plaatsing van vortex cdi
Frank MB schreef:Dan blijf je bezig, zodra je weer iets aanpast dan kun je jetting weer aanpassen. En dan zou je weer naar de bank moeten.keesie schreef:Frank MB schreef: Elke motor is anders dus zorg dat je altijd een paar kleinere sproeiers hebt en wat grotere maten dan kun je wat proberen, zulk soort dingen kun je op een forum niet zeggen.
hebben ze testbanken voor uitgevonden
valt reuze mee, het risico dat je loopt om het er gewoon op te zetten zonder testen: of het gaat goed, of helemaal fout, of er zit veel meer in maar komt er niet uit of net niet uit.
vandaag nog getest met een yfz450, wat doet een Db killer in een amerikaanse bekende uitlaat...holy f%#k, scheelt paar pk's.
ik zou graag een FMF Q2 (quit core met kamers) willen proberen, wie heeft er een te leen voor een yfz450.
anders ga ik wel naar HGS.
Toegevoegd na 11 minuten:
No Limit YFZ schreef:Denk wel dat er een markt is voor zo'n mobiele testbank, en als je dan toch een testbank aanschaft als winkel, kun je mits wat creatieviteit toch mobiel maken, kun je zeker meer mee verdienen dan vast in je winkel te zetten.
Als het trouwens enkel voor de jetting is, is een testbank niet echt noodzakelijk. Wij werken met een lambdasonde van auto en door Tom Henskens gemaakt bakje dat aangeeft of je rijk of arm staat met 20 ledjes. Enige wat je moet doen is een montagebout in je uitlaat lassen (wordt op onze Doma standaard gezet). Grote voordeel is dat je bakje gewoon op stuur kan hangen en je dus resultaten op terrein kan zien, want is nog steeds groot verschil tussen testbank en real life.
heb ik ook liggen, de jet4power, heeft geen verwarmde sonde, is enkelvoudig metend en is daardoor niet nauwkeurig, sorry maar ik weet waarover ik het heb.
is een leuk bling bling ding om aan je maten te laten zien, wow, groene en gele en rode ledjes, echt vet
oh, en trouwens, de testbank in mijn werkplaats is geen inertiabank (meting dmv massatraagheid)maar een waar de quad belast wordt gemeten dmv aandrukrollen, dus net zoals in het "veld"
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
wow, iemand die er iets vanaf weetyamaha tri-z schreef:oh, en trouwens, de testbank in mijn werkplaats is geen inertiabank (meting dmv massatraagheid)maar een waar de quad belast wordt gemeten dmv aandrukrollen, dus net zoals in het "veld"
beetje net als een waterrem dan?
ja, net zoiets, waterrem is eigenlijk meer voor de hogere vermogens/pk's gemaakt, maar het is analyseren onder belasting, ja.
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Verwarmde sonde is niet echt nodig als je tijd laat om op te warmen. Idd dubbele meting is beter, maar geeft toch goede indruk of je in goede richting zit of niet.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
niet meer of beter dan dat je hem "aardig"vindt "lopen", voor top preformanceNo Limit YFZ schreef:Verwarmde sonde is niet echt nodig als je tijd laat om op te warmen. Idd dubbele meting is beter, maar geeft toch goede indruk of je in goede richting zit of niet.
vanwege commentaar verwijderd.
Laatst gewijzigd door Frank MB op vr 02 jun, 2006 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank:Frank MB schreef:Keesie krijg je niet een beetje veel praatjes![]()
Het mag best zijn dat je er wat vanaf weet, Maar ik denk dat je scheve gezichten gaat krijgen als je zo "uit de hoogte" gaat doen. En dit is alleen een tip, of je er iets mee doet moet je zelf weten.
Wat betreft de testbank, hoe groot is dat hok waarin je testbank staat? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
En je krijgt met een testbank nooit dezelfde omstandigheden als in het veld.
uit de hoogte
Maat, vergeet niet dat ik ouder ben dan de meesten hiet op het forum, jaaaaaa, (ik hoor je al denken: ouwe Lól) maar sinds 1985 een eigen bedrijf heb met onder andere auto/motortechnische onderdelen.
dat is 21 jaar, ik weet niet hoe oud jij bent
Ik ben al ZOOOOO oud dat ik redelijk wat ervaring heb, of zou moeten hebben.(bla, bla)
Wees voorzichtig dat je geen dingen zegt die niet uit je eigen ervaring komen, maar die je misschien klakkeloos van een ander overneemt.
Daarmee bedoel ik jouw uitspraak van hierboven: "testbank en omstandigheden in het veld".
Ik heb geinvesteerd in een testbank voor 4 takt motoren, ja, en er zijn zat mensen die de motorfiets of quad niet lekker afgesteld krijgen, bij mij kunnen ze snel (zonder snoeihard over straat of circuit) de brommer laten afstellen, en kennelijk werkt het goed in het veld. )
Ik weet niet wat ik je in jouw ogen aangedaan hebt om me hier aan de schandpaal te nagelen, maar goed, het zij zo. sorry dan.
als het echt een tip was geweest had je dat ook via pm kunnen doen, daarom antwoord ik je maar hier terug.
Laatst gewijzigd door keesie op do 01 jun, 2006 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
@keesie
hahaha achjaa ik werk veel in de agrarische sector en wij gebruiken een waterrem om het vermogen van tractoren te meten.
laatst nog iemand zijn fiat aan de waterrem gezet
dat ding is orgineel 84pk maar die heeft ie opgevoerd voor tractorpulling en nu had ie aan de water rem 142.8 pk
dus ik weet hoe het werkt
wel gaaf dat je zo'n test bank hebt zal wel een hele investering geweest zijn
hahaha achjaa ik werk veel in de agrarische sector en wij gebruiken een waterrem om het vermogen van tractoren te meten.
laatst nog iemand zijn fiat aan de waterrem gezet
dat ding is orgineel 84pk maar die heeft ie opgevoerd voor tractorpulling en nu had ie aan de water rem 142.8 pk
dus ik weet hoe het werkt
wel gaaf dat je zo'n test bank hebt zal wel een hele investering geweest zijn
CustomCoatingsHelvoirt
yamaha tri-z schreef:@keesie
hahaha achjaa ik werk veel in de agrarische sector en wij gebruiken een waterrem om het vermogen van tractoren te meten.
laatst nog iemand zijn fiat aan de waterrem gezet
dat ding is orgineel 84pk maar die heeft ie opgevoerd voor tractorpulling en nu had ie aan de water rem 142.8 pk
dus ik weet hoe het werkt
wel gaaf dat je zo'n test bank hebt zal wel een hele investering geweest zijn
uuuh, ja, maar ik heb nou eenmaal een gereedschap afwijking
gisteren mijn eigen quad weer op de bank gehad, na plaatsen van een db killer,
holyshit, moest veel kleinere sproeier in en de naald iets terug dus helaas wat vermogen verlies
is wel beter zo.

