@ Doublet
Motormodificaties zijn idd niet te controleren, daarom laat je ze beter vrij. In de BMB staat trouwens in reglement dat motor door organisatie kan geopend worden ter controle, terug samen steken is ten laste van eigenaar
De zaken die volgens mij standaard zouden moeten zijn vrij simpel te controleren : armen, achterbrug, vering, linkage Moet je geen kenner voor zijn om te zien of ze aftermarket zijn of niet.
Dat W-tec enkel maar in open klasse en 250 reeks kan rijden vind ik beetje vanzelfsprekend, anders ga je voorbij aan het nut van standaardklasse : betaalbaar houden voor mensen met laag budget.
250 kun je geen standaard reeks van maken want die bestaan standaard haast niet op de markt.
Volgens mij is de kern van het probleem en de reden van de leegloop heel simpel : met minder dan 10.000 € kom je niet meer aan de bak en krijg je geen instroom van jongeren mee. Ofwel vertrekken ze richting BQR of kappen ermee. Het kan toch niet dat je meer budget nodig hebt bij de quads dan bij de INTERS of zelfs BMB solo rijders ? Ze zouden beter prijzengeld eens aanpassen aan budgetten bij MCLB of toch minstens gelijkschakelen met de sidecars.