banshee of yfz 450
- 
				sterckx johan
 - Toeschouwer

banshee of yfz 450
hallo jongens ik ben van plan een quadje te kopen voor vooral mee te crossen. maar welke quad is nu het meest geschikt om te crosse? ik ga vooral in weide bossen en redelijek heuvelachtige terreine rijden.
welke van de 2 quads trekt het hardeste op en heeft het meeste power of is ern nog een quad van een ander merk dat beter is dan deze twee
ik ga ook af en toe een stukje op de weg moete rijde maar de quad word gebruikt om lekker mee te scheuren kunne jullie mij helpen bij mij keuze want weet niet geod welke de beste is?
thanks johan

welke van de 2 quads trekt het hardeste op en heeft het meeste power of is ern nog een quad van een ander merk dat beter is dan deze twee
ik ga ook af en toe een stukje op de weg moete rijde maar de quad word gebruikt om lekker mee te scheuren kunne jullie mij helpen bij mij keuze want weet niet geod welke de beste is?
thanks johan
- 
				Vyrena
 - Pro Quadrider

- Contacteer:

Daar kies je gen banshee voor denk ik. Niet omdat je van het geluid houd, ik houd van het geluid van een 4 takt maar daarom rijd ik er nog niet op. Ben je een hoog toeren rijder kies je voor een shee, laat je hem meer van onderuit komen kies je voor de yfz. Standaard zithouding is toch wel iets beter van een shee dan van de 450.

De Shee is niet echt gemaakt voor cross maar meer voor de duinen etc.
Ik zou zeggen rijd eens op beiden, het is een wereld van verschil.
Denk dat je zelfs na het rijden nog niet kunt kiezen, ze hebben allebei iets unieks...

Ik zou zeggen rijd eens op beiden, het is een wereld van verschil.
Denk dat je zelfs na het rijden nog niet kunt kiezen, ze hebben allebei iets unieks...
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"

- 
				sterckx johan
 - Toeschouwer

yfz rijdt lekker en banshee ook wel maar rijdt niet zo fijn als een yfz en met yfz kan je gewoon alls doen crossen en op de weg enz. 

yfz ac racing bumper,vls stuur,leager a-arms,intrax vering, LSR achterass,LSR achterbrug,nerbars leager stuur stang,reiger stuur demper,harde baan banden, staale rem leiding,2 hottcams,yosimura uitlaat systeem,yamaha stuur rol,tusk tank dop,twin air filter,af gezaagden body,hielstrips,EN EEN slechte rijder 

- 
				sterckx johan
 - Toeschouwer

In een rechte lijn op asfalt is de Banshee denk ik standaard iets sneller dan de YFZ.
De banshee heeft verouderde techniek op het vlak van motor, frame, etc...is ongewijzigd sinds hij uitkwam in 1989 ofzo.
De YFZ is volledig modern, blok, frame, vering, remmen etc.
De handling van een YFZ is veel beter.
De YFZ is 4takt en heeft dus een rijkarakteristiek die totaal anders is dan de 2takt Banshee.
De Banshee wordt over het algemeen gekocht door mensen die waardering hebben voor de Shee als symbool. Bestaat al zolang en is nu echt een "cultsymbool" geworden. Heeft een hele aparte uitstraling en manier van rijden.
Als je vragen stelt als is de Shee iets voor jou dan moet ik dus zeggen nee, de Shee is niet voor jou.
Anders zou je hem nu al gekocht hebben.
Ik zou zeggen ga voor de YFZ als je wilt crossen.
Wil je rondtoeren, dan neem je beter een Raptor660/700 of Suzuki 400.
Vergeet niet dat een 450 gemaakt is om te presteren en dus ook VEEL meer onderhoud vraagt.

De banshee heeft verouderde techniek op het vlak van motor, frame, etc...is ongewijzigd sinds hij uitkwam in 1989 ofzo.
De YFZ is volledig modern, blok, frame, vering, remmen etc.
De handling van een YFZ is veel beter.
De YFZ is 4takt en heeft dus een rijkarakteristiek die totaal anders is dan de 2takt Banshee.
De Banshee wordt over het algemeen gekocht door mensen die waardering hebben voor de Shee als symbool. Bestaat al zolang en is nu echt een "cultsymbool" geworden. Heeft een hele aparte uitstraling en manier van rijden.
Als je vragen stelt als is de Shee iets voor jou dan moet ik dus zeggen nee, de Shee is niet voor jou.
Anders zou je hem nu al gekocht hebben.
Ik zou zeggen ga voor de YFZ als je wilt crossen.
Wil je rondtoeren, dan neem je beter een Raptor660/700 of Suzuki 400.
Vergeet niet dat een 450 gemaakt is om te presteren en dus ook VEEL meer onderhoud vraagt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

Een kader zal niet vanzelf krom trekken, wel als je ergens hard tegen aanrijd  

Ook een groot verschil waar je rekening mee moet houden is dat je in de Banshee 2takt naft moet doen, dat betekent dus mengen, YFZ kan je zo van de pomp super98 tanken.
Banshee heeft ook kickstarten, geen electrische starter.

Ook een groot verschil waar je rekening mee moet houden is dat je in de Banshee 2takt naft moet doen, dat betekent dus mengen, YFZ kan je zo van de pomp super98 tanken.
Banshee heeft ook kickstarten, geen electrische starter.
- 
				epix no-fear
 - Quad Expert