HELP! benshee start niet!

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

HELP! benshee start niet!

Bericht door bkvj »

een tijdje geleden, starte ik de quad.

het koste me langer dan normaal (veel kicks!). toen mn beest eindelijk starte, had ik em iets langer opgewarmt dan normaal (zoals het hoort opwarmen natuurlijk).

daarna reed ik rustig weg, en ongeveer 1.5 later rustig rijden, kwam ik bij de weg:). ik moest even wachten voor een vrachtwagen die langs reed, maar de motor viel niet uit, draaide rustig stationair etc.
ik ging de baan op, er zat niks achter/voor/naast me dus ik gaf even volgas in de 2. eerst niks (fuel cut misschien) voor een seconde, en daarna kwam ie moeilijk op vaart en toen ging ie ineens zoals het hoort (dit allemaal in +- 5 sec). ik draaide geen hoge toeren (nog niet gedaan voor de hele dag), en in 1 keer had ik helemaal niks meer.

de quad reageerde op helemaal niets, geen geluid...totale stilte :( .

ik liet hem uitrollen op mn buren hun pad, klopte aan en de buurman zou me naar beneden trekken met zn land rover (is een nachtmerrie om de 'shee te duwen). hij zei dat als ie toeterde dat ik de koppeling moest lost laten om hem dan proberen te starten. ik deed dat dus, en de quad liep weer als normaal.

daarna reed ik em terug naar huis, parkeerde hem in de schuur, en sloot em daarna af.

de volgende dag en tot op nu, heeft ie niet meer gestart...

ik had dus van de week met een vriend ernaar gekeken, we probeerde em dus te starten wat niet goed lukte. toen ik met mn hand een vacuum sloot op de inlaat snorkel, kreeg ik em gestart voor ongeveer 5 seconden, en daarna viel ie weer uit. we probeerde het nog even daarna maar lukte niet meer.

ik kan de quad dus gewoon kicken, het geeft druk terug (even veel als ik altijd had)...

wat kan er mis mee zijn?
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

bougie al eens na gekeken en ook al eens goed schoon gemaakt?
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

Bericht door Blaster-boy »

had ik ook toen mijn blaster motor vastgelopen was :muur: nog compressie maar hij wilde maar moeilijk terug starten en als hij startte dan viel hij meteen weer weg ... dus toen maar gauw naar huis laten slepen door een vriend
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

mischien de membramen ? bougies nieuwe in doen is een shee gevoelig voor bij mijn teminste dat ie niet start,genoeg benzine ?
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

thanks, ik zal morgen nieuwe bougies kopen en het nieuws posten:)
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

bougie's zijn vetgeslagen. En zeker met een 2-takt, niet lang laten opwarmen en de motor laten werken (zoals iedere 2 takt dat wil). Als je dan laag toerig rijd slaan de bougie's ook vet. soms heel kort ff doortrekken tijdens opwarmen.
hmmmmmm. eat me..
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

Ik start me quad en trek me handschoenen aan en zet me helm op endan rij ik hem rustig warm. Maar even laten draaien. Hoor ook wel eens van mensen dat warm draaien helemaal niet goed is. Maar dat weet ik ook niet.

2-takt is zelf mengen natuurlijk. Als je altijd net te veel olie doet wordt je bougie steeds vetter en gaat de bougie slechter vonken. Dan krijg je van dat zwarte aangeslagen spul op je bougie.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

had vandaag niet de kans gekregen om bougies te halen.

ik heb ze wel nagekeken en ze zijn bijde swart aangeslagen.

hopelijk morgen bougies kopen en dan zul ik zien:)

voor zover bedankt!
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

hehe, eindelijk bougies kunnen halen. letterlijkl alles was dicht hier tijdens die maffe kerstdagen :chagarijn: .

bougies erin gezet, quad start niet. wil wel.

'damp start' gespoten in/op:

bougies
bougie 'lijdingen'
in het bougie gat naar de cilinder

quad start nog steeds niet maar wil wel meer:P.

vuile benzine geruild voor:

5 liter '98
mix met 125cc fully synthetic olie.

hij pruteld gewoon.

ik heb het met een maat geprobeerd the push starten, hij pruteld, wil revs bouwen maar doet het niet.

er komt rook uit de uitlaat, de intake zuigt lucht...

genoeg compressie

ik ben nu helemaaal bezweet want ben er nu 2 uur mee bezig.

help?
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

lijkt erop dat hij verzopen is.
draait hij stationair als hij aangeduwt is?

zo ja probeer dan het volgende:

heeeeeeel zachtjes gas geven tot het punt dat hij af wil slaan.
dan stootjes gas geven in 1e versnelling net zo lang tot je wat hoger in toeren kan en dan op die manier rustig verder gaan tot hij niet meer verzopen is en dus weer vollegas wil lopen
CustomCoatingsHelvoirt
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

das het probleem...ik krijg em net niet aangeslagen...
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

1) bougies er uit doen opwarmen met gasbrandertje en kuisen. eventueel voor je ze er indraait nog is opwarmen :wink:
2) luchtfilter deksel er af en luchtfilter eruit en dan die start spray in die buis spuiten.
terwijl je dan start spuit. MAAR let op niet teveel dus 4seconden spuiten even wachten, normaal zou hij nu moeten aanslaan :wink:
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

1) bougies er uit doen opwarmen met gasbrandertje en kuisen. eventueel voor je ze er indraait nog is opwarmen Wink
2) luchtfilter deksel er af en luchtfilter eruit en dan die start spray in die buis spuiten.
terwijl je dan start spuit. MAAR let op niet teveel dus 4seconden spuiten even wachten, normaal zou hij nu moeten aanslaan Wink

zou ik de bougies nog steeds moeten opwarmen etc want ze zijn gloednieuw?

2) morgen zal ik betere quickstart kopen, die je in de luchtfilter moet spuiten.

bedankt he, zal nieuws morgen posten :tongduim:
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

kan geen kwaad op die nieuwe bougis op te warmen, als ze warm zijn kan verzuipt je quad minder snel.

LET WEL OP dat je de bougis opwarmt en indraaid met de boegi sleutel neem ze dan niet vast met je hand...
want ik verzeker je, dat doet HEEL veel pijn :mrgreen:
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

OpticalNicolas schreef:kan geen kwaad op die nieuwe bougis op te warmen, als ze warm zijn kan verzuipt je quad minder snel.

LET WEL OP dat je de bougis opwarmt en indraaid met de boegi sleutel neem ze dan niet vast met je hand...
want ik verzeker je, dat doet HEEL veel pijn :mrgreen:
wa heeft da daar mee te maken da hij dan minder snel verzuipt als hij nie vonkt met knoer hete boegies verzuipt hij ook hoor
Plaats reactie