En liefst een circuit van 2km.
Zaterdag
Eerst enkele ronden verkennen en dan doorgaan. De step-ups uitproberen om te zien welke kant het snelste gaat. Dan de kleine whoops sectie sneller te nemen. 1ste keer mooi gelukt, 2de keer te hoog gegaan en slecht neergekomen => gevolg overkop. Met geplooid stuur en enkele blauwe plekken terug naar de camionette.
Alles hersteld en de 2de training dan maar rustig gebleven.
De chronotraining was dan ook al niet te best doordat ik de whoopssectie veel te traag nam. Slechts 11de tijd in groep A en dus 21ste in het totaal. 2de startrij.
Zondag
1ste manche
Vanop de 2de rij een slechte start genomen. Zo rond de 12de plaats. Dan maar alles proberen om op te schuiven. Dat lukte na enkele ronden toch en zo kwam ik op de 8ste plaats terecht. Tot ik op 3 ronden van het einde een steen op de handbeschermer kreeg en deze zo verdraaide dat ik op het einde van het lange rechte stuk niet genoeg kon remmen en dus de hekken invloog. Kon pas als 20ste terug vertrekken en met maar 3ronden meer te gaan zat er niet meer in dan een 18de plaats.
2de manche
Nu een redelijke start genomen. In de tweede bocht helemaal de buitenzijde opgezocht en zo kunnen profiteren toen er aan de binnenzijde een opstopping was. Dus 3de bocht reeds op een 4de plaats. De eerste ronde nog kunnen doorschuiven naar 3 en in de 2de ronde opgeschoven naar 2. Zo een 2tal ronde blijven rijden, (Couprie was reeds ver weg) tot daar plots een gele vlag omhoog ging en Romain Couprie aan de kant stond. Zo kwam ik aan de leiding (plots had W-tec vele supporters) en kon dit gedurende 2 ronden vol houden. Maar de temperatuur van 37° eiste zijn tol zodat ik in de laatste 2 ronden Gregory Lassaigne en Jeremy Warnia nog moest laten voorgaan. Maar kon toch de manche beeindigen als 3de.
3de manche
Die 2de manche had echter wel zijn tol geeist waardoor ik reeds aan de start stond met een pijnlijke rug. Maar vol goede moed. Nogmaals een slechte start genomen. Zo rond de 14de plaats. Dan maar ten strijde getrokken en moeizaam kunnen opschuiven opschuiven op het reeds zwaar geworden terrein. Toch tot op een 10de plaats kunnen komen en deze veilig gesteld. Door de grote vermoeidheid was ik toch best tevrede van dit resultaat.
Door het spijtige voorval van die eerste manche kwam ik toch nog op een 10de plaats in het eindklassement wat mijn beste resultaat tot nu toe is.
Greetz Bremske






