TIJD OM NAAR BRUSSEL TE GAAN...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

toch wel teun deze trekken ze gewoon de nummerplaat in en klaar is kees gedaan met rijden en het zal niet lang duren voor het zover is geloof mij maar
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
racerke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door racerke »

:( :(
Capitol
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Capitol »

Er is nog eens zo'n "manifestatie" geweest in Brussel voor quads, ik had toen nog geen papieren voor mijn quad, maar ben mee achterop gereden met ne kameraad.
Maar de opkomst was TRIESTIG :( er waren meer zwaantjes om ons te begeleiden dan quads ... veel woorden worden hier gebruikt op het forum, maar daden ... dat komt er niet van :muur:
Geen tijd meer ... dus geen quad meer.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ik heb geen tijd om zoiets op poten te zetten, hoop iemand anders wel. en als er iets komt, zijn wij van DQT VOLTALLIG aanwezig
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Initiatieven zijn goed en moeten er zeker komen.

Maar wie gaat er iets doen aan de daadwerkelijke cowboys die onze hobby verknallen?
(zie topic "mijn quad maakt te weinig lawaai")
Pas wanneer die cowboys van de weg zijn zullen wij gerespecteerd worden...
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Verlintje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Verlintje »

peet #77 schreef:toch wel teun deze trekken ze gewoon de nummerplaat in en klaar is kees gedaan met rijden en het zal niet lang duren voor het zover is geloof mij maar
Vergeet niet dat voertuigen inschrijven / ingeschreven houden nog steeds kassa kassa
is voor de overheid. Dus... dat nummerplaat intrekken valt toch wel een beetje te relativeren
hoor. Eer het zo ver kan komen zal er wel nog 't één en 't ander moeten gebeuren.
Een inschrijving kan niet zomaar geschrapt worden op basis van een Nationale Wetgeving. Om dit te bekomen zou de Europese wetgeving ook ineens moeten veranderen. (Je weet wel : voertuigen die in een ander Europees land de weg op mogen moeten in elke Europese lidstaat de weg op kunnen... .)

Enige daaruit voortvloeiend probleem : Het verschil dat bestaat tussen de voor
homologatie voorgereden voertuigen (zowel in België als in't Buitenland) en de voertuigen
die de toonzaal verlaten kan aangepakt worden & ook blijvend gecontroleerd worden. Wat
onze quads er wel es heel anders (lees : niet meer geschikt voor offroad gebruik) zou kunnen laten
uitzien.

Dat alles sluit niet uit dat het offroad rijden op zich niet aan banden gelegd/verboden
zal/kan worden. Daar wringt het schoentje hem momenteel het meest vrees ik. Het gebruik van
quads op de openbare weg zijn niet een doorn in het oog, maar wel het "ongewenste" offroad gebruik ervan.
Een slecht voorbeeld voor ons zijn onze Duitse collega's, waar het off-road rijden geheel verboden is.
Alsook bij onze Franse buren begint het serieus te rommelen. Door de plotse sterke toename van offroadrijders en het evenredig stijgende aantal klachten van 'natuurliefhebbers' wordt de wetgeving omtrent het gebruik van veldwegen/boswegen aangepakt/strikt toepgepast... en dat is het einde nog niet.

Al bij al bevinden we ons in een wazige situatie, die gelijk hoe opgeklaard zal worden. Of
we er als recreatieve quadgebruikers gelukkig zullen mee zijn, dat valt nog af te wachten.
Initiatief van onze zijde uit is daarom dus bijna een noodzaak. Maar dat vereist dan wel een
goede organisatie en een eenduidig duidelijk standpunt waar iedereen zich kan achter scharen
en waarvoor iedereen dan ook bereid is om constructief mee te werken.
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

ja teun daar heb je een punt zo lang je niet over de 96db zit ben je goed maar wie meet dat nu
ik zelf heb met fp gereden op mijn Z goeie uitlaat maar deze was iets te lamaaierig nu is freddy bezig met het verbeteren van de uitlaat zodat hij binnen die normen blijft en toch geen pk's verliest
maar ja der rijden der veel rond met een luidruchtige uitlaat en niet enkel fp's
het staat gewoon stoerder met een andere uitlaat die een wat meer geluid produceert en pk's oplevert
cowboy ben je al zonder luidrugtige uitlaat als je op uw achterwielen rijdt ben je dat ook al
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Als er teveel lawaai op straat is, begin dan maar met het schrappen van véél méér voertuigen dan quads alleen! :x
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

homologaties intrekken zal er wel niet van komen denk ik, dan kunnen ze moto's ook in een keer van de baan halen, want die maken meestal nog meer lawaai en rijden in clubs van 10-tallen tegelijk.
Delriva
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Delriva »

idd, als zo een harley of ander chopper voorbijkomt, dan heeft de hele buurt het ook wel gehoord. :crossercool:

Greetz,
D.
Plaats reactie