olie
In een 4x4 10w50...de quad moet presteren bij weinig rijwind,dus geeft een hoge olietemperatuur,en die 10w vooraan geeft aan dat de olie mooi dun is in koude toestand(= snel op de plekken die olie behoeft aanwezig is),rijd ik ook mee in mijn Wolverine,is dezelfde motorblok als de Kodiak..
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker 
-
yamahakodiak
- Quadracer

-
Fré
- Quad Expert

Ik zou eerder aanraden van het handboek te lezen. Kan soms nogal eens verschillen.mikebike schreef:In een 4x4 10w50...de quad moet presteren bij weinig rijwind,dus geeft een hoge olietemperatuur,en die 10w vooraan geeft aan dat de olie mooi dun is in koude toestand(= snel op de plekken die olie behoeft aanwezig is),rijd ik ook mee in mijn Wolverine,is dezelfde motorblok als de Kodiak..
Rijwind heeft er volgens mij niets mee te maken, wel temperatuur. En dat is soms gerelateerd aan lucht of watergekoeld...
Maar trek er geen lijn in, gewoon de fabrikant zijn gegevens volgen.
The book of truth!
White LTZ-450 - powered by MSD -
ja had ik ook wel gedaan als ik er een boekje bij had gehad maar dat heb ik niet dus kan ik daar niet in kijken. zodoende vraag ik het hier maar eens ik wordt er alleen maar wijzer van en de rest ookFré schreef:Ik zou eerder aanraden van het handboek te lezen. Kan soms nogal eens verschillen.mikebike schreef:In een 4x4 10w50...de quad moet presteren bij weinig rijwind,dus geeft een hoge olietemperatuur,en die 10w vooraan geeft aan dat de olie mooi dun is in koude toestand(= snel op de plekken die olie behoeft aanwezig is),rijd ik ook mee in mijn Wolverine,is dezelfde motorblok als de Kodiak..
Rijwind heeft er volgens mij niets mee te maken, wel temperatuur. En dat is soms gerelateerd aan lucht of watergekoeld...
The book of truth!
-
yamahakodiak
- Quadracer

Die vooraan ziet ge zitten en ze staan zelfs nog geen vetnipels op.yamahakodiak schreef:als je een utility quad hebt heb je meestal cardans : 1 vooraan en 1 achteraanjoepie schreef:Olie in de cardan?yamahakodiak schreef:ik gebruik 10 w 40 half synthetisch
en in de cardans sae 80 / 80 w![]()
Hoe? Waar? Wie?
Die achteraan ziet ge niet zitten.
Of bedoelen jullie olie in de pon?( of hoe noemde da)
-
yamahakodiak
- Quadracer

ja in belgie noemen ze dat een pon of pont volgens mijjoepie schreef:Die vooraan ziet ge zitten en ze staan zelfs nog geen vetnipels op.yamahakodiak schreef:als je een utility quad hebt heb je meestal cardans : 1 vooraan en 1 achteraanjoepie schreef: Olie in de cardan?![]()
Hoe? Waar? Wie?
Die achteraan ziet ge niet zitten.
Of bedoelen jullie olie in de pon?( of hoe noemde da)
yamaha grizzly 700fi
Houd jij je aan het heilige boek?niet door water dieper dan 30cm..banden spanning,benzinepeil,remblokken kontroleren,olie kontroleren,remvloeistof kontroleren niet steiler dan 15 graden klimmen enz enz voor elke rit schrijven ze voor..dat boek had ik direkt in de hoek gedondertFré schreef:Ik zou eerder aanraden van het handboek te lezen. Kan soms nogal eens verschillen.mikebike schreef:In een 4x4 10w50...de quad moet presteren bij weinig rijwind,dus geeft een hoge olietemperatuur,en die 10w vooraan geeft aan dat de olie mooi dun is in koude toestand(= snel op de plekken die olie behoeft aanwezig is),rijd ik ook mee in mijn Wolverine,is dezelfde motorblok als de Kodiak..
The book of truth!
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker 
-
brutus32
- Quadrunner

- Contacteer:
eerste 500km met minerale olie
nadien 10W40 half-synthet gebruiken
@joepie gelijk nen otto he peter
gij hebt toch nog een Kodiak met vaste as vanachter ?
voor cardan/ponts kies ik voor 80W90
qua merken : Putoline,Motul en Denicol zijn vd "betere" soort
nadien 10W40 half-synthet gebruiken
@joepie gelijk nen otto he peter
voor cardan/ponts kies ik voor 80W90
qua merken : Putoline,Motul en Denicol zijn vd "betere" soort
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -