om het zonder te proberen )
Zou het probleem niet in de cdi zitten? ( even een andere proberen )
Dit was ook het geval bij een vriend van mij met een yfz
Natuursteenbedrijf Schaapsmeerders

alvast bedankt voor de tips, ik ben dus gelukkig niet de enige die het al heeft meegemaakt.
morgen ga ik proberen met een andere cdi, lichten erop en deksel eraf. een voor een proberen zodat ik weet waar het aan ligt.
ik hou jullie op de hoogte!

morgen ga ik proberen met een andere cdi, lichten erop en deksel eraf. een voor een proberen zodat ik weet waar het aan ligt.
ik hou jullie op de hoogte!
DQT Racing Team

- 
				No Limit W-tec
 - Quad GOD

- Contacteer:

Stotteren tijdens rijden en niet tijdens stationair is in veel gevallen slechte massa.  Dus kijk eens of kabels goed zijn aangespannen aan batterij.  Als batterijspanning goed is hebben lichten er niets mee te maken.

www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team

Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
slechte of oude benzine kan zeker en oorzaak zijnHanzie schreef:hij doet het weer als een raketik ga zowiezo eens langs bij keesie op de testbank, meten is weten he
zou slechte benzine ook een oorzaak kunnen zijn?
ik had een probleem met mijn polsen ( alle twee gebroken, ja met quad rijden gebeurt)
en na 10 weken de yam450 weer eens laten lopen, dus niet
bijna een accu leeg gestart en niet lopen
nieuwe benzine erin, en met het laatste beetje wat er in de accu zat,
starten en lopen